Jump to content

Opel Insignia 2.0 CDTI 2009"


Adamek
 Share

Recommended Posts

Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo 2009"

W miniony weekend do mojego Siemianowickiego garażu trafiła Insignia z dieslem pod maską. Samochód w czarno perłowym kolorze z przebiegiem niewiele ponad 100kkm. Plan prac na ten samochód był bardziej rozbudowany niż to, co robię zazwyczaj. Ten egzemplarz potrzebował kompletnego mycia nadwozia, czyszczenia kół, czyszczenia wnętrza wraz ze skórzaną tapicerką (czyszczenie + zabezpieczenie), mycia komory silnika i na końcu kilku etapowego polerowania lakieru. Aktualny właściciel korzysta z moich usług drugi raz (Wcześniej polerowałem dla niego Signum) i jeździ tym samochodem od 6 miesięcy, poprzedni miał go od nowości. Samochód był częstym bywalcem myjni automatycznych. Powłoka lakiernicza miała mnóstwo utlenień, płytkich rysek i była zmatowiona. Całość nie wyglądała zachęcająco, lecz po bliższych oględzinach nie zauważono żadnych głębokich otarć bądź rys, rokowało to dobre efekty końcowe. W pracy, przy Insigni od początku do końca pomagał mi mój dobry kolega Marek (Marek750) za co bardzo mu dziękuje. Przy samochodzie spędziliśmy w dwie osoby, dwa dni. Łącznie 22h, gdybym pracował sam spokojnie siedziałbym ich dobre 40h

Środki użyte w omawianej pracy:

Mycie:

1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam
2. Szampon nr 1: Auto Glym Shampoo Condotier
3. Szampon nr 2: Meguiar's NXT
4. Rękawica: Meguiar's Microfiber Wash Mitt
5. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC
6. Deironizacja: CarPro TRIX 600ml TRIX = TarX + IronX
7. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar
8. Glinka nr 2: Yellow Poly Clay Bar

Koła:

1. Mycie nr 1: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC
2. Mycie nr 2: Scholl Rim7 Gel
3. Mycie nr 3: Mix! APC Nielsen, ValetPro Citrus Tarr & Glue Remover, 4Nano Rim Cleaner, IronX, Woda.
4. Szczotka: Mothers Carpet & Upholstery Brush
5. Deironizacja: CarPro TRIX 600ml TRIX = TarX + IronX
6. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner
7. Odświeżenie: Polerka Das-6. Pad Scholl Niebieski. Pasta Scholl S17
8. Zabezpieczenie: Zymol Carbon.
9. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml

Komora Silnika:

1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam
2. Meguiar's Engine Dressing

Wnętrze:

1. Szczoteczka do skóry Gliptone Leather Brush
2. Apc Meguiar's
3. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC
4. Czyszczenie skórzanej tapicerki: Angelwax Heaven For Leather
5. Zabezpieczenie skórzanej tapicerki: Jaguar Leather Conditioner
6. Zabezpieczenie elementów plastikowych: Poorboy's Natural Look Dressing
7. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie:

1. Polerka Das-6
2. Polerka Lare EPL-11 (przez moment)
3. Pasta polerska S17+
4. Pasta polerska S40+
5. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) - 125mm, 80mm
6. Papier wodny 2500 (Miejscami)
7. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółty Pad.
8. Wosk Zymol Carbon

Reszta:

1. Niewidzialna wycieraczka: Rain.X
2. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner
3. Końcówka wydechu: Pasta Sonax do aluminium i chromu
4. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile

Dobrze... Wstęp był! Teraz rzućmy okiem na samochód, po przyjeździe prezentował się tak:

001ukq.jpg

002ybe.jpg

003uxr.jpg

004wcd.jpg

005ycc.jpg

Po otwarciu maski:

006dxb.jpg

007bmu.jpg

008pld.jpg

009oiy.jpg

010ldv.jpg

011jzg.jpg

Wygląda jak wygląda... Podziwiania wystarczy! Lepiej zabrać się do pracy. W pierwszej kolejności płuczemy z większego brudu:

012yq.jpg

Nakładamy na samochód aktywną pianę ValetPRO pH Neutral Snow Foam za pomocą Karchera:

013pi.jpg

014g.JPG

015ldy.jpg

W między czasie przygotowujemy zestaw do mycia...

