Ciamach Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Witam wszystkich niezmiernie serdecznie. To taki mój stary projekt na dzień dobry. Jeśli chcecie, powrzucam coś coś jeszcze. Nigdy nie znałem się za dobrze na Mercedesach. Może dlatego gdy usłyszałem "W221" spodziewałem się E klasy. A podjechało to: S klasa z pakietem Lorinsera, wydech i koła AMG. Rysek sporo, ale lakier zadbany i lśniący, więc nie rzucały się w oczy na dzień dobry, przez chwilę pomyślałem, że nie będzie za wiele pracy. Potem okazało się, że wprost przeciwnie. Właściciel poprosił mnie, bym zrobił co się da i dał mi na to tyle czasu, ile mi potrzeba. Super, mam czas, mam wszystko. Przy okazji dziękuję ekipie z Krakowskiej Carnauby za dobre słowo na mój temat, to naprawdę miłe z Waszej strony. Gabaryty auta sprawiłyby kłopot w moim garażu podczas poruszania się dookoła niego ze sprzętem, dlatego uprosiłem szefa, by zezwolił mi robić Merca w pracy. Dostęp do dobrego sprzętu, oświetlenie, spokój i przestronne pomieszczenia. Całość zabrała ok 25h. Pojazd dokładnie umyłem za pomocą Karchera wielkości Fiata 126p, glinkowanie w ogólnie nie było konieczne, parę kropek smoły z błotników zdjąłem z pomocą VP Tar&Glue Remover. Następnie auto poszło w taśmę. Potem inspekcja miernikiem. Maska grubsza, reszta dość typowo. Błotniki 0,0 bo miernik tworzywa nie wyłapał. Właściciel poprosił też o zlikwidowanie nadmiaru kleju pod lotką. A oto wyniki oględzin. Błotnik przód lewy. Błotnik tył lewy. Błotnik przód prawy. Błotnik tył prawy. Dach. No nic mu nie dolega... Drzwi przód lewy. Drzwi tył lewy. Drzwi przód prawy. Drzwi tył prawy. Klapa, z góry i z tyłu.Trochę poharatana. Maska. Prośba o usunięcie logo AMG z klapy. Zrobi się. Uwaga, gram w Dooma. Napis nie mógł tego przeżyć. Level accomplished. Level 2. Kill all the scratches&swirls. Gdzie moje kody na ilość padów i pasty? Ilość rys nie przytłaczała, jednak trochę ich było. Resztę załatwiły same gabaryty auta. Korekta w oparciu o Menza FG500, FF3000 i 3M UF SE trwała bite 13h. Potem ponownie skorzystałem z monster Karchera włączając gorącą wodę z lajtową chemią, a następnie delikatnie spłukałem i umyłem Mesia roztworem Gold Class i VP Neutral i rękawicą CarPro - kocham ją. Zająłem się końcówkami wydechu. Oraz klnąc na kijowy dostęp wyciąłem tyle kleju spod lotki, ile się dało. Następnie, po wysuszeniu paneli i przetarciu IPA udokumentowałem efekty. Na lakierze nie ma obecnie nic. Z poziomu korekty jestem zadowolony. Płytkie i średnie głębokie zniknęło, głębsze zapolerowane, bardzo głębokie pozostało, ale mniej rzuca się w oczy. Tego ostatniego jest naprawdę mało. Zdjęcia robione pod różnymi kątami, by pokazać czego nie ma, a co zostało. Pozostałe defekty trzeba wynajdować, bo "nie rzucają się w oczy" to mało powiedziane. Czepiam się i wynajduję, żeby inne uważne oko nie musiało. Błotnik lewy przód. Z wyjątkiem paru zadarć, które mogłem jedynie zapolerować, reszta zniknęła. Błotnik lewy tył. Jedna głębsza kreseczka. Błotnik prawy przód. Dwa nacięcia, spłycone. Błotnik prawy tył. Drobiazgi widoczne z jednego kąta i w równikowym słońcu. Dach. Dostał tylko z dwóch past zamiast trzech, jak wszystko, to wszystko. Drzwi lewy przód. Jedna kreseczka. Psia mać, jedna. A nie, sorry. To uchwyt lampy się odbija... Drzwi lewy tył. 100% stanu. Drzwi prawy przód. 99% cukru w cukrze, ten jeden % to odbicia wyglądające po mojej walce jak paprochy. Drzwi prawy tył. 100% stanu. Klapa. Co miało, poznikało. Po napisie nie ma śladu, jedno głębsze bubu jest nadal ale zdjęcie tego nie łapie, udało się mocno je spłycić. Maska. Wisienka na torcie. Wygląda na 100% gdyby nie jedna rzecz, której nie uchwyciłem. Ale i tak wygląda naprawdę pięknie. Następnie auto wytoczyłem by zrobić mu parę zdjęć przed położeniem czegokolwiek na lakier. Parę małych miejsc przejechałem jednak Dodo LPL by usunąć resztki Ultrafiny, która nie chciała się odczepić nawet po IPA. Też tak czasem macie z UF? FF3000 tak nie robi. Następnie karoseria otrzymała warstwę Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0. Ta warstwa ma za zadanie chronić lakier, trzymać się go jak najdłużej i podbić połysk i wet look do współpracy z woskiem, jaki go przykryje. Po odczekaniu odpowiedniej ilości czasu nadszedł czas na mój ulubiony Swissvax Concorso, wosk z gamy naturalnych, wysoka zawartość carnauby, trzymam w lodówce z jogurtami a gdy wychodzę z domu modlę się, by nikt go nie zjadł. Wosk nałożyłem ręcznie, od czasu do czasu oblizując paluchy ;) Wosk wypracowałem najpierw puszystymi ręcznikami Temachemu (3 szt), potem weszły drobniutkie ściereczki Nicols i Swissvax, bardzo powoli i delikatnie by nie porysować. Concorso ocieplił i podbił blask i głębię, lakier łatwiej wpada teraz w brąz. A