Jump to content

Obtarcie zderzaka - tylko sanding?


Ekhangel
 Share

Recommended Posts

http://img1.vpx.pl/up/20100731/dscn133077.jpg

Pech chciał... Albo moja głupota chciała. Próbowałem "innych pozycji" przy wjeździe do mojego cholernego garażu, do którego droga prowadzi na ukos. Niestety, walnąłem w krawędź wjazdu zderzakiem. Przerażony wyskakuję, i lecę po wąż, szampon, a potem jedyne, co mam w inwentarzu - ScratchX.

Zdjęcie było zrobione po zakończeniu prac, które niestety nie przyniosły praktycznie żadnych efektów. Obmyłem obszar tak dokładnie, by odsłonić wszystkie rysy i zmyć tynk, gips itd. Potem aplikacja ręczna ScratchX 2.0, wcieranie do bólu... Cóż, jak widać - kupa.

Nie zamierzam wywalać kasy na Ultimate Compound by przekonać się, że on też nic nie da. Czy teraz pozostaje mi kupić papier ścierny? Jeśli tak, to jaką gradację? Jakieś rady co do usuwania?

Link to comment
Share on other sites

2000'ka nie musi dać rady, ale już np. 1600? Niżej? Oczywiście po takim zabiegu dokładna polerka, i tak dalej. Wiem, że do ideału prawdopodobnie nie dojdę, ale chcę jak najbardziej zniwelować dowód mojej głupoty...

Rysy tylko w jednym miejscu są "głębsze". Reszta, myślę, że mogłaby spokojnie zejść po wetsandingu. Ale nie mam w tym doświadczenia, więc pytam starszych w tym fachu ode mnie.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za radę. Niestety nie dysponuję polerką mechaniczną. Myślicie, że Ultimate Compound Megs'a by coś zdziałał? (uczepiłem się Meguiarsa, bo mam z nim już doświadczenia) Może propozycje innych agresywnych past? Czy jest sens robić to w ogóle ręcznie? Jeśli nie, to jaka gradacja papieru?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za radę. Niestety nie dysponuję polerką mechaniczną. Myślicie, że Ultimate Compound Megs'a by coś zdziałał? (uczepiłem się Meguiarsa, bo mam z nim już doświadczenia) Może propozycje innych agresywnych past? Czy jest sens robić to w ogóle ręcznie? Jeśli nie, to jaka gradacja papieru?

Nie wiem czy cos sie skwasilo z PW ale jest wysylana do wszystkich nowych forumowiczow, zasada na tym forum jest banalnie prosta najpierw dzial powitan pozniej posty sorry za ten wpis ale najpierw nalezy sie przedstawic
Link to comment
Share on other sites

Polerkę może niedługo kupię, ale jeśli, to jakiś syf z Allegro.

Widzę, że niestety wszystko sprowadza się do polerki mechanicznej. Ech, a wracając do sandingu - od jakiej gradacji zaczynać?

Ale jak bedzie sanding to jak chcesz pozniej wszystko wyprowadzic na cacy toc to mega robota, oczywiscie mowiac o pracy bez maszyny
Link to comment
Share on other sites

Myślałem, że po sandingu bym się jakoś ręcznie uwinął... Ale skoro mówisz, że nie, to faktycznie chyba czas poczekać na większy budżet. Właśnie sobie czytam na temat polerek, i widzę, że będę musiał się wykosztować.

Link to comment
Share on other sites

Myślałem, że po sandingu bym się jakoś ręcznie uwinął... Ale skoro mówisz, że nie, to faktycznie chyba czas poczekać na większy budżet. Właśnie sobie czytam na temat polerek, i widzę, że będę musiał się wykosztować.

Moze jest ktos z kolegow mieszkajacy w miare blisko i ma maszyne ugadac sie podjechac wspolna praca piwko i jest pieknie :D
Link to comment
Share on other sites

Ciekawe to wasze forum - najpierw obowiązkowe witanie się pod groźbą usunięcia konta, a potem opieprz za to, że przyzwyczaiłem się już, że nie ma co liczyć na bezinteresowną pomoc ludzi z internetu.

Jeśli atmosfera jest tu naprawdę tak przyjazna jak sugerujesz, to z przyjemnością zleciłbym kilka robótek na mojej beemce komuś z Poznania...

Link to comment
Share on other sites

Już lepiej.

Przynajmniej wiemy skąd jesteś.

Z tamtych okolic mamy uczącego się Urbana z Tatą.

Więc do nich podskocz.

Pewnie chętni będą pomóc.

Co do wetsandingu, to ja bym najpierw na ostrej paście poleciał futrem potem wykończył średnimi padami i średnimi pastami.

Na pewno coś zostanie, w to nie wątpię, bo tam do podkładu poszedłeś, ale nie będzie to wyglądało tak drastycznie jak teraz.

Znasz numer lakieru, więc możesz kupić zaprawkę.

Po podejściu futrem jak opisałem rysy się zmniejszą, i pozostałości delikatnie pociągnąć zaprawką i spolerować. Wtedy proponuję papier 2500 - 4000 i na to futro i wykońcyć.

Nie gwarantuję, iż Ty zgubisz w oczach różnicę, ale postronne osoby nie zauważa, że coś było robione.

Link to comment
Share on other sites

Dobra, jeszcze raz dzięki. Jak kupię odpowiedni sprzęt, to się odezwę.

Ale faktycznie czy nie lepiej smignac na sekunde do najmlodszego detailera forum i zrobioc wstepna polerke?

PS Bardzo was prosze bez sporow tu nikt nikomu nie grozi jedynie milo sie pisze z osoba ktora sie nam przedstawi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...