Skocz do zawartości

Volkswagen Eos 2.0TDI 2007"


Adamek

Rekomendowane odpowiedzi

Volkswagen Eos 2.0TDI 2007"

 

Tak więc po przerwie wakacyjnej od urządzeń do polerowania, padów, wosków, cleanerów i innych takich wynalazków postanowiliśmy z Markiem (Marek750) odświeżyć kolejny samochód. Tym razem do garażu wjechał Volkswagen Eos w czarno-perłowym lakierze. Jak na 6 lat i 126kkm przebiegu stan pozostawiał wiele do życzenia. Samochód został niedawno odkupiony od Pana który to chyba wyznaje zasadę "samochód służy do jeżdżenia a nie czyszczenia" (coś jak mój ojciec...) dlatego też Eos często lądował na szczotkach, co będzie doskonale widoczne na poniższych zdjęciach. Stan lakieru był bardzo słaby, sporo głębokich rys i brzydkich zmatowień. Śliskość lakieru przypominała tarkę, dodatkowo całość nadwozia była pokryta dziwnymi plamami (kwaśnym deszczem)  które jak się okazało, ostatecznie  zeszły tylko przy pomocy polerki. Plan prac na ten samochód był prosty, zrobić wszystko co się da. Eos potrzebował kompletnego mycia nadwozia, czyszczenia kół wraz z nadkolami, czyszczenia wnętrza wraz ze skórzaną tapicerką, mycia komory silnika i na końcu kilku etapowego polerowania lakieru. Wnętrze najgorzej nie wyglądało, za to komora, nadkola i felgi płynu z wodą nie widziały. Przy samochodzie spędziliśmy w dwie osoby 24 godziny

 

Środki użyte w omawianej pracy:

 

Mycie:

 

1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam

2. Szampon : Meguiar's NXT

3. Rękawica: CarPro Wool Wash Mitt:

4. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

5. Deironizacja: CarPro Trix

6. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar

7. Glinka nr 2: ValetPro Orange Clay Bar

 

Koła:

 

1. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

2. Scholl Rim7 Gel

3. IronX

4. Szczotka: Mothers Carpet & Upholstery Brush

5. Meguiar's Smooth Surface Clay Bar

6. Odświeżenie: Polerka Das-6. Pad Scholl Niebieski. Pasta Scholl S17

7. Zabezpieczenie: Woskowanie Poorboy's Natty's Blue

8. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml

 

Komora Silnika:

 

1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam

2  APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

3. 303 Aerospace Protectant

 

Wnętrze:

 

1. Szczoteczka do skóry Gliptone Leather Brush

2. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

3. Czyszczenie skórzanej tapicerki: Angelwax Heaven For Leather

4. Zabezpieczenie skórzanej tapicerki: Jaguar Leather Conditioner

5. Zabezpieczenie elementów plastikowych: Zymol Vinyl

6. Zabezpieczenie elementów plastikowych dolnych: 303 Aerospace Protectant

7. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

 

 

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie:

 

1. Polerka Das-6

2. Polerka Lare EPL-41

3. Polerowanie Etap 1: Scholl S03 Gold + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm

3. Polerowanie Etap 2: Scholl S17 + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm

4. Polerowanie Etap 3: Scholl S40 + Pomarańczowe Pady - 125mm, 80mm

6. Papier wodny 2500, 3000 (Miejscami)

7. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółte Pady.

8. Wosk Swisswax Mirage

 

Reszta:

 

1. Niewidzialna wycieraczka: Rain.X

2. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

3. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile

4. Aluminiowe listwy: Mothers Mag&Aluminium Polish

 

Tak więc rzućmy okiem z czym mamy do czynienia...

 

cyei.jpg

 

cq4n.jpg

 

etn8.jpg

 

hnhl.jpg

 

1kgb.jpg

 

8cbw.jpg

 

xq07.JPG

 

ng1w.jpg

 

tu2o.jpg

 

87ko.jpg

 

7lon.jpg

 

7c3x.jpg

 

uo3l.jpg

 

4n5.JPG

 

W pierwszej kolejności zdemontowaliśmy koła aby dostać się do nadkoli.