016bg.jpg

Rękawica Meguiar's Microfiber Wash Mitt + Marka ręka i jedziemy z koksem:

017jkv.jpg

018ha.jpg

Koła w pierwszej kolejności zostały wymyte ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

019sms.jpg

Po spłukaniu, Scholl'em Rim7 Gel:

020moa.jpg

Opony zostały wyczyszczone szczotką Mothers Carpet & Upholstery Brush i ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

021ph.jpg

022wy.jpg

Całość nadwozia i koła zostały wypryskane CarPro TRIX 600ml TRIX = TarX + IronX

023aaz.jpg

024but.jpg

Coś tam spływa:

025fl.jpg

026vda.jpg

Na dobitkę koła zostały wypryskane mixem mojego autorstwa.
APC Nielsen, ValetPro Citrus Tarr & Glue Remover, 4Nano Rim Cleaner, IronX, Woda.

027gk.jpg

Teraz detale. Pędzelek w rękę + ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

028quc.jpg

029tp.jpg

030tu.jpg

Coś tam spływa z lakieru, oby nie klar:

031wj.jpg

Kolej na przednie dywaniki (z tyłu są welurowe):

032jx.jpg

Pędzelek w rękę + ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

033nsa.jpg

Otwieramy maskę i naparzamy aktywną pianą ValetPRO pH Neutral Snow Foam za pomocą Karchera:

034vah.jpg

Całość w między czasie pędzelkujemy z pomocą ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

035wa.jpg

036xam.jpg

037mlx.jpg

I płuczemy:

038wm.jpg

039uco.jpg

040zzb.jpg

Po spłukaniu nadwozia ponownie nakładamy ValetPRO pH Neutral Snow Foam

041vw.jpg

042gtl.jpg

I jedziemy na dwie glinki. Jedna ValetPRO Yellow Poly Clay Bar a druga Meguiar's Smooth Surface Clay Bar:

044ik.jpg

Jak widać lekko nie miały:

043au.jpg

045xd.jpg

Całość ponownie, dokładnie płuczemy:

046a.JPG

047fj.jpg

048nq.jpg

Po spłukaniu samochód został wysuszony do sucha za pomocą Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm i wylądował w garażu.

Na pierwszy ogień zajęliśmy się wnętrzem, źle nie wyglądało, chyba dlatego iż było czarne:

001hob.jpg

002xuq.jpg

Na początek wnętrze zostało dokładnie odkurzone za pomocą urządzenia zwanego potocznie odkurzaczem, który ma ciąg jak doświadczona...

003qynd.jpg

Wszystkie gumowe i plastikowe elementy zostały wyczyszczone za pomocą pędzelka i ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

004eh.jpg

Zaraz po wyschnięciu został nałożony na nie Poorboy's Natural Look Dressing

005hfv.jpg

Wszystkie plastiki we wnętrzu jak deska rozdzielcz, tunel środkowy, kratki nawiewów zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's APC i szczoteczki do skóry Gliptone:

006fml.jpg

007zbb.jpg

Skórzana tapicerka dokładnie została odtłuszczona i wyczyszczona za pomocą Angelwax Heaven For Leather

008nsm.jpg

Po tym etapie Marek zdemontował z samochodu drewniane elementy:

009arc.jpg

Które to wypolerowaliśmy za pomocą polerki, średniej twardości pada i Scholl'a S40:

010atr.jpg

Plastiki we wnętrzu zostały zabezpieczone Poorboy's Natural Look Dressing

011co.jpg

Skórzana tapicerka została zabezpieczona środkiem Jaguar Leather Conditioner:

012nec.jpg

Dywaniki przednie zostały wcześniej wyczyszczone ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

180cj.jpg

182oz.jpg

Finalnie zostały zabezpieczone 303 Aerospace Protectant:

181fl.jpg

183j.jpg

Na zakończenie szyby i wyświetlacze zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner.