dziewczyny lubią brąz. A słońce o tym wie... http://i153.photobucket.com/albums/s235/ciamach/Mercedes%20S%20Class/Mercedes%20during/Mercedes%20after%20panel%20shots/Merc%20after%20no%20lsp/Mercedes%20Concorso%20shots/IMG_6422.jpg[/img] http://i153.photobucket.com/albums/s235/ciamach/Mercedes%20S%20Class/Mercedes%20during/Mercedes%20after%20panel%20shots/Merc%20after%20no%20lsp/Mercedes%20Concorso%20shots/IMG_6418.jpg[/img] http://i153.photobucket.com/albums/s235/ciamach/Mercedes%20S%20Class/Mercedes%20during/Mercedes%20after%20panel%20shots/Merc%20after%20no%20lsp/Mercedes%20Concorso%20shots/IMG_6387.jpg[/img] Halt! Hammerzeit! Słabo widać koszulke z Garfieldem... No nic, czas zapakować sprzęt i zostawić auto do czasu odbioru ale najpierw... ...zostawię stosowną notkę dla reszty świata. Następnego dnia wyszło słońce, wykorzystałem to. Dziękuję za obejrzenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soll Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Fajne auto i fajna praca. Normalnie ludziska przyklejają AMG, a nie odrywają :ymdevil: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciamach Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Ten konkretny właściciel nie chciał się mijać z prawdą ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubik Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Dobra robota :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Robota wiadomo - kozak. Ale nie mogę się nadziwić jaki obrót zrobiłeś pod względem motoryzacji :) Hybrydowa Honda vs. Corvette :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateoMK Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Jestem nowy :) potwierdzę powyższe oceny kolegów. Dobra robota i efekt. Fajny garaż, czy to jakiś warsztacik ??. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Pamiętam tę relację, fajna praca :u Też zauważyłem, że z pozoru łatwe i szybkie zlecenia nie są takimi w rzeczywistości ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciamach Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Robota wiadomo - kozak. Ale nie mogę się nadziwić jaki obrót zrobiłeś pod względem motoryzacji :) Hybrydowa Honda vs. Corvette :D Przedtem miałem 350Z a jeszcze przedtem ITRa, CR-Z był allrounderem który miał niewiele kosztować na codzień, jednak utwierdził mnie w przekonaniu że poza allrounderem muszę mieć funcara. No to CR-Z poszedł... P.S. praca była wykonywana w moim byłym miejscu zatrudnienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 No to CR-Z poszedł... :) Teraz powinieneś zmienić nick na Knight Rider czy Hasselhoff chociaż :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciamach Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Nie ta marka. I nie mam tyle włosów.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Wiem, że nie tam marka ale look podobny :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciamach Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Czy ja tu mogę wrzucić więcej relacji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damianese Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 pewnie- z miłą chęciom pooglądamy- tylko do osobnego projektu :ymcowboy: chyba że zrobisz jakiś jeden mixtape Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Fajna relacja! ;) Taka w moim stylu... :) - ale nie żebym sobie coś przypisywał. Za położenie Wolfganga na Concorso pałką się należy, ale... to Twoja kanapka :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sivy Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Wstawiaj relacje CMQ bo własnie zauważyłem, ze coś mało relacji ostatnio ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciamach Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Fajna relacja! ;) Taka w moim stylu... :) - ale nie żebym sobie coś przypisywał. Za położenie Wolfganga na Concorso pałką się należy, ale... to Twoja kanapka :) A co się należy za brak czytania ze zrozumieniem? ;) Najpierw Wolf, potem Concorso... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 19, 2013 Report Share Posted June 19, 2013 Czy ja tu mogę wrzucić więcej relacji? TU nie ma ograniczeń na ilość wstawianych prac :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted June 19, 2013 Report Share Posted June 19, 2013 A co się należy za brak czytania ze zrozumieniem? ;) Najpierw Wolf, potem Concorso... ;) Ahhh... to tak to było. Zdjęcia mi się wolno ładowały i najpierw zobaczyłem wosk, później doczytałem Wolfgang o i taka mi się nieścisłość wyłoniła. 8-} Zwracam honor :ymapplause: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carire1 Posted June 20, 2013 Report Share Posted June 20, 2013 pięknie wyszło, look na najwyższym poziomie :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.