Jump to content

BMW E39 M5


zIeLoNy3000
 Share

Recommended Posts

Witam! w temacie detailingu staram się zmierzać w dobrym kierunku dlatego z projektu na projekt dozbrajam się w nowe kosmetyki oraz staram się udoskonalać swoje umiejętności. Wklejam pierwszą fotorelację. Proszę o wyrozumiałość i cenne rady :)

 

pozdrawiam

 

 

właściciel: jablon
auto: BMW 5er E39 M5
Inspekcja lakieru: Według informacji, które otrzymałem od właściciela auto przeszło
w grudniu 2012 detailing lakieru w jednej z bydgoskich firm.
Nie wiem czy jest to kwestia tylko sezonu zimowego, ale jednak pół roku zrobiło swoje.
Pomimo "aktywnego" mycia i preparatu do odsmalania karoserii,
glinka zdemaskowała na całej powierzchni różnego rodzaju osady uliczne mocno przytwierdzone do lakieru.
Na lakierze pod światło widoczne były miejscami wyraźnie mocne swirle (koliste rysy) oraz hologramy.
Mimo to postanowiłem zastosować wersję soft detailingu bez mocno ściernych środków
oraz nastawić się na konkretne zabezpieczenie lakieru woskiem, ale o tym poniżej...


zakres prac

PRZYGOTOWANIE LAKIERU:

Aktywny szampon + K2 tar & glue remover

 

Nielsen Cyclone

Glinkowanie BiltHamber Auto Clay Soft

Mycie po glinkowaniu szampon Sonax

Suszenie ręcznikami


KOREKTA LAKIERU:

- cała karoseria Auto Finesse Tough Prep
+ biały pad "polishing"
+ czarny pad "finishing"

- Maska musiała być polerowana Meguiar's Ultimate Compound
+ pomarańczowy pad "cutting"
+ biały pad "polishing"
+ czarny pad "finishing"

- twardy wosk Collinite 476S - 2 grube warstwy w odstępie 24h

- całość wykańczana ręcznie mikrofibrami 


- przepolerowanie lamp przednich - Auto Finesse Tough Prep

- czyszczenie oraz konserwacja listew, uszczelek i elementów plastikowych karoserii

- listwy shadowline nawoskowane Collinite 476S

- felgi nawoskowane Collinite 476S

- czyszczenie oraz konserwacja opon

- czyszczenie szczelin pomiędzy drzwiami

- końcówki układu wydechowego przepolerowane AutoSol MetalPolish


Wnętrze:


- Sonax Xtreme Cocpit (błysk) - konserwacja kokpitu oraz plastików (2 warstwy)

- czyszczenie dywanu Nielsen Nap Low Foam

- pranie dywaników

- skórzana tapicerka oraz wykończenia skórzane (kokpit, boczki) - Turtle Platinium Leather Cleaner & Conditioner (2 warstwy)

- konserwacja wykończeń z alkantary (kierownica, mieszki ochronne)


Silnik:

- APC Nielsen Cyclone
+ myjka parowa Clatronic

- konserwacja elementów z tworzyw sztucznych


M5 po przyjeździe

dsc04229kd.jpg
dsc04230d.jpg
dsc04231o.jpg
dsc04232si.jpg
dsc04239dw.jpg
dsc04240ze.jpg
dsc04248vn.jpg
dsc04257g.jpg
dsc04350hu.jpg

Wnętrze PRZED/PO (tutaj wielkiego efektu nie będzie ponieważ wnętrze było bardzo zadbane)

50501.jpg

50502.jpg

50503.jpg

50504.jpg

dsc04425jh.jpg

dsc04428c.jpg


Silnik PRZED/PO

50501.jpg

50502.jpg

50503.jpg

50504.jpg

dsc04456n.jpg

Małe porównanie

50501i.jpg

50502v.jpg

Główne narzędzia zbrodni

dsc04372xb.jpg
dsc04371mp.jpg

Glinka prawdę Ci powie...

dsc04338kp.jpg
dsc04342d.jpg
dsc04343n.jpg

Efekt końcowy (niestety fotki robione podczas silnego zachmurzenia)

dsc04413pb.jpg
dsc04414j.jpg
dsc04415m.jpg
dsc04416xy.jpg
dsc04417dd.jpg
dsc04418z.jpg
dsc04421in.jpg
dsc04424ox.jpg
dsc04458o.jpg
dsc04459wa.jpg
dsc04460j.jpg
dsc04462q.jpg
dsc04463vi.jpg
dsc04465q.jpg
dsc04466a.jpg
dsc04468ix.jpg
dsc04469ml.jpg
dsc04470u.jpg
dsc04471r.jpg
dsc04472u.jpg
dsc04473nd.jpg
dsc04478w.jpg
dsc04479tf.jpg
dsc04480nr.jpg
dsc04481x.jpg
dsc04482df.jpg
dsc04483o.jpg
dsc04484v.jpg
dsc04485wq.jpg
dsc04486p.jpg
dsc04487dh.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o cleanera Tough Prep to jestem miło zaskoczony, naprawdę ma dobre właściwości usuwania zanieczyszczeń lakieru, oksydacji, drobnych rysek itp.

Bardzo ładnie poleruje i co najważniejsze znacznie wydłuża żywotność wosku - sealantu. Zauważyłem bardzo dobre wiązanie z woskiem.

Dzięki temu np Collinite 476S jeszcze lepiej "siedzi" na lakierze.

Jeżeli chodzi o niedoskonałości to nie była to typowa korekta lakieru, a raczej porządne odświeżenie,

także uważam, że efekt wyszedł naprawdę bardzo fajny.

Największe swirle były na masce - zostały usunięte Meg's UC. Z resztą poradził sobie Tough Prep.

Niestety porządnej lampy do oświetlenia jeszcze nie posiadam, ale pracuję nad tym :)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

JJ., te warstwy były grubo położone ale w granicach rozsądku. Colli najłatwiejszy do wypolerowania nie jest, ale przynajmniej daje pewność bardzo dobrej ochrony lakieru. 

Używam tego wosku od 2 lat i wiem na co mogę sobie pozwolić :)

 

pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...