Kiedy już wnętrze "wygląda" przystąpiliśmy do realizacji zadania pod tytułem polerowanie lakieru. Był to przełomowy moment, ponieważ na tą okoliczność zakupiliśmy nową polerkę Lare EPL-11 z pełnym wyposażeniem. Miało być profesjonalnie, szybciej i z rozmachem! W końcu to nasza pierwsza praca na polerce rotacyjnej!

Sprzęt gotowy, aż się pali do pracy:

001xfwn.jpg

Tak więc robimy oględziny najbliższego elementu którym to jest prawy tylny błotnik:

002ujl.jpg

003io.jpg

004kwy.jpg

005wnoq.jpg

006qc.jpg

W pierwszej kolejności bierzemy wysłużonego Dasa do ręki i robimy 50/50:

007zya.jpg

Zerknijmy na prawe tylne drzwi:

008siy.jpg

009jzv.jpg

010tf.JPG

011ums.jpg

012pu.jpg

013fie.jpg

Tak więc element do pracy jest! Nowo zakupiona rotacja Lare w rękę i jedziemy z koksem:
W końcu to mój debiut! Kilka szybkich przejazdów i efekty...

014uge.jpg

015vmd.jpg

016pe.jpg

No cóż. Po kilku próbach mój debiut się skończył, efekty były mniej niż mizerne... Stwierdziłem, że moja zabawa z rotacją się skończyła. Był jeszcze Marek który uparcie twierdził, że on sobie da radę i będzie wszystko dobrze... Tak więc wziął się do pracy.
Efekty naszej pierwszej pracy z polerką widać poniżej za zdjęciu. (Marek) błotnik, (Adam) drzwi. Nieruszony środek wygląda najlepiej.

018nz.jpg

Po w/w incydencie polerka została spakowana i zostanie wymieniona na Lare EPL-41. Nie mam pojęcia jak ludzie wyprowadzają lakier taką maszyną. Może kiedyś się nauczę, teraz jednak nie ma na to czasu.

Tak więc trzeba naprawić to co się zepsuło. Starego Dasa w rękę i jedziemy z koksem.
Drzwi 50/50:

020ll.jpg

021jxa.jpg

023tjj.jpg

Błotnik i drzwi po:

024zbv.jpg

Drzwi przednie, prawe przed:

025rb.jpg

026fp.jpg

027ir.jpg

028zep.jpg

029sl.jpg

030ya.jpg

031rdu.jpg

032ksm.jpg

50/50:

033sw.jpg

034xp.jpg

035fi.jpg

Po:

036il.jpg

037ml.jpg

038hgc.jpg

Lusterko prawe, przed:

040iyl.jpg

Po:

041xbr.jpg

042uf.jpg

Słupek prawy, przed:

043mcm.jpg

Po:

044cm.jpg

045rc.jpg

046yea.jpg

Tylna klapa miała na sobie kilka głębszych otarć:

047hizd.jpg

Które zostały potraktowane w pierwszej kolejności papierem 2500:

048hc.jpg

049nq.jpg

Tylna klapa wraz z lampami, przed:

050ykr.jpg

051yve.jpg

052sv.jpg

053bx.jpg

054yo.jpg

055wo.jpg

058eg.jpg

060sb.jpg

061br.jpg

062iw.jpg

063gi.jpg

Tylny zderzak przed:

064ag.jpg

065sh.jpg

066za.jpg

067bzq.jpg

068lty.jpg

069wm.jpg

070bi.jpg

071ke.jpg

Cały tył po:

056xm.jpg

057tfd.jpg

072zd.jpg

073xd.jpg

074jz.jpg

075wtw.jpg

076vqex.jpg

077lb.jpg

Obracamy samochód, i jedziemy od tyłu... Tylny, lewy błotnik przed:

