boniu Posted May 24, 2013 Report Share Posted May 24, 2013 Hej, Problem następujący. 17 letnie auto, które od nowości nie posiadało osłony pod silnik, a nikt specjalnie o czystość komory nie dbał. Będe pierwszy. Generalnie błoto, zapieczony olej, kurz i różnego rodzaju syf znajduj się pod komorą co mnie strasznie denerwuje. Środek do czyszczenia silnika Megsa nie dał w ogóle rady, K2 też nie. Nie wspominając o APC. Myjki z gorącą wodą nie posiadam, parowej tym bardziej. Pytanie, do Was, jak to można zaatakować? Jest jakaś jeszcze silniejsza chemia? Poniżej kilka fotek jak to wygląda :/ https://lh5.googleusercontent.com/-_VupiI9JO1s/UZ-nKTDxOHI/AAAAAAAABfU/Zxoq0lKc-WI/w480-h640-no/20130524_174321 https://lh3.googleusercontent.com/-R5WemtXtdg4/UZ-nJMECijI/AAAAAAAABfM/4DVt-e5IVbw/w640-h480-no/20130524_174334 https://lh5.googleusercontent.com/-A35mUqgEs78/UZ-nIgN4C3I/AAAAAAAABfE/iAx3_Yu6TkU/w640-h480-no/20130524_174348 https://lh4.googleusercontent.com/-ygty1biLPnQ/UZ-nH_uK26I/AAAAAAAABe8/Spg7iHJANWE/w640-h480-no/20130524_174357 https://lh3.googleusercontent.com/-hJJ3VYGI0Sw/UZ-nHLdwCMI/AAAAAAAABe0/3pusz6Ma5C4/w640-h480-no/20130524_174412 https://lh4.googleusercontent.com/--yC1iEzIwt4/UZ-nFilpZhI/AAAAAAAABes/INAWd9v-ci4/w640-h480-no/20130524_174423 https://lh3.googleusercontent.com/-5sjje58HuOs/UZ-nExW5YhI/AAAAAAAABek/0EYDYNuxP2w/w640-h480-no/20130524_174435 PS. Chce to na prawdę dokładnie domyć, bo na dniach wpada osłona pod silnik i syf juz się nie będzie tak zbierał. EDiT: Proszę się nie sugerować 'powierzchniowym' brudem który teraz jest pod komorą, auto się ostatnio przedzierało przez takie 'transzeje', że gadki szkoda. Miedzy innymi po to musi ta osłona wleciec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator JJ. Posted May 24, 2013 Administrator Report Share Posted May 24, 2013 Tenzi Truck Clean albo Dimer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mar_1981 Posted May 24, 2013 Report Share Posted May 24, 2013 Nielsen H.D. Degreaser też dawał u mnie radę z syfem :-bd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boniu Posted May 24, 2013 Author Report Share Posted May 24, 2013 Tak czytam to rozumiem, że Dimer ma pH zasadowe? A jakby zaatakować czymś z pH kwasowym, ewentualnie chemią podlegająca pod ADR (bo chyba taka jest najagresywniejsza)? Z drugiej strony nie może byc zbyt agresywnie dla lakieru i gumy... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator JJ. Posted May 24, 2013 Administrator Report Share Posted May 24, 2013 A po co Ci kwas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boniu Posted May 24, 2013 Author Report Share Posted May 24, 2013 Może faktycznie to nie ma sensu. Narazie spróbuje to Dimmerem zaatakować, i napisze czy coś rusza :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
junior74 Posted May 24, 2013 Report Share Posted May 24, 2013 Jak masz na wyposażeniu Dimera to wal 1;5 i się nie przejmuj nic nie zrobi lakierowi itp.Zaschnięte bardzo miejsca musisz czymś ruszyć i nie bój się niech leży ok 5 min na gównie. Są oczywiście bardziej zaawansowane preparaty ale po co. Dimer do takich rzeczy jest naprawdę OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boniu Posted May 24, 2013 Author Report Share Posted May 24, 2013 Okej, fotki przed już są... Zobaczymy jak będzie po. Możliwe, że 2-3l Dimerka będe miał za darmo, dowiem się jeszcze w poniedziałek. Jeżeli nie, to drogi nie jest... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sivy Posted May 24, 2013 Report Share Posted May 24, 2013 gorsze sie robiło :Dmój typ to tenzi truck clean i clinex s6 i duzo pędzelkowania :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mar_1981 Posted May 25, 2013 Report Share Posted May 25, 2013 Tyle że już kiedyś widziałem jak sąsiad użył Tenzi truck do mycia swojego ukochanego VW Golfa bo szefowi podprowadził butelkę i lakier średni wyglądał po Tenzi. Poprostu wyblakł. Byćmoże to był pojedyńczy przypadek ale ja omijam od tej pory ten produkt albo przynajmniej uważaj bo jednak trochę lakieru na nadkolach jest i szkoda zniszczyć jakby co. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
junior74 Posted May 25, 2013 Report Share Posted May 25, 2013 Na każdym akrylu zrobią plamy tego typu preparaty a na metalikach też lubią z tym,że muszą być zniszczone,utlenione albo po korekcie Nadkola są nie narażone na światło więc nie będzie problemu Ale szczerzonego pan bóg więc trzeba uaważać Boniu wal tak jak pisałem daje palca albo dam Ci na porządny clean look Tylko nie lej po błotnikach na zewn a jak Ci się pryśnie to zlej wodą natychmiast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tata_jerzyka Posted May 26, 2013 Report Share Posted May 26, 2013 Bez dramatu- mialem sporo gorzej pod maską. A teraz wygląda to tak: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w0jta5 Posted May 28, 2013 Report Share Posted May 28, 2013 Patrzę na foto i szybko się zastanawiam w jakim Roverze silnik jest zamontowany wzdłużne... W Polskim hehe :ymapplause: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tata_jerzyka Posted May 29, 2013 Report Share Posted May 29, 2013 Patrzę na foto i szybko się zastanawiam w jakim Roverze silnik jest zamontowany wzdłużne... W Polskim hehe :ymapplause: :ymapplause: I na dodatek jest to 1.8 16V DOHC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w0jta5 Posted May 29, 2013 Report Share Posted May 29, 2013 Trochę OT polecęDyfer od Truck'a czy seria i daje rade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.