Adamek Opublikowano 16 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Volkswagen Passat B5 1.9TDI 1999" Ostatni weekend wraz z Markiem spędziliśmy nad odświeżeniem lakieru w 14-sto letnim Volkswagenie Passacie. Samochód w ciekawym, niebieskim metalicznym kolorze po przyjeździe nie prezentował się najgorzej. Wszystko wskazywało na spokojną bezproblemową pracę, tylko data 13-go w piątek nie rokowała najlepiej. Plan na ten samochód obejmował tylko polerowanie lakieru. Wnętrzem i całą resztą nie zajmowaliśmy się. Zaraz po przyjeździe, szybko umyliśmy samochód i wjechaliśmy na oględziny do garażu przy halogenie. W świetle halogenowym wygląd samochodu znacznie się zmienił, wyglądało to koszmarnie! Rysy, zmatowienia i amatorskie zaprawki, na całym lakierze. W dodatku wszędzie plastikowe elementy, progi, listwy, rynienki, które musieliśmy poobklejać. Samochód został przygotowany, więc mogliśmy zaczynać walkę z polerowaniem. Szybko jednak okazało się, że pasta S17 tylko lekko „pomiziała” lakier nie usuwając z niego zbyt wiele. Także na pierwszy ogień musieliśmy zastosować pastę S03. Po dokładnie 15 minut awarii uległa jedna z naszych polerek, dokładnie to jej trzecia awaria w ciągu 5 miesięcy. Od powrotu z reklamacji czas jej pracy wyniósł 15 minut! W tym miejscu jeszcze raz serdecznie dziękuje koledze g.pajak, który pomimo wyjazdu wrócił do domu i udostępnił nam dwie swoje polerki! Po przyjeździe Marka z nowym sprzętem nie było już większych niespodzianek, zabraliśmy się ostro do pracy. Po 18 godzinach samochód został skończony i był gotowy do odbioru. Środki użyte w omawianej pracy: Mycie: 1. Szampon: Meguiar's NXT 2. Rękawica: CarPro Wool Wash Mitt: 3. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 4. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar Koła: 1. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 2. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml Korekta Lakieru/Zabezpieczenie: 1. Polerka Das-6 2. Polerka Lare EPL-41 3. Polerka Lare EPL-11 4. Polerowanie Etap 1: Scholl S03 Gold + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 5. Polerowanie Etap 2: Scholl S17 + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 6. Polerowanie Etap 3: Scholl S40 + Pomarańczowe Pady - 125mm, 80mm 7. Papier wodny 2500, 3000 (Miejscami) 8. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółte Pady. 9. Wosk Meguiar's NXT Reszta: 1. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner 2. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile Zaczynamy więc Początkowy arsenał Klapa tylna, przed 50/50 Po Tył klapy przed Lampa przed Po Tył klapy, po Zderzak tylny, przed Po 50/50 Błotnik przedni prawy, przed 50/50 Drzwi pasażera z przodu, przed 50/50 [/img] Lusterko prawe przed 50/50 Po Tylny prawy błotnik, przed 50/50 Tylny lewy błotnik, przed 50/50 Drzwi tylne lewe, 50/50 Drzwi kierowcy, przed 50/50 Lusterko prawe, przed Po Słupek B - 50/50 Maska, przed 50/50 Rysy na masce zostały potraktowane papierem wodnym 2500 i 3000 Kolejne 50/50 Po etapie polerowania, samochód został ponownie umyty. Szyby zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner, plastikowe elementy zabezpieczone Meguiar's Quik Interior Detaile a na opony nałożyłem Mothers Reflections Tire Care 710ml Po wszystkich w/w zabiegach samochód wyglądał następująco: [ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falon Opublikowano 16 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Niezla robota. Ten vw ma dosc twardy lakier i ciezko sie usuwa rysy. Jaka to polerka sie tak wam psuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 16 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Też jestem ciekaw co to za maszyna.. :D Dobra robota chłopaki, lakier odzyskał piękną barwę.. Ale ramki to mogliście zdjąć do polerowania ;) No i polecam inny środek do plastików zewnętrznych, ten detailer do wnętrza długo nie trzyma.. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minetoo Opublikowano 16 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Volkswagen Passat B5 1.9TDI 1999" :( A nadkole można by przypicować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jondi Opublikowano 16 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 auto dostało drugą młodość ;) Niezla robota. Ten vw ma dosc twardy lakier i ciezko sie usuwa rysy.Jaka to polerka sie tak wam psuje? pytanie czy jest na nim oryginalny lakier o co Ciężko w B5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 17 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Jaka to polerka sie tak wam psuje? Lare EPL-41 Dobra robota chłopaki, lakier odzyskał piękną barwę.. Ale ramki to mogliście zdjąć do polerowania ;) No i polecam inny środek do plastików zewnętrznych, ten detailer do wnętrza długo nie trzyma.. :( Tak wiem, przednia w ogóle nie przeszkadzała a tylna miała chyba poklejone zaczepy i nie chciałem jej połamać. Oczywiście na plastikach zewnętrznych jest Meguiars Trim Detailer - Popełniłem błąd w opisie. A nadkole można by przypicować. Nadkola nie wymyte tak i jak środek, ponieważ właściciel życzył sobie by zająć się tylko lakierem. auto dostało drugą młodość ;) pytanie czy jest na nim oryginalny lakier o co Ciężko w B5 Dokładnie. W tym przypadku to tak 50/50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fireman_marcin Opublikowano 17 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Druga młodość :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubik Opublikowano 18 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Lare EPL-41 Cóż za zaskoczenie 8-} Zapewne nie potraficie jej używać 8-} Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 18 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Cóż za zaskoczenie 8-} Zapewne nie potraficie jej używać 8-} Również miałeś z nią problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubik Opublikowano 18 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Mój dobry kolega,dowiedziałem się wtedy, od importera,że jest to maszyna tylko do finishu... Na szczęście są inne maszyny D.A.które nie mają takiego zastrzeżenia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 18 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Nasza druga maszyna to Das-6 - Ta jest nie zniszczalna #:-s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gburryyy Opublikowano 18 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 ładna robótka :ymapplause: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubik Opublikowano 18 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Nasza druga maszyna to Das-6 - Ta jest nie zniszczalna #:-s Kupił krausa DA,czyli das6pro i zadowolony,ta już się nie chce psuć :) Ja sam używam Megsa g220 v2,wcześniej v1 i złego słowa powiedzieć nie mogę,praktycznie inny bieg jak 6 nie używany 8-} Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shifty Opublikowano 18 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Robienie starszych samochodów jest super. Zawsze cieszą mnie takie auta jak widzę je na ulicy i błyszczą jak nowe :ymapplause: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.