078daq.jpg

079nc.jpg

080kp.jpg

081cs.jpg

082uj.jpg

50/50:

083td.jpg

084kq.jpg

085wk.jpg

086og.jpg

Po:

087ad.jpg

088fho.jpg

089wq.jpg

090ly.JPG

091uyz.jpg

Drzwi, prawy tył, przed:

092dv.jpg

093ow.jpg

094x.jpg

095zd.jpg

096uj.jpg

097uz.jpg

50/50:

098mk.jpg

099hz.jpg

099hz.jpg

103ddm.jpg

Oooo... Takiego jeszcze nie było! 50/50/50/50:

101ehn.jpg

102ue.jpg

104yu.jpg

Drzwi, prawy przód, przed:

105afz.jpg

106kxb.jpg

107dq.jpg

108kcj.jpg

111ctt.jpg

112rlb.jpg

113hx.jpg

Takiej inwencji twórczej też jeszcze nie było, jesteśmy pionierami!

109gm.jpg

110qd.jpg

Wymyślne 50/50:

114dk.jpg

115dld.jpg

116ge.jpg

Straty w wyposażeniu muszą być... W sumie poleciało 4szt dużych padów…

117yn.jpg

Lusterko lewe, przed:

118me.jpg

119fs.jpg

120wrj.jpg

Po:

121kl.jpg

122gd.jpg

Lewy przedni błotnik:

123kx.jpg

124gs.jpg

125mz.jpg

126fo.jpg

50/50:

127cnd.jpg

128fy.jpg

Po:

129xj.jpg

130vd.jpg

Ogólnie na gotowo:

131su.jpg

132eq.jpg

133ey.jpg

134at.jpg

135pl.jpg

136rj.jpg

137re.jpg

138bx.jpg

139aw.jpg

Dobra! Koniec rozciągania szczęki... Działamy dalej. Maska przed:

140jg.jpg

141ut.jpg

142ab.jpg

Zderzak przed:

143wv.jpg

144sf.jpg

145yb.jpg

147ew.jpg

148kj.jpg

149zgz.jpg

150pv.jpg

Reflektor przed:

146gp.jpg

Całość po:

151li.jpg

152rbw.jpg

153r.jpg

154rb.jpg

155eqz.jpg

156of.jpg

157ho.jpg

158aj.jpg

159nl.jpg

160tr.jpg

161yqg.jpg

Coś tam się już odbija:

162lp.jpg

Słupek, lewy przed:

163kk.jpg

164oly.jpg

165tn.jpg

166icj.jpg

167qu.jpg

50/50:

168kk.jpg

169cn.jpg

Po:

170gyz.jpg

171fy.jpg

172mm.jpg

173yh.jpg

174si.jpg

175dg.jpg

Piano black na słupkach, przed:

176sw.jpg

50/50:

177bx.jpg

Po:

178th.jpg

179na.jpg

Na prawym progu znajdowała się długa, głęboka rysa:

001olt.jpg

002lqu.jpg

Została potraktowana zaprawką, można by powiedzieć iż teraz jej nie widać:

003yjy.jpg

Silnik poprzedniego dnia został wymyty i prezentował się "szaro"

004kmkn.jpg

Na wszystkie czarne elementy został nałożony Meguiar's Engine Dressing:

005kac.jpg

006sys.jpg

007tpr.jpg

Osłona turbosprężarki została wyczyszczona pastą Sonaxa:

008iv.jpg

009mpt.jpg

010fb.jpg

011qpp.jpg

Teraz kolej na końcówkę wydechu, przed czyszczeniem prezentuje się następująco:

012pzg.jpg

013ac.jpg

Tak jak obudowa turbosprężarki, została wyczyszczona pastą Sonax:

014mtq.jpg

015po.jpg

016efx.jpg

Przyszła kolej na koła. Front jest wypolerowany i zabezpieczony klarem. Znajdowały się na nich dziwne plamy, brakowało też im blasku:

