Jump to content

Honda S2000


Ciamach

Recommended Posts

 :tancze:Przyjaciel postanowił zaopatrzyć się w bardzo fajne S2000, któremu z powodów kosmetycznych położono na całości nowy lakier. Sprawa wyglądała obiecująco, jako że owe lakierowanie odbyło się nie tak dawno temu. Spodziewałem się więc spokojnej pracy i szybkiego efektu rzędu 95%. Realia okazały się "nieco" inne.
 
Auto przejąłem w zachodzącym już powoli słońcu. Śpieszę wyjaśnić, że widoczne na zdjęciach stalówki to wersja przejściowa między rezygnacją z niepasującego kompletu kół a przybyciem nowego. Takie fotki nigdy nie pokażą za wiele, ot, brudne auto i jakieś tam swirle.
back.jpg
back2.jpg
fender.jpg
front.jpg
front2.jpg
side.jpg
tail.jpg
tailgate.jpg
 
No to w drogę, do pracowni. Uwaga na gumy firmy "fuhrergummi" z 1945r, średnio kleją w łukach...Na miejscu auto poddałem myciu wstępnemu i zasadniczemu, wypolerowałem końcówki wydechu Invidia z pomocą Swissvax Metal Polish, na życzenie usunąłem napisy z błotników za pomocą suszarki i VP Tar&Glue, oraz naturalnie okleiłem auto. 
foam.jpg
 
Praca z końcówkami.
IMG_4687.jpg
IMG_4689.jpg
IMG_4690.jpg
IMG_4693.jpg
IMG_4694.jpg
 
Usuwanie znaczków. Zwróćcie uwagę na widoczny przy znaczku pył.
IMG_4673.jpg
IMG_4679.jpg
IMG_4683.jpg
IMG_4684.jpg
 
I taśma.
tape.jpg
tape2.jpg
 
Dalej defekty. Rysy wydają się dość płytkie, swirle, ale i ciut głębsze zarysowania od mycia i wycierania, tak mi się wtedy przynajmniej wydawało. Na całym niemal aucie pył lakierniczy.
 
Błotnik przód lewy.
blotnikpl.jpg
blotnikpl2.jpg
 
Błotnik przód prawy.
blotnikpp.jpg
blotnikpp2.jpg
 
Błotnik tył lewy.
blotniktl.jpg
blotniktl2.jpg
 
Błotnik tył prawy.
blotniktp.jpg
blotniktp2.jpg
 
Drzwi lewe.
drzwil.jpg
 
Drzwi prawe.
drzwip.jpg
 
Klapa tył.
klapat.jpg
klapat2.jpg
klapat3.jpg
 
Maska.
maska.jpg
maska2.jpg
 
Zderzak przód.
zderzakprzd2.jpg
zderzakprzd.jpg
 
Zderzak tył i klapa.
zderzaktiklapa.jpg
zderzakt.jpg
 
No to zaczynamy. Może na spokojnie, żółty gofer, kropla żółtego korka, trochę Honey Comb i nic. Dobrze...trochę docisku w tej samej kombinacji, trochę zabawy z obrotami. Nic. OK, bywa. Pomarańczowy pad, podobna kombinacja, docisk, wolne przejazdy, wychodzą żyły na czole. Nic. Bo jak to nazwać? I to po próbnym finishu....dramat!
maskapo.jpg
 
OK, zawiodła finezja więc czas na brutalną siłę, wykonałem telefon do Towarzysza Wełniaka. Futro polerskie Makita z FC+, spokojnie z obrotami, długie wypracowywanie. Kilkanaście przejazdów po masce i coś zaczyna puszczać. Moje zwieracze. Ale i rysy. Potem zaś niemal półtora dnia (nie całe dni, a sesje po godzinach, ale i tak duuużo czasu) na wyprowadzenie tego, co narobił wełniasty. Schodzenie z pada pomarańczowego do żółtego, na EF i HC, potem finish tradycyjnie z niebieskim gofrem i UF. Już wiedziałem, że w tych ramach czasowych ta zabawa potrwa tydzień a i efekt niepewny. Dodatkowo wełniasty jest bardzo nieporęczny i tam, gdzie są załamania, łączenia, plastiki i małe powierzchnie narobię szkód, których już nie usunę, jak pokazała oporność maski. Potrzebowałem kombinacji dającej niemal taki sam efekt ale pozwalającej mi ta pracę skończyć w odpowiednim czasie i ramach kosztowych Użyłem więc eksperymentalnie FC+ w połączeniu zz HC i EF na żółtym gofrze, zainspirowała mnie relacja CarSpa Śląsk z Porsche Cayenne. Bardzo dobra kombinacja, zniwelowała bardzo dużo rys, nie skatowała powierzchni co zaoszczędziło czas na jej wyprowadzanie. Jednak fakap lakierniczy był duży. Lakier bardzo twardy, nie oddawał rys za to chętnie je przyjmował, pył lakierniczy mnie spowalniał, dodatkowo część rys wydawała się jakby pod klarem, a tego już się bałem ruszać. Nie znam się na tyle na lakierowaniu by stwierdzić jednoznacznie czy to, co zastałem to po prostu twardy lakier, czy lakiernik przetarł lakier po wyschnięciu i narobił tego, co zastałem? No nic, po dokładnym finishu i myciu przyszedł czas na bezlitosną inspekcję. Niewielka część niby płytkich rys pozostała niewzruszona.
 
