zIeLoNy3000 Posted July 24, 2013 Report Share Posted July 24, 2013 Witam! w temacie detailingu staram się zmierzać w dobrym kierunku dlatego z projektu na projekt dozbrajam się w nowe kosmetyki oraz staram się udoskonalać swoje umiejętności. Wklejam pierwszą fotorelację. Proszę o wyrozumiałość i cenne rady :) pozdrawiam właściciel: jablonauto: BMW 5er E39 M5Inspekcja lakieru: Według informacji, które otrzymałem od właściciela auto przeszłow grudniu 2012 detailing lakieru w jednej z bydgoskich firm.Nie wiem czy jest to kwestia tylko sezonu zimowego, ale jednak pół roku zrobiło swoje.Pomimo "aktywnego" mycia i preparatu do odsmalania karoserii,glinka zdemaskowała na całej powierzchni różnego rodzaju osady uliczne mocno przytwierdzone do lakieru.Na lakierze pod światło widoczne były miejscami wyraźnie mocne swirle (koliste rysy) oraz hologramy.Mimo to postanowiłem zastosować wersję soft detailingu bez mocno ściernych środkóworaz nastawić się na konkretne zabezpieczenie lakieru woskiem, ale o tym poniżej...zakres pracPRZYGOTOWANIE LAKIERU:Aktywny szampon + K2 tar & glue remover Nielsen CycloneGlinkowanie BiltHamber Auto Clay SoftMycie po glinkowaniu szampon SonaxSuszenie ręcznikamiKOREKTA LAKIERU:- cała karoseria Auto Finesse Tough Prep+ biały pad "polishing"+ czarny pad "finishing"- Maska musiała być polerowana Meguiar's Ultimate Compound+ pomarańczowy pad "cutting"+ biały pad "polishing"+ czarny pad "finishing"- twardy wosk Collinite 476S - 2 grube warstwy w odstępie 24h- całość wykańczana ręcznie mikrofibrami - przepolerowanie lamp przednich - Auto Finesse Tough Prep- czyszczenie oraz konserwacja listew, uszczelek i elementów plastikowych karoserii- listwy shadowline nawoskowane Collinite 476S- felgi nawoskowane Collinite 476S- czyszczenie oraz konserwacja opon- czyszczenie szczelin pomiędzy drzwiami- końcówki układu wydechowego przepolerowane AutoSol MetalPolishWnętrze:- Sonax Xtreme Cocpit (błysk) - konserwacja kokpitu oraz plastików (2 warstwy)- czyszczenie dywanu Nielsen Nap Low Foam- pranie dywaników- skórzana tapicerka oraz wykończenia skórzane (kokpit, boczki) - Turtle Platinium Leather Cleaner & Conditioner (2 warstwy)- konserwacja wykończeń z alkantary (kierownica, mieszki ochronne)Silnik:- APC Nielsen Cyclone+ myjka parowa Clatronic- konserwacja elementów z tworzyw sztucznychM5 po przyjeździeWnętrze PRZED/PO (tutaj wielkiego efektu nie będzie ponieważ wnętrze było bardzo zadbane)Silnik PRZED/POMałe porównanieGłówne narzędzia zbrodniGlinka prawdę Ci powie...Efekt końcowy (niestety fotki robione podczas silnego zachmurzenia) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zIeLoNy3000 Posted July 24, 2013 Author Report Share Posted July 24, 2013 bardzo proszę o zmianę nazwy tematu na BMW E39 M5, ponieważ wklejałem dwie fotorelację i nastąpiła mała pomyłka pozdrawiam :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carire1 Posted July 24, 2013 Report Share Posted July 24, 2013 jakie opinie na temat AF cleanera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
junior74 Posted July 24, 2013 Report Share Posted July 24, 2013 Jest wabik na dziewczyny :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaszczu Posted July 25, 2013 Report Share Posted July 25, 2013 Świetna fura na robotę Ci się trafiła - Mka, ech ;) Auto wyraźnie odżyło ale szkoda, że w relacji nie ma zdjęcia pod halogenem "po" robocie. Udało się usunąć wszystkie niedoskonałości? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zIeLoNy3000 Posted July 25, 2013 Author Report Share Posted July 25, 2013 Jeżeli chodzi o cleanera Tough Prep to jestem miło zaskoczony, naprawdę ma dobre właściwości usuwania zanieczyszczeń lakieru, oksydacji, drobnych rysek itp. Bardzo ładnie poleruje i co najważniejsze znacznie wydłuża żywotność wosku - sealantu. Zauważyłem bardzo dobre wiązanie z woskiem. Dzięki temu np Collinite 476S jeszcze lepiej "siedzi" na lakierze. Jeżeli chodzi o niedoskonałości to nie była to typowa korekta lakieru, a raczej porządne odświeżenie, także uważam, że efekt wyszedł naprawdę bardzo fajny. Największe swirle były na masce - zostały usunięte Meg's UC. Z resztą poradził sobie Tough Prep. Niestety porządnej lampy do oświetlenia jeszcze nie posiadam, ale pracuję nad tym :) pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted July 25, 2013 Report Share Posted July 25, 2013 Nazwa tematu poprawiona. Nie miałeś problemów z polerowaniem dwóch grubych warstw Colliego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted July 25, 2013 Report Share Posted July 25, 2013 Piękna Mka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zIeLoNy3000 Posted July 26, 2013 Author Report Share Posted July 26, 2013 JJ., te warstwy były grubo położone ale w granicach rozsądku. Colli najłatwiejszy do wypolerowania nie jest, ale przynajmniej daje pewność bardzo dobrej ochrony lakieru. Używam tego wosku od 2 lat i wiem na co mogę sobie pozwolić :) pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek-0404 Posted July 26, 2013 Report Share Posted July 26, 2013 M'ka boska. Ta kierownica z karbonem to kosztuje fajne pieniądze... pełen rarytas. Efekt widać, mało tego, chociaż miałeś okazje przejechać się tym? :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.