 

31d6.jpg

 

a7s2.jpg

 

gexd.jpg

 

p6wz.jpg

 

Które zostały wymyte za pomocą aktywnej piany ValetPRO pH Neutral Snow Foam i APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC + Pędzelka:

 

wxpx.jpg

 

y735.jpg

 

nvz9.jpg

 

Przednie (plastikowe) po etapie mycia zostały potraktowane CarPro TRIX

 

kck8.JPG

 

Tylne materiałowe nadkole "PO" myciu:

 

dclo.jpg

 

Teraz pora na aluminiowe felgi, stan po demontażu:

 

yruj.jpg

 

awhp.jpg

 

Krok nr 1: Scholl Rim7 Gel

 

8nag.jpg

 

byfl.jpg

 

Krok nr 2: APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

 

rrcl.jpg

 

Krok 3: IronX

 

h2f1.jpg

 

40vj.jpg

 

v8vh.jpg

 

Krok 4: Glinkowanie

 

xo91.jpg

 

Krok 5: Woskowanie Poorboy's Natty's Blue

 

cifh.jpg

 

Druga strona... Dokładnie tak samo:

 

bu5n.jpg

 

Po montażu kół samochód otrzymał na początek warstwę ValetPRO pH Neutral Snow Foam

 

chzm.jpg

 

uphy.jpg

 

f0nn.jpg

 

vbyx.JPG

 

gqbs.jpg

 

3ors.jpg

 

Przy okazji prewash zaliczyła również komora silnika:

 

dxu6.jpg

 

dns0.jpg

 

yw3c.jpg

 

Wiadomo, że z takim brudem aktywna piana sobie nie poradzi.

Trzeba było całość potraktować APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC i wypędzelkować.

 

yw3c.jpg

 

cda5.jpg

 

No i oczywiście porządnie wypłukać:

 

tinx.jpg

 

te0y.jpg

 

Po umyciu komory przeszliśmy do pędzelkowania detali:

 

t3sl.jpg

 

69x7.jpg

 

j7xx.jpg

 

Po spłukaniu przystąpiliśmy do mycia całości za pomocą dwóch wiader, szamponu Meguiar's NXT i rękawicy CarPro Wool Wash Mitt:

 

eemk.jpg

 

zyq3.jpg

 

Szampon Meguiar's NXT jakoś słabo się pieni, trzeba pomyśleć nad czymś innym...

 

qxq2.jpg

 

Wnęki drzwi wraz z zawiasami zostały potraktowane APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

 

1ehg.jpg

 

a1t8.jpg

 

Całość została wypłukana i ponownie została nałożona aktywna piana:

 

kqwh.jpg

 

9rcv.jpg

 

Która posłużyła za poślizg dla glinki: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar

 

snyl.jpg

 

Glinka łatwo nie miała, na zdjęciu jest po kawałku drzwi kierowcy.

 

8v4o.jpg

 

Po glinkowaniu:

 

9fuw.jpg

 

Na zakończenie całość została wypryskana CarPro TRIX i IronX

 

sgfl.jpg

 

Pozostała tylko do umycia osłona silnika.

Przed:

 

qhod.jpg

 

W trakcie:

 

zmkh.jpg

 

Po:

 

nz6n.jpg

 

Po etapie pierwszym (mycia) samochód został wysuszony do sucha i znalazł się w garażu gdzie mogliśmy przystąpić do etapu drugiego (czyli polerowania lakieru)

 

0b09.jpg

 

Zobaczmy kondycję lakieru pod halogenem. Prawy, tylny błotnik:

 

blk2.jpg

 

57q0.jpg

 

dwos.jpg

 

Pierwsze 50/50:

 

r1vm.jpg

 

v5bx.jpg

 

6rib.jpg

 

t7kl.jpg

 

