Jump to content

4nano Sapphire


wojtassss
 Share

Recommended Posts

Witam

Chciałbym podzielić się spostrzeżeniami na temat powłoki 4nano Sapphire.

Postaram się co miesiąc aktualizować jak powłoka trzyma i wygląda na aucie.

 

INFORMACJE ZE STRONY PRODUCENTA:

4nano PRO Sapphire to ultra wytrzymała ceramiczna nanopowłoka do lakierów samochodowych, dedykowana dla profesjonalistów oraz najbardziej wymagających entuzjastów kosmetyki samochodowej. Dzięki swej unikalnej budowie chemicznej powłoka tworzy bardzo grubą (do ok. 3,5 mikrometra), twardą i niezwykle połyskliwą warstwę ochronną odporną na wszelkie czynniki zewnętrzne środowiska. Zaawansowana nanotechnologia użyta przy tworzeniu powłoki pozwala chronić lakier przed drobnymi zarysowaniami, w znacznym stopniu ogranicza przyleganie brudu, zapobiega szkodliwemu promieniowaniu UV oraz oksydacji jego wierzchniej warstwy. Wyjątkowo duża zawartość substancji aktywnych wiążących się z lakierem zapewnia powłoce niezwykłą trwałość aż do 5 lat !

 

W zestawie :

 

Sapphire 40ml

Aqua 40ml

Instant Reapair 5ml

mikrofibry 3 sztuki

płatki kosmetyczne 5 sztuk

rękawiczka nitrylowa



Instrukcja stosowania :

4nano PRO Sapphire należy aplikować na bezwzględnie czystą, suchą i chłodną powłokę lakierniczą. Zaleca się również aby powierzchnia była wolna od rys i oksydacji. Optymalnie do ostatecznego przygotowania powierzchni przed aplikacją zaleca się użycia 4nano PRO Scrub. Temperatura otoczenia i lakieru podczas aplikacji powinna wynosić od +15 do +35⁰ C, najbardziej optymalna temperatura aplikacji to +20-25*C. Przed użyciem mocno wstrząsnąć. Następnie na niestrzępiący się płatek kosmetyczny nanieść niewielką ilość produktu, tak aby aplikator był wyraźnie wilgotny. Starannie nanieść cienką, aczkolwiek szczelną i równą warstwę produktu na zabezpieczany lakier/element i niezwłocznie delikatnie zebrać nadmiar produktu suchą i czystą szmatką z mikrofibry. Za pomocą drugiej czystej szmatki z mikrofibry powtórzyć zbieranie nadmiaru produktu, tak aby nie pozostawić jakichkolwiek mazów. Wszelkie mazy, zacieki i niedoskonałości po ok. 2 godzinach będą bardzo trudne do usunięcia, a po ok. 24 godzinach będzie je można usunąć tylko przez ponowne polerowanie. Produkt aplikować panel po panelu lub na powierzchni nie większej niż 0,5 m2. Wyżej wymienionym sposobem pokryć wszystkie lakierowane fragmenty samochodu/powierzchni zabezpieczanej i pozostawić do związania na 2-3 godziny. Następnie zaaplikować drugą warstwę produktu dokładnie tak samo jak pierwszą (używać czystych szmatek z mikrofibry) i pozostawić na kolejne 2-3 godziny. Po upływie tego czasu powłoka jest gotowa do pokrycia 4nano PRO Aqua w celu uzyskania jak najlepszych efektów hydrofobowych oraz wizualnych. Aplikacje 4nano PRO Aqua przeprowadza się dokładnie w taki sam sposób jak 4nano PRO Sapphire lub też przez bezpośrednie naniesienie na lakier, rozprowadzenie i spolerowanie czystą delikatną szmatką z mikrofibry. Po ok. 1-2 godzinach od aplikacji 4nano PRO Aqua samochód można normalnie eksploatować, aczkolwiek powinno się unikać kontaktu z wodą. Pełne wiązanie powłoki następuje po ok. 7-10 dniach (w zależności od temperatury otoczenia i wilgotności) i przez ten czas nie należy myć ani nawet przecierać auta najdelikatniejszą szmatką oraz w miarę możliwości unikać kontaktu z wodą (głównie kwaśnych deszczy).
Przed użyciem przetestować produkt w mało widocznym miejscu. Nie nakładać na rozgrzane powierzchnie. Nie aplikować w pełnym słońcu. Chronić przed dziećmi. W przypadku połknięcia przemyć usta i obficie popić wodą, natychmiast skonsultować się z lekarzem. W przypadku kontaktu z oczami obficie przemyć wodą i zasięgnąć porady lekarza. W przypadku kontaktu ze skórą przemyć dużą ilością wody, w razie dolegliwości wezwać lekarza. Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu. Dalsze informacje na stronie www.4nano.pl

