Jump to content

Mercedes W221 Lorinser


Ciamach
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich niezmiernie serdecznie. To taki mój stary projekt na dzień dobry. Jeśli chcecie, powrzucam coś coś jeszcze. 
 
Nigdy nie znałem się za dobrze na Mercedesach. Może dlatego gdy usłyszałem "W221" spodziewałem się E klasy. A podjechało to:
459636_4085095483801_1179894658_o.jpg
523022_4006669123191_2031525088_n.jpg
 
S klasa z pakietem Lorinsera, wydech i koła AMG. Rysek sporo, ale lakier zadbany i lśniący, więc nie rzucały się w oczy na dzień dobry, przez chwilę pomyślałem, że nie będzie za wiele pracy. Potem okazało się, że wprost przeciwnie. Właściciel poprosił mnie, bym zrobił co się da i dał mi na to tyle czasu, ile mi potrzeba. Super, mam czas, mam wszystko. Przy okazji dziękuję ekipie z Krakowskiej Carnauby za dobre słowo na mój temat, to naprawdę miłe z Waszej strony. Gabaryty auta sprawiłyby kłopot w moim garażu podczas poruszania się dookoła niego ze sprzętem, dlatego uprosiłem szefa, by zezwolił mi robić Merca w pracy. Dostęp do dobrego sprzętu, oświetlenie, spokój i przestronne pomieszczenia. Całość zabrała ok 25h.
 
Pojazd dokładnie umyłem za pomocą Karchera wielkości Fiata 126p, glinkowanie w ogólnie nie było konieczne, parę kropek smoły z błotników zdjąłem z pomocą VP Tar&Glue Remover. Następnie auto poszło w taśmę.
tape_up.jpg
tape_up2.jpg
 
Potem inspekcja miernikiem. Maska grubsza, reszta dość typowo. Błotniki 0,0 bo miernik tworzywa nie wyłapał.
pomiar_dach.jpg
pomiar_drzwi.jpg
pomiar_klapa.jpg
pomiar_maska.jpg
 
Właściciel poprosił też o zlikwidowanie nadmiaru kleju pod lotką.
klej.jpg
klej4.jpg
 
A oto wyniki oględzin. Błotnik przód lewy.
blotnik_lp.jpg
blotnik_lp2.jpg
blotnik_lp3.jpg
 
Błotnik tył lewy.
blotnik_lt.jpg
blotnik_lt2.jpg
blotnik_lt3.jpg
 
Błotnik przód prawy.
blotnik_pp.jpg
blotnik_pp2.jpg
blotnik_pp3.jpg
 
Błotnik tył prawy.
blotnik_pt.jpg
 
Dach. No nic mu nie dolega...
dach.jpg
 
Drzwi przód lewy.
drzwi_lp.jpg
drzwi_lp2.jpg
 
Drzwi tył lewy.
drzwi_lt.jpg
drzwi_lt3.jpg
 
Drzwi przód prawy.
drzwi_pp.jpg
 
Drzwi tył prawy.
drzwi_pt2.jpg
 
Klapa, z góry i z tyłu.Trochę poharatana.
klapa.jpg
klapa2.jpg
klapa4.jpg
klapa5.jpg
klapa6.jpg
 
Maska.
maska1.jpg
maska2.jpg
 
Prośba o usunięcie logo AMG z klapy. Zrobi się. 
amg.jpg
 
Uwaga, gram w Dooma.
doom.jpg
 
Napis nie mógł tego przeżyć. Level accomplished.
amg_off.jpg
amg_off2.jpg
 
Level 2. Kill all the scratches&swirls. Gdzie moje kody na ilość padów i pasty?
doom2.jpg
 
Ilość rys nie przytłaczała, jednak trochę ich było. Resztę załatwiły same gabaryty auta. Korekta w oparciu o Menza FG500, FF3000 i 3M UF SE trwała bite 13h. Potem ponownie skorzystałem z monster Karchera włączając gorącą wodę z lajtową chemią, a następnie delikatnie spłukałem i umyłem Mesia roztworem Gold Class i  VP Neutral i rękawicą CarPro - kocham ją. 
wash.jpg
wash2.jpg
 