Po:

 

eyqj.jpg

 

kqfh.jpg

 

Drzwi pasażera, przed:

 

r094.jpg

 

fltb.jpg

 

en8l.jpg

 

50/50:

 

g2bs.jpg

 

7v55.jpg

 

h07y.jpg

 

dbcq.jpg

 

1xyd.jpg

 

9dur.jpg

 

Po:

 

4eaj.jpg

 

Prawe lusterko, przed:

 

mf5c.jpg

 

50/50:

 

pdw6.jpg

 

cvig.jpg

 

Po:

 

ulo.JPG

 

Prawy, przedni błotnik, przed:

 

qb6g.jpg

 

k7en.jpg

 

dk1s.jpg

 

g7gq.jpg

 

Po:

 

w3j6.jpg

 

5hkr.jpg

 

p5ti.jpg

 

ai60.jpg

 

Tylna klapa, przed:

 

zxd9.jpg

 

3984.jpg

 

Markowe 50/50/50:

 

xxo8.jpg

 

texx.jpg

 

u2ox.jpg

 

k4fa.jpg

 

tg5r.jpg

 

payv.jpg

 

avmf.jpg

 

3x06.jpg

 

00qp.jpg

 

8o8z.jpg

 

ylld.jpg

 

Zderzak tylny, przed:

 

2ia5.jpg

 

gf4w.jpg

 

n1t8.jpg

 

xsf5.jpg

 

Lampa przed:

 

jf8a.jpg

 

7olj.JPG

 

r4th.jpg

 

50/50:

 

xk6w.jpg

 

7j65.jpg

 

higq.jpg

 

dlx7.jpg

 

Lampa, po:

 

axv.JPG

 

Zderzak, przed:

 

axv.JPG

 

50/50:

 

bb9.JPG

 

Lewy, tylny błotnik, przed:

 

m1de.jpg

 

dfcb.jpg

 

yzmy.jpg

 

s1hh.jpg

 

adqm.jpg

 

p45i.jpg

 

Polacy już tutaj byli!

 

yn5l.jpg

 

50/50:

 

7gym.jpg

 

1cgt.jpg

 

6bmo.jpg

 

65cn.jpg

 

Kolejne 50/50:

 

v0lu.jpg

 

9xjn.jpg

 

Po:

 

xpb5.jpg

 

Drzwi kierowcy, przed:

 

8sjd.jpg

 

vzar.jpg

 

hyxl.jpg

 

wx1e.jpg

 

05su.jpg

 

50/50

 

xtoc.jpg

 

gwpp.jpg

 

w1tm.jpg

 

Po:

 

rih0.jpg

 

kb1o.jpg

 

Lewe lusterko, przed:

 

kp3r.jpg

 

3qdu.jpg

 

48j5.jpg

 

Po:

 

jiso.jpg

 

48q0.jpg

 

Lewy, przedni błotnik, przed:

 

73b8.jpg

 

a4y7.jpg

 

kyva.JPG

 

nqgt.jpg

 

Po:

 

laoe.jpg

 

65jd.jpg

 

zuie.jpg

 

Na lewym słupku były trzy rysy, w pierwszej kolejności zostały potraktowane papierem wodnym 2500 i 3000

 

cyw.JPG

 

I wypolerowane:

 

6mvm.jpg

 

arrz.jpg

 

Tylny lewy słupek, przed:

 

pjm6.jpg

 

8p6b.jpg

 

Po:

 

8qon.jpg

 

3fvj.jpg

 

Maska, przed:

 

wjax.jpg

 

ta3k.jpg

 

n4cz.jpg

 

vhrr.jpg

 

k1f2.jpg

 

50/50/50/50/50/50:

 

hrm3.jpg

 

eorq.jpg

 

qk47.jpg

 

9n4u.jpg

 

814w.jpg

 

Po:

 

dryr.jpg

 

grxv.jpg

 

Coś tam się zaczyna odbijać...