 

Jedno opakowanie wystarcza na polozenie 2 warstw Sapphire i ok. 3 warstw Aqua na sporej wielkosci samochod.

 

 

Do rzeczy:

Obiekt - Opel Insignia Sports Tourer kolor Carbon Black

Przebieg 65540

Data aplikacji 28 sierpnia 2013

 

Auto w kwietniu poddane korekcie, więc tym tylko:

 

- pre-wash

- ironx + prickbort

- mycie 4nano Ultra Violer

- glinka megsa

- szybkie odświeżenie 2500 (pomarańczowy flexi) i 4000 (niebieski 3M)

- odtłuszczenie

 

W opakowaniu otrzymujemy 3 buteleczki:

1. Sapphire

2. Aqua

3. Instant repair

plus 3 mikrofibry i 6 płatków kosmetycznych

 

Nakładamy 2 wartwy Sapphire i 2 warstwy Aqua. Łącznie 4 warstwy w odstępach 2-3 godzin.

Temperatura w miejscu nakładania +15 do +35 a optymalna 20-25 stopni Celsjusza.

Nakładamy szczelne warstwy i zbieramy nadmiar mikrofibrą

 

Nakładanie Sapphire jest bajecznie proste. Widzimy dokładnie gdzie położylismy już środek, który bardzo przyciemnia lakier. Ja kładłem cały element zbierałem jedną mikrofibrą i przecierałem drugą już na ideał.

Cały płatek wystarczył na auto kombi. A jedna buteleczka na dwie obfite warstwy i jeszcze trochę zostało.

 

Nakładanie Aqua jest jeszcze lepsze, ponieważ środek nadaje ślizgości lakierowi. Równie dobrze widać go na lakierze, bo pozostawia mgiełkę. Ten środek również aplikowałem na cały element i przecierałem mikrofibrą. Lekko zasycha, ale daje się bez problemu spolerować

 

9u9z.jpg

 

 

Po odstaniu w garażu całej nocy ukazał się taki efekt:

 

 

3qrn.jpg
hemv.jpg
07w2.jpg
rk4g.jpg
14xi.JPG
xbgu.jpg
jbw0.jpg
i0tc.jpg
h1so.jpg
2lg6.jpg
x7ai.jpg
k7mr.jpg
2gqs.jpg
ddo6.jpg
ypub.jpg
1zhh.jpg
i21f.jpg
ggos.jpg
tqsb.jpg
msi2.jpg
yq0j.jpg
5tzq.jpg
molh.jpg
ocfy.jpg
 

 

 

Należy pamiętać, że nie wolno przez 7-10 dni myć auta.

 

Spostrzeżenia

 

O ile na Sapphire wystarczy 1 płatek na 1 warstwę to na Aqua już kilka na jedną warstwę. Bardzo nasącza i płatek się rozlatuje. Lepiej zaopatrzyć się w większą ilość i to nie te najzwyklejsze kosmetyczne tylko jakby to nazwać ze "zgrzanymi rantami".

 

Sapphirem psikajcie na płatek kawałek od auta. Wywarza się duża mgiełka i w ostatnim momencie zauważyłem, że na elemencie już wypolerowanym pojawiły się kropeczki, które dodatkowo przyciemniły lakier. Gdyby to przeoczyć wyglądałoby to nieciekawie.