Błotnik lewy przód.
blotnik_pl.jpg
blotnik_pl2.jpg
blotnik_pl3.jpg
 
Błotnik prawy przód.
blotnik_pp.jpg
blotnik_pp2.jpg
blotnik_pp3.jpg
 
Błotnik tył lewy.
blotnik_tl.jpg
blotnik_tl2.jpg
 
Błotnik tył prawy.
blotnik_tp.jpg
blotnik_tp2.jpg
blotnik_tp3.jpg
 
Drzwi lewe.
drzwi_l.jpg
drzwi_l2.jpg
 
Drzwi prawe.
drzwi_p.jpg
drzwi_p2.jpg
 
Klapa tył i zderzak.
klapaizderzak_t.jpg
klapaizderzak_t2.jpg
klapaizderzak_t3.jpg
klapa_t.jpg
klapa_t2.jpg
 
Maska.
maska.jpg
maska2.jpg
maska3.jpg
maska4.jpg
maska5.jpg
 
Użyłem Swissvax Cleaner Fluid na każdym panelu po czym położyłem warstwę Wolfganga.
IMG_4775.jpg
IMG_4776.jpg
IMG_4778.jpg
IMG_4781.jpg
IMG_4795.jpg
 
Następnie mycie plastików za pomocą łagodnego APC, dressing Megsa, skóra odżywiona Swissvax Leather Milk, czyszczenie szyb pianką Forch, rainX na szyby i lekkie ogarnięcie opon i felg by nie odstawały aż tak do zdjęć. 
IMG_4770.jpg
IMG_4769.jpg
IMG_4768.jpg
IMG_4767.jpg
 
Skorzystałem z nienajgorszej pogody by zrobić parę zdjęć po pierwszej warstwie LSP.
IMG_4732.jpg
IMG_4733.jpg
IMG_4734.jpg
IMG_4735.jpg
IMG_4736.jpg
IMG_4738.jpg
IMG_4739.jpg
IMG_4740.jpg
IMG_4741.jpg
IMG_4742.jpg
IMG_4743.jpg
IMG_4744.jpg
IMG_4745.jpg
IMG_4747.jpg
IMG_4748.jpg
IMG_4749.jpg
IMG_4750.jpg
IMG_4752.jpg
IMG_4753.jpg
IMG_4755.jpg
IMG_4756.jpg
IMG_4758.jpg
IMG_4760.jpg
IMG_4761.jpg
IMG_4762.jpg
IMG_4765.jpg
 
Następnego dnia wyciągnąłem z lodówki Concorso by zająć się ostatecznym dopieszczeniem powierzchni. Roztarłem więc wosk w dłoniach i nałożyłem cienką warstwę. Po jakichś 40min spolerowałem wosk puszysta mikrofibrą Temachemu i wygrzałem lakier, po czym dotarłem go drobnymi fibrami SV i Nicols. Po raz kolejny przekonałem się że połączenie Wolfganga i Concorso daje niesamowite efekty, głębia, ciepły blask i wet look są tu nie pobicia. Napstrykałem więc fotek i zakończyłem moją 24h walkę z tym niełatwym przeciwnikiem. 
wax.jpg
certificate.jpg
applied.jpg
back.jpg
back2.jpg
back3.jpg
back4.jpg
back6.jpg
front1.jpg
front4.jpg
front5.jpg
hood.jpg
hood1.jpg
hood2.jpg
hood3.jpg
hood4.jpg
mirror.jpg
mirror2.jpg
mirror3.jpg
mirror4.jpg
side.jpg
side1.jpg
side2.jpg
side3.jpg
skos.jpg
skos4.jpg
skos6.jpg
skos7.jpg
tail.jpg
tail2.jpg
 
Dziękuję za obejrzenie.

 

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Create New...