 

zzj5.jpg

 

rwbe.jpg

 

Zderzak w trakcie:

 

fsky.jpg

 

hic.JPG

 

2z2p.jpg

 

3fwm.jpg

 

Na lusterkach i wszystkich szybach znajdowały się dziwne plamy. Wyglądały jakby były po jakiś kwaśnych deszczach. W słoneczne dni strasznie ograniczało to widoczność i nie wyglądało zbyt ładnie. Dzięki Maćkowi z MRC znalazłem złoty środek który zdołał to wszystko usunąć ze szklanych powierzchni... Menzerna PG1000 + Pomarańczowy pad Scholl'a

 

Lusterko pasażera z plamami:

 

um63.jpg

 

Po wypolerowaniu:

 

0ov3.jpg

 

Lusterko kierowcy, przed:

 

s5e9.jpg

 

Po:

 

aux7.jpg

 

Boczne szyby, przed:

 

4ckp.jpg

 

W trakcie polerowania:

 

zoue.jpg

 

Po:

 

4tv3.jpg

 

kqha.jpg

 

Oczywiście tylna szyba oraz szklany, panoramiczny dach również zostały oczyszczone.

 

3by4.jpg

 

riks.jpg

 

Aluminiowe listwy wokół szyb zostały oczyszczone za pomocą Mothers Mag&Aluminium Polish

 

el5i.jpg

 

Wnęki klamek zostały wypolerowane ręcznie za pomocą pasty S17+

 

wzfs.jpg

 

Koła posiadają wypolerowany front, został on odświeżony za pomocą pasty Scholl S17+

 

zqfz.jpg

 

Trochę się nakurzyło od tego wszystkiego.

 

ie0r.jpg

 

Więc dokładnie płuczemy, pędzelkujemy i myjemy na dwa wiadra.

 

et8j.jpg

 

zju7.jpg

 

Suszymy i wracamy do garażu.

 

p2cp.jpg

 

W pierwszej kolejności otwieramy dach, czyścimy wszystkie gumowe uszczelki za pomocą APC i szczoteczki Gliptone Leather Brush następnie wszystko zostaje zabezpieczone wazeliną techniczną w sprayu firmy Sonax.

 

7pv0.jpg

 

Plastikowe elementy wnętrza zostały oczyszczone z kurzu i zabezpieczone Zymol'em Vinyl.

 

x5we.jpg

 

Skórzana tapicerka została wyczyszczona produktem Angelwax Heaven For Leather za pomocą szczoteczki Gliptone Leather Brush.

 

s2x4.jpg

 

Do zabezpieczenia tapicerki zastosowaliśmy Jaguar Leather Conditioner

 

udwk.jpg

 

Dolne plastikowe elementy wnętrza nabrały wyrazistości dzięki 303 Aerospace Protectant

 

2c0r.jpg

 

Oczywiście całe wnętrze zostało dokładnie odkurzone. Elementy jak wnęki drzwi, maski i klapy zostały oczyszczone mikrofibrą.

 

Aby zakończyć prace nad lakierem pozostały dwa kroki. Oczyszczenie i Zabezpieczenie.

Do oczyszczenia zastosowaliśmy produkt firmy Scholl W09 + Żółty pad.

6y38.jpg

 

Do zabezpieczenia zastosowaliśmy nowo zakupiony wosk pt. "Ty już całkowicie upadłeś na głowę" (słowa mojej żony)

Obłędnie pachnie a praca z nim to sama przyjemność, reasumując Swissawx Mirage

 

asi1.jpg

 

z1ko.jpg

 

wqrj.jpg

 

Na opony został nałożony Mothers Reflections Tire Care

 

v0uf.jpg

 

Komora silnika zabezpieczona 303 Aerospace Protectant

 

i8hc.jpg

 

vfdo.jpg

 

vgwk.jpg

 

9tmj.JPG

 

3hj.JPG

 

Szyby zostały dokładnie wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Na zakończenie na wszystkie szyby została nałożona niewidzialna wycieraczka RainX