Zająłem się końcówkami wydechu.
exhausttips.jpg
 
Oraz klnąc na kijowy dostęp wyciąłem tyle kleju spod lotki, ile się dało. 
klejafter.jpg
 
Następnie, po wysuszeniu paneli i przetarciu IPA udokumentowałem efekty. Na lakierze nie ma obecnie nic. Z poziomu korekty jestem zadowolony. Płytkie i średnie głębokie zniknęło, głębsze zapolerowane, bardzo głębokie pozostało, ale mniej rzuca się w oczy. Tego ostatniego jest naprawdę mało. Zdjęcia robione pod różnymi kątami, by pokazać czego nie ma, a co zostało. Pozostałe defekty trzeba wynajdować, bo "nie rzucają się w oczy" to mało powiedziane. Czepiam się i wynajduję, żeby inne uważne oko nie musiało.
 
Błotnik lewy przód. Z wyjątkiem paru zadarć, które mogłem jedynie zapolerować, reszta zniknęła.
blotnik_lp.jpg
blotnik_lp1.jpg
blotnik_lp2.jpg
 
Błotnik lewy tył. Jedna głębsza kreseczka. 
blotnik_lt.jpg
blotnik_lt2.jpg
blotnik_lt3.jpg
 
Błotnik prawy przód. Dwa nacięcia, spłycone.
blotnik_pp.jpg
blotnik_pp1.jpg
blotnik_pp2.jpg
blotnik_pp4.jpg
blotnik_pp5.jpg
 
Błotnik prawy tył. Drobiazgi widoczne z jednego kąta i w równikowym słońcu.
blotnik_pt.jpg
blotnik_pt2.jpg
blotnik_pt4.jpg
blotnik_pt5.jpg
 
Dach. Dostał tylko z dwóch past zamiast trzech, jak wszystko, to wszystko.
dach.jpg
 
Drzwi lewy przód. Jedna kreseczka. Psia mać, jedna. A nie, sorry. To uchwyt lampy się odbija...
drzwi_lp.jpg
drzwi_lp3.jpg
 
Drzwi lewy tył. 100% stanu.
drzwi_lt.jpg
drzwi_lt2.jpg
 
Drzwi prawy przód.  99% cukru w cukrze, ten jeden % to odbicia wyglądające po mojej walce jak paprochy.
drzwi_pp.jpg
drzwi_pp2.jpg
drzwi_pp3.jpg
 
Drzwi prawy tył. 100% stanu.
drzwi_pt.jpg
drzwi_pt2.jpg
drzwi_pt3.jpg
 
Klapa. Co miało, poznikało. Po napisie nie ma śladu, jedno głębsze bubu jest nadal ale zdjęcie tego nie łapie, udało się mocno je spłycić. 
klapa2.jpg
klapa3.jpg
klapa4.jpg
klapa5.jpg
klapa6.jpg
 
Maska. Wisienka na torcie. Wygląda na 100% gdyby nie jedna rzecz, której nie uchwyciłem. Ale i tak wygląda naprawdę pięknie. 
maska.jpg
maska2.jpg
maska3.jpg
 
Następnie auto wytoczyłem by zrobić mu parę zdjęć przed położeniem czegokolwiek na lakier. Parę małych miejsc przejechałem jednak Dodo LPL by usunąć resztki Ultrafiny, która nie chciała się odczepić nawet po IPA. Też tak czasem macie z UF? FF3000 tak nie robi. 
IMG_6290.jpg
IMG_6291.jpg
IMG_6294.jpg
IMG_6297.jpg
IMG_6298.jpg
IMG_6299.jpg
IMG_6300.jpg
IMG_6312.jpg
 
Następnie karoseria otrzymała warstwę Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0. Ta warstwa ma za zadanie chronić lakier, trzymać się go jak najdłużej i podbić połysk i wet look do współpracy z woskiem, jaki go przykryje. 
IMG_6319.jpg
IMG_6322.jpg
 