 

Preparata Instant Repair służy do pomocy w przypadku zaschnięcia nie wypolerowanej powłoki. Np zostaną nam mazy a środek już zaschnie i ręcznie nie dali byśmy rady. Na szczęście nie musiałem go używać.

 

Byłem ciekawy, czy opcja z filmu 4nano z ześlizgującą sie buteleczką jest możliwa.

Trzeba było testować :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=9ukn5HrlRNs&feature=youtu.be

 

Powstały dwie rysy, ale od razu można było sprawdzić jak wygląda ich usuwanie:

 

http://www.youtube.com/watch?v=V1ddQbBrHXI&feature=youtu.be

 

 

Za 10 dni pierwszy film i zdjęcia z kropelkowania ;)

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci, że jakby nawet połowa deklarowanego czasu to byłoby super. Idzie zima to zobaczymy jak się sprawi.

Mam od nich powłokę na felgach i od kwietnia leży i nie drgnie. Teraz położyłem jeszcze na szyby też od 4nano i będzie relacja po pierwszym deszczu :)

 

BTW taka mała aktualizacja.

Ptasia kupa odpadła praktycznie przy mocniejszym dmuchnięciu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nakladalem troche Lack Protect 3D- calkiem ok. W tym tygodniu na Type-R nakladalem Sapphire- efekt rewelka, aplikacja prosta aczkolwiek dlugotrwala, trwalosc to sie okaze. Jakies zdjecia sa na moim funpage'u, w weekend moze bede mial chwile i bedzie pelna fotorelacja :ok:

Fajny jest jeszcze Scrub do przygotowania powierzchni :ymapplause:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Minęło 1,5 miesiąca. Aktualny przebieg 68456 czyli prawie 3000 km za nami.

Auto myte w tym czasie tylko 2 krotnie. Standardowo pre wash, mycie, suszenie.

 

Aktualnie nie myty od prawie 3 tygodni. Krótki film jak zachowuje się woda:

 

 

 

 

Zauważyłem znaczne zmniejszenie brudzenia. Normalnie po jeździe w deszczu zostawały na czarnym zacieki brudu i wody. Teraz deszcz spłukuje na bieżąco syf z dróg itp sprawy.

Może i 1,5 miesiąca to nie wyczyn, ale walory wizualne również bez zmian. Nawet teraz po 3 tygodniach nie mycia idąc w stronę auta lakier się wyróżnia.

 

Co zauważyłem na plus: niedaleko mnie naprawiano drogę, czyli oczywiście świeży asfalt. Mimo przejazdu przez niego 3km/h coś tam na pewno na lakier poleciało. Na drugi dzień padało. Przy kolejnym myciu szukałem szukałem i nie znalazłem ani jednej kropki smoły/asfaltu.

 

Większość pomyśli pewnie, że to jak efekt placebo, czyli skoro wydane pieniądze to teraz będą same superlatywy. Po tak krótkim czasie jak 1,5 miesiąca dokładnie tak jest, aleeeeeee........

Najcięższy test przed nią, czyli zima.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Minęło 5 miesięcy. Przebieg niewielki ok 10 tys km

 

yq9z.jpg

 

 

Lustro cały czas się utrzymuje. Miałem rysę w jednym miejscu przez jakąś ofiarę co się przeciskała obok auta i przyznam, że po spolerowaniu kwadratu było widać znaczną różnicę gołego lakieru, a miejsc z powłoką.

 

Ostatnimi czasy auto myte raz na 2-3 tygodnie i tak przy 3 tygodniowym brudzie kropelkowanie wygląda jak na kończącym się wosku. Jednak kiedy auto umyje się po bożemu, kropelkowanie wraca jak bumerang.

 

Przy zabezpieczeniu woskami mimo wszystko przy suszeniu itp zabiegach powstawały mikro ryski. Tutaj już 5 miesięcy i nic takiego nie zauważyłem co jego dla mnie ogromną zaletą przy tym lakierze.

 

Aktualnie trwa najgorszy okres dla powłoki, duże mrozy, śnieg i lód. Zobaczymy jak zachowa się po zimie :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...