 

u17v.jpg

 

Całość następnego dnia prezentowała się następująco:

 

du1h.jpg

 

9kss.jpg

 

4r5k.jpg

 

vobb.jpg

 

i7ol.jpg

 

m62b.jpg

 

5mbx.jpg

 

dwi1.jpg

 

zwea.jpg

 

pus6.jpg

 

vgxm.jpg

 

vzb4.jpg

 

miwb.jpg

 

gyon.jpg

 

73t.JPG

 

vgb2.jpg

 

5xar.jpg

 

svpz.JPG

 

9nn2.jpg

 

xrji.jpg

 

oor.JPG

 

1rrd.jpg

 

q0h9.jpg

 

kw39.jpg

 

lwv2.jpg

 

pvhf.jpg

 

iq5z.jpg

 

riwt.jpg

 

ip3o.jpg

 

1s97.jpg

 

dnkn.jpg

 

sodg.jpg

 

7kwi.jpg

 

dk8w.jpg

 

tl37.jpg

 

fyow.jpg

 

e54u.jpg

 

dxul.jpg

 

tbd7.jpg

 

Dziękujemy serdecznie za uwagę i do zobaczenia wkrótce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Fajna praca, fajna relacja :ymapplause:

 

Ale moim skromnym zdaniem, az sie prosi o uzycie jakiegos tar removera przed glinkowaniem, bo widac po glince, ze mialby co robic :)

Osobiscie na pierwsze mycie stosuje tez mocniejsza piane, zeby jak najlepiej lakier domyla- przy pierwszym myciu nie potrzebne jest neutralne ph :)

 

Mieliscie takie fajne slonce przy finalnych zdjeciach, az sie prosi zeby ladne odbicie slonca dac np. na masce - tak jak daliscie z odbiciem slonca na lusterku.

 

Przy pre-washu i pierwszym myciu macie super miejscowke, jakby opuszczona dzielnica @-)  Rewelacyjna sceneria do zdjec :ymdaydream:

 

Do zabezpieczenia zastosowaliśmy nowo zakupiony wosk pt. "Ty już całkowicie upadłeś na głowę" (słowa mojej żony)

Obłędnie pachnie a praca z nim to sama przyjemność, reasumując Swissawx Mirage

 

Moja juz jest przyzwyczajona i w sumie mamy taka zasade, ze ja sie nie wtracam do jej zakupow a ona do moich L-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moim skromnym zdaniem, az sie prosi o uzycie jakiegos tar removera przed glinkowaniem, bo widac po glince, ze mialby co robic :)

Mieliscie takie fajne slonce przy finalnych zdjeciach, az sie prosi zeby ladne odbicie slonca dac np. na masce - tak jak daliscie z odbiciem slonca na lusterku.

Zazwyczaj po myciu glinkujemy a po glinkowaniu resztki spryskujemy Trix'em i IronemX.

Słońce było fajne ale coś mam przestawione w aparacie i sporo zdjęć po prostu jest rozmazanych bądź prześwietlonych.

 

 

Z tym myciem na ulicy,to się bawicie  :ymdevil:

Ta "ulica" to teren prywatny, ogrodzony. Jest to część terenu naszej firmy na który osoby trzecie nie mają wstępu.

 

Przepraszam Was ale calkowita amatorka z tym myciem na chodiku i ulicy(w tym komora silnika) :shock:

Z teo względu nie oceniam reszty :oops:

Amatorka bo? Bo nie ma na hali odpływu umożliwiającego odprowadzenie wody? A w myciu komory silnika co jest amatorskiego?

To żeby być "na poziomie" to trzeba mieć halę przystosowaną do mycia? Na dworze nie wypada? Oki. Będę do tego dążył aby była na weekendowe mycia samochodów.

 

Kawal dobrej roboty

ale to nie bylo chyba 100% korekta? Na wielu 50/50 widac jeszcze ryski co sprawiaja wrazenie rys do usuniecia.

