Jump to content

Volvo S80, ale stare.


Ciamach
 Share

Recommended Posts

Na warsztat trafiło mi się stare S80. Nie dość, że lakier poważnie nadgryziony zębem czasu, to jeszcze prawe przednie drzwi nieumiejętnie pomalowane, matowe z i z kaszą na lakierze. Oprócz tego masa ubytków. Typowy pacjent na poćwiczenie charakteru. Ćwiczyłem go pełne 24h. Niestety nie mam zdjęć całego auta zanim zacząłem zabieg, ale tak prezentowały się panele po umyciu i solidnym glinkowaniu, dodam że aparat nie oddaje do końca pogromu, auto było matowe, porysowane tak, że nie trzeba było światła, by to zobaczyć:
 
Błotnik lewy przód. Typowy przedstawiciel gatunku
blotnik_lp.jpg
 
Błotnik lewy tył. Mocno zmatowany.
blotnik_lt.jpg
 
Błotnik prawy przód. Na dole rysa do podkładu. 
blotnik_pp.jpg
 
Błotnik prawy tył.
blotnik_pt.jpg
 
Dach. Mimo glinkowania szorstki jak dupa górnika. 
dach.jpg
 
Drzwi lewy przód.
drzwi_lp.jpg
 
Drzwi lewy tył.
drzwi_lt.jpg
 
Drzwi prawy przód, widoczne zmatowienie i kasza.
drzwi_pp.jpg
 
Drzwi prawy tył.
drzwi_pt.jpg
 
Klapa bagażnika.
klapa.jpg
klapa2.jpg
 
Maska. Tradycyjnie element najbardziej zwracający uwagę. I równie szorstki, co wspomniana dupa. Jako bonus odpryski.
maska.jpg
 
Zderzak przód. Jeden wielki mat, swirl i mikroubytki. 
zderzak_p.jpg
 
Przystąpiłem do pracy. Każdy element otrzymał trzystopniową korektę, niektóre nawet 4 czy 5 stopniową. Drzwi prawy przód potraktowałem papierami, potem schodziłem do FC+ na twardym padzie Urbana a następnie pomarańczowy pad z żółtym korkiem, Urban One Step z żółtym gofrem 3M i moja ulubiona Ultrafina Se na niebieskim gofrze. Reszta paneli dostała na początek z wełniaka z FC+, potem schodziłem z sekwencjami jak powyżej aż do Ultrafiny. 
Mimo mega glinowania pierwsze przejazdy na dachu i masce usyfiły pady. Lakier z racji dużych zniszczeń musiał sporo przejść by odzyskać pożądany blask, ale reagował konsekwentnie na moje działania. Poza klapą, na której nie mogłem zastosować wełniaka i paroma drobiazgami (okolice klamki jednych z drzwi np) osiągnąłem bardzo wysoki poziom korekty jak na takie zniszczenia. 
 
Błotnik lewy przód.
blotnik_lp.jpg
blotnik_lp2.jpg
 
Błotnik lewy tył.
blotnik_lt.jpg
 
Błotnik prawy przód.
blotnik_pp.jpg
blotnik_pp2.jpg
 
Błotnik prawy tył.
blotnik_pt.jpg
blotnik_pt2.jpg
 
Dach.
dach.jpg
dach2.jpg
dach3.jpg
 
Drzwi lewy przód. 
drzwi_lp.jpg
drzwi_lp3.jpg
 
Drzwi lewy tył.
drzwi_lt.jpg
 
Drzwi prawy przód. Nie ma kaszy. 
drzwi_pp.jpg
drzwi_pp2.jpg
 
Drzwi prawy tył.
drzwi_pt.jpg
 
Klapa. Jak wspomniałem, tu nie zeszło wszystko jak miało. Miałem pewne pomysły jak to zrobić, ale ramy czasowe by tego nie przyjęly.
klapa.jpg
klapa2.jpg
 
Maska.
maska.jpg
maska2.jpg
maska3.jpg
 
Zderzak przód.
zderzak_p.jpg
 
Potem wiadomo, oczyszczenie auta z całego tego pyłu, mycie, IPA i warstwa sealanta. 
IMG_5324.jpg
IMG_5325.jpg
IMG_5326.jpg
IMG_5331.jpg
IMG_5339.jpg
IMG_5341.jpg
IMG_5346.jpg
 
Potem zrobiłem parę zdjęć w hali w pracy i na zewnątrz, brak słońca nie pozwala na 100% oddanie efektu, ale auto lśni. 
IMG_5357.jpg
IMG_5360.jpg
IMG_5361.jpg
IMG_5363.jpg
IMG_5365.jpg
IMG_5366.jpg
IMG_5369.jpg
IMG_5371.jpg
IMG_5372.jpg
 
I to by było na tyle. Dziękuję za obejrzenie. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...