Po odczekaniu odpowiedniej ilości czasu nadszedł czas na mój ulubiony Swissvax Concorso, wosk z gamy naturalnych, wysoka zawartość carnauby, trzymam w lodówce z jogurtami a gdy wychodzę z domu modlę się, by nikt go nie zjadł.
concorsojar.jpg
concorsozertifikatt.jpg
 
 
Wosk nałożyłem ręcznie, od czasu do czasu oblizując paluchy ;)
applied3.jpg
applied2.jpg
applied.jpg
 
Wosk wypracowałem najpierw puszystymi ręcznikami Temachemu (3 szt), potem weszły drobniutkie ściereczki Nicols i Swissvax, bardzo powoli i delikatnie by nie porysować. Concorso ocieplił i podbił blask i głębię, lakier łatwiej wpada teraz w brąz. A dziewczyny lubią brąz. A słońce o tym wie...
IMG_6425.jpg
IMG_6396.jpg
IMG_6419.jpg
IMG_6417.jpg
IMG_6416.jpg
IMG_6415.jpg
IMG_6414.jpg
IMG_6413.jpg
IMG_6412.jpg
IMG_6405.jpg
IMG_6398.jpg
IMG_6394.jpg
IMG_6391.jpg
IMG_6389.jpg
IMG_6380.jpg
IMG_6378.jpg
IMG_6377.jpg
IMG_6367.jpg
IMG_6366.jpg
IMG_6360.jpg
IMG_6358.jpg
IMG_6357.jpg
IMG_6353.jpg
IMG_6351.jpg
IMG_6350.jpg
IMG_6346.jpg
IMG_6343.jpg
 
Halt! Hammerzeit! Słabo widać koszulke z Garfieldem...
IMG_6375.jpg
 
No nic, czas zapakować sprzęt i zostawić auto do czasu odbioru ale najpierw...
IMG_6428.jpg
 
...zostawię stosowną notkę dla reszty świata.
IMG_6429.jpg
 
Następnego dnia wyszło słońce, wykorzystałem to. 
IMG_6432.jpg
IMG_6433.jpg
IMG_6437.jpg
IMG_6438.jpg
IMG_6439.jpg
IMG_6440.jpg
IMG_6441.jpg
IMG_6442.jpg
IMG_6443.jpg
IMG_6445.jpg
IMG_6446.jpg
IMG_6447.jpg
IMG_6448.jpg
IMG_6449.jpg
IMG_6450.jpg
IMG_6451.jpg
IMG_6452.jpg
IMG_6453.jpg
IMG_6454.jpg
IMG_6457.jpg
IMG_6458.jpg
IMG_6461.jpg
IMG_6463.jpg
IMG_6464.jpg
IMG_6465.jpg
IMG_6466.jpg
 
Dziękuję za obejrzenie.

 

Link to comment
Share on other sites

Robota wiadomo - kozak.

Ale nie mogę się nadziwić jaki obrót zrobiłeś pod względem motoryzacji :)

Hybrydowa Honda vs. Corvette :D

Przedtem miałem 350Z a jeszcze przedtem ITRa, CR-Z był allrounderem który miał niewiele kosztować na codzień, jednak utwierdził mnie w przekonaniu że poza allrounderem muszę mieć funcara. No to CR-Z poszedł...

 

P.S. praca była wykonywana w moim byłym miejscu zatrudnienia.

Link to comment
Share on other sites

Fajna relacja! ;)

 

Taka w moim stylu... :) - ale nie żebym sobie coś przypisywał. 

 

Za położenie Wolfganga na Concorso pałką się należy, ale... to Twoja kanapka :)

A co się należy za brak czytania ze zrozumieniem? ;) Najpierw Wolf, potem Concorso... ;)

Link to comment
Share on other sites

A co się należy za brak czytania ze zrozumieniem? ;) Najpierw Wolf, potem Concorso... ;)

 

Ahhh... to tak to było. Zdjęcia mi się wolno ładowały i najpierw zobaczyłem wosk, później doczytałem Wolfgang o i taka mi się nieścisłość wyłoniła.  8-}  

Zwracam honor  :ymapplause:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...