Owszem zostało gdzie nie gdzie rysek, są głębsze i bez papieru by się nie obeszło. Samochód został dopiero co kupiony i przed zimą został "odświerzony"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj przepisy dotyczące wykonywania tej branży jak chcesz być"na poziomie" to zrozumiesz co napisałem.

Dojdziesz do wniosku,że niestety trzeba mieć odplyw z odstojnikiem i separatorem

A w myciu silnika nie ma nic amatorskiego tylko z tym co z tego silnika Ci wypłynęło na ulicę.

Mogliście wstepnie umyć z gnoju a jakimś bezdotyku przecież

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junior. Zapytaj ile studi detailerskich ma jakie kolwiek zaplecze ala myjnia w uk. Pewnie zadne. Myje sie przed studiem u nikt nie pluje sie a myjnie wala prosto do kanalizacji bez zadnych separatorow. Zapomnij o ekologii, cos takiego nie istnieje. Jest tylko do sciagania podatkow i od tych maluckich tylko.

To zadaniem oczyszczalni powinno byc a nie takiego maluckiego co wytworzy setke oleju ktora i tak by spadla na droge.

Przez takie popieprzone polskie przepisy nie wrocilem do ojczyzny bo zakopana w stertach smieciowych regulacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj przepisy dotyczące wykonywania tej branży jak chcesz być"na poziomie" to zrozumiesz co napisałem.

Dojdziesz do wniosku,że niestety trzeba mieć odplyw z odstojnikiem i separatorem

A w myciu silnika nie ma nic amatorskiego tylko z tym co z tego silnika Ci wypłynęło na ulicę.

Mogliście wstepnie umyć z gnoju a jakimś bezdotyku przecież

Gdybym się bawił w coś takiego dziennie to można by pomyśleć nad garażem z odpływem. Nie ma problemu.

Z silnika nic nie wypłynęło, nic się nie martw nie ma tam żadnych wycieków.

Wypłynęło pewno mniej brudu niż z jednego nadkola. Jak już wyżej napisałem, teren jest zamknięty.

To co pod naszym warsztatem się dzieje jest naszą sprawą i uwież, że nikomu to nie przeszkadza.

 

A jak już tak piszemy to pochwal się w jakim ty profesjonalnym miejscy z odstojnikiem myjesz samochód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie :-h

Jak chcesz adres regon Nip wpis do ewid. zezw. nr separatora to PW

EOT bo nie o to tu chodzi chyba.

Sam przyznasz,że nie pasuje chyba mycie na ulicy do efektu końcowego bo chyba za więcej niz 5 stówek to robiliście

Niestety :-) Robilismy to za darmo bo to moj samochod...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo obszerna i szczegółowa relacja, przyjemnie się oglądało :)

Osobiście nie jestem zwolennikiem robienia pięćdziesiątek na połowie lusterka czy lampy a już ewidentnie nie lubię zostawiania paska po taśmie. Dla mnie to strata czasu i materiałów (nie mówiąc o niepotrzebnie ścinanym lakierze w miejscach już wypolerowanych). No ale Wy macie czas i możliwości więc mogliście sobie pozwolić na zabawę :u

Pianę do pre-washu też dajcie inną bo z siłą myjącą tego produktu to tylko sztuka dla sztuki.

Na koniec czepialstwa, mi też brakuje więcej zdjęć w słońcu :)

Poza tym, ekstra, gratuluje :u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za dobre słowa oraz krytykę.

 

W ten weekend byłem na SCP 2013 i robiłem zdjęcia. Pod koniec polerowania w aparacie migała już bateria a chciałem następnego dnia porobić kilka zdjęć. Niestety robiłem je na szybko i w słońcu były prześwietlone, a nie wyraźnych zdjęć nie lubię wklejać.

Następnym razem obiecuję porobić ich więcej.

 

Co do 50/50 nie mam nic przeciwko, lubę je robić. Paski i inne zmyślne wynalazki to robota kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...