017wiz.jpg

018xj.jpg

019fno.jpg

Postanowiliśmy je odświeżyć za pomocą polerki, małego pada i pasty Scholl S17:

020we.jpg

021mxb.jpg

Efekt po:

022fq.jpg

023tv.jpg

Po w/w etapach. Samochód został opłukany ponieważ nie był bardzo zapylony. Do tego posłużyła rękawica Meguiar's Microfiber Wash Mitt + Szampon Meguiar's NXT. Zakamarki zostały wymyte pędzelkiem i ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

024ijz.jpg

Po etapie mycia samochód został osuszony za pomocą Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm i powrócił do garażu. Tam na pierwszy ogień do czyszczenia poszły wszystkie wykroje:

025xwb.jpg

026iqu.jpg

Przed:

027cj.jpg

Po:

028ya.jpg

Następnie całość nadwozia została wykończona i przygotowana pod wosk Scholl'em W09 na żółtym padzie:

029af.jpg

Po spolerowaniu Scholla przystąpiliśmy do nakładania wosku. Wisienką na Insigni został Zymol Carbon nakładany za pomocą aplikatora Meguiar's Soft Foam.

030dm.jpg

031zt.jpg

032yys.jpg[/url]

033uj.jpg

Koła również zostały zabezpieczone Zymolem. Na opony został nałożony Mothers Reflections Tire Car

034xew.jpg

035aq.jpg

Na wszystkie szyby została nałożona niewidzialna wycieraczka Rain.X

036cb.jpg

037ori.jpg

Tak więc po spolerowaniu w/w niewidzialnej wycieraczki szyby zostały domyte za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner. Wszystkie plastikowe elementy zewnętrzne takie jak przedni hokej, kratki zderzaka, grilla, obwódki drzwi zabezpieczyłem Meguiar's Quik Interior Detailer. Prace przy Insigni zostały zakończone.
Wyjeżdżamy na zewnątrz aby zobaczyć efekt końcowy. Niestety jak to w moich tegorocznych relacjach bywa, słońca brak. Do tego czasu mało bo wcześniej padało i zaraz znowu zacznie padać.

Efekt końcowy...

001eao.jpg

002x.JPG

003xqi.jpg

004tivq.jpg

005pen.jpg

006rk.jpg

007kas.jpg

008xwc.jpg

009mxj.jpg

010cyy.jpg

011lz.jpg

012rkry.jpg

013ypb.jpg

014gp.jpg

015zrl.jpg

016mcm.jpg

017jlt.jpg

018vgo.jpg

019jlj.jpg

020yl.jpg

021j.JPG

022api.jpg

023as.jpg

024rb.jpg

025xw.jpg

026jom.jpg

027in.jpg

028xm.jpg

029jy.jpg

030kvo.jpg

031fi.jpg

032fym.jpg

033rz.jpg

034kte.jpg

035hj.jpg

036ag.jpg

037te.jpg

038zn.jpg

039rgl.jpg

040dgw.jpg

041rwa.jpg

042mf.jpg

043sa.jpg

044uf.jpg

045zem.jpg

046lk.jpg

047du.jpg

048ls.jpg

049zod.jpg

050lr.jpg

051rw.jpg

052bu.jpg

053us.jpg

054ox.jpg

055yio.jpg

056jgq.jpg

057ls.jpg

058wd.jpg

059idc.jpg

060gv.jpg

061ma.jpg

Praca przy tym samochodzie nie była ani łatwa ani ciężka, pracowało się bardzo spokojnie. Z każdym ruchem polerki rysy znikały. Lakier nie należy do twardych, korektę jestem w stanie ocenić na 99% ponieważ wszystko ładnie bezproblemowo schodziło.
Ubolewam tylko, że nie widziałem ani nie zrobiłem zdjęć samochodu w pełnym słońcu. Po rozmowie telefonicznej następnego dnia z właścicielem, dowiedziałem się że samochód prezentuje się w h... dobrze i jest bardzo zadowolony!

Dziękujemy serdecznie za uwagę i do zobaczenia wkrótce!

Link to comment
Share on other sites

Niezwykle ciekawy projekt.
Z jednej strony świetna zabawa i "amatorski lekki klimat" ,  z drugiej natomiast profesjonalne podejście (zdjęte klamki i listwy) i genialne efekty na nie łatwym lakierze.
Panowie, wielkie brawa.

Jest świetnie  :ymapplause:

PS designera tego kokpitu powinni powiesić.

Link to comment
Share on other sites

Relacja rewelacja. Zastawia mnie tylko dlaczego nie idzie ci praca z rotacją. Ale samochód jak z salony  :ymapplause:

 

Ciężko powiedzieć, polerką pracuję od dobrych 4 lat (amatorsko) nie robię tego na codzień, zawsze pracowałem na DA.

Chciałem teraz spróbować rotacji ale to zupełnie inna bajka, co z tego iż "darłem" lakier dużo szybciej niż DA jak porobiłem hologramów?

Wole jednak dłużej popracować DA i mieć pewność, że coś mi z tego wyjdzie. Takim o to sposobem EPL-11 zostanie wymienione na EPL-41!

Link to comment
Share on other sites

Pierwszoligowa praca! 

Dbałość o szczegóły (klamki, polerowanie 'drewna') robi wrażenie. 

Z silnikiem polecieliście po całości, przyznam że ja miałbym obawy... zasłanialiście coś?   

Efekt też zadowalający. Brand new można rzec ;) 

Link to comment
Share on other sites

Z silnikiem polecieliście po całości, przyznam że ja miałbym obawy... zasłanialiście coś?   

To nie było pierwsze mycie silnika jakie robiliśmy.

Jeżeli widać, że samochód jest pewny to się myje Karcherem. Nie leje się po alternatorze (workiem można przykryć) a zaraz po myciu się go odpala aby woda odparowała.

 

Jeszcze nie miałem problemu aby jakiś silnik nie odpalił.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Bogata i obszerna relacja, spis środków na początku wzorowy :u Również brawa dla fotografa, spisał się na medal :u

Dla Ciebie Adamek duży plus za ściągnięcie klamek (dużo roboty)?

Jak tam zawiasy w profilach? Do końca wymyte? Guma osłaniająca przewody przesmarowana dressingiem?

Jak oceniasz Sonaxa do chromów?

Kiedyś chyba pytałem, powtórzę i tutaj - długo utrzymuje Ci się Megs Interior Detailer na zewnątrz?

Link to comment
Share on other sites

Bogata i obszerna relacja, spis środków na początku wzorowy :u Również brawa dla fotografa, spisał się na medal :u

Dla Ciebie Adamek duży plus za ściągnięcie klamek (dużo roboty)?

Jak tam zawiasy w profilach? Do końca wymyte? Guma osłaniająca przewody przesmarowana dressingiem?

Jak oceniasz Sonaxa do chromów?

Kiedyś chyba pytałem, powtórzę i tutaj - długo utrzymuje Ci się Megs Interior Detailer na zewnątrz?

 

Większości zdjęć autorem jestem ja, jest kilka ujęć robione przez mojego kolegę Marka.

Ściąganiem klamek zajął się Marek, siedzi w Oplach i wie jak je w 5 minut zdemontować. Widziałem tylko, że wystarczyło odkręcić jedną śrubkę.

Zawiasy przemyliśmy na tyle ile się dało, niestety jakoś pominąłem je przy robieniu zdjęć.

Gumy zostały tylko wymyte, dressingu nie nakładaliśmy na nie, w tym samochodzie i czarnych wykrojach praktycznie ich nie widać.

Sonaxa do chromów oceniam dobrze, jakoś zawsze poradzi sobie z różnymi nalotami i połyskiem. Innego środka do chromu nie używałem.

Megs Interior Detailer na zewnątrz trzyma do mycia, gorzej jak popada deszcz, nie spolerowany z elementu potrafi spłynąć.

Co gorsza zostawia wtedy ślady na lakierze lecz ogólnie jest bardzo dobry.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...