Jump to content

Volkswagen Passat B5 1.9TDI 1999"


Adamek
 Share

Recommended Posts

Volkswagen Passat B5 1.9TDI 1999"

 

Ostatni weekend wraz z Markiem spędziliśmy nad odświeżeniem lakieru w 14-sto letnim Volkswagenie Passacie. Samochód w ciekawym, niebieskim metalicznym kolorze po przyjeździe nie prezentował się najgorzej. Wszystko wskazywało na spokojną bezproblemową pracę, tylko data 13-go w piątek nie rokowała najlepiej. Plan na ten samochód obejmował tylko polerowanie lakieru. Wnętrzem i całą resztą nie zajmowaliśmy się. Zaraz po przyjeździe, szybko umyliśmy samochód i wjechaliśmy na oględziny do garażu przy halogenie. W świetle halogenowym wygląd samochodu znacznie się zmienił, wyglądało to koszmarnie! Rysy, zmatowienia i amatorskie zaprawki, na całym lakierze. W dodatku wszędzie plastikowe elementy, progi, listwy, rynienki, które musieliśmy poobklejać. Samochód został przygotowany, więc mogliśmy zaczynać walkę z polerowaniem. Szybko jednak okazało się, że pasta S17 tylko lekko „pomiziała” lakier nie usuwając z niego zbyt wiele. Także na pierwszy ogień musieliśmy zastosować pastę S03. Po dokładnie 15 minut awarii uległa jedna z naszych polerek, dokładnie to jej trzecia awaria w ciągu 5 miesięcy. Od powrotu z reklamacji czas jej pracy wyniósł 15 minut! W tym miejscu jeszcze raz serdecznie dziękuje koledze g.pajak, który pomimo wyjazdu wrócił do domu i udostępnił nam dwie swoje polerki! Po przyjeździe Marka z nowym sprzętem nie było już większych niespodzianek, zabraliśmy się ostro do pracy. Po 18 godzinach samochód został skończony i był gotowy do odbioru.

 

Środki użyte w omawianej pracy:

 

Mycie:

 

1. Szampon: Meguiar's NXT

2. Rękawica: CarPro Wool Wash Mitt:

3. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

4. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar

 

Koła:

 

1. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

2. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml

 

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie:

 

1. Polerka Das-6

2. Polerka Lare EPL-41

3. Polerka Lare EPL-11

4. Polerowanie Etap 1: Scholl S03 Gold + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm

5. Polerowanie Etap 2: Scholl S17 + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm

6. Polerowanie Etap 3: Scholl S40 + Pomarańczowe Pady - 125mm, 80mm

7. Papier wodny 2500, 3000 (Miejscami)

8. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółte Pady.

9. Wosk Meguiar's NXT

 

Reszta:

 

1. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

2. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile

 

Zaczynamy więc

 

1pb8.jpg

 

Początkowy arsenał

 

83hu.jpg

 

Klapa tylna, przed

 

rm8h.jpg

 

5xqg.jpg

 

tov3.jpg

 

50/50

 

em4m.jpg

 

pb9t.jpg

 

9tw4.jpg

 

Po

 

w7k6.jpg

 

Tył klapy przed

 

cy7u.jpg

 

0k7u.jpg

 

34zl.jpg

 

3ncn.jpg

 

gd9a.jpg

 

Lampa przed

 

jbw4.jpg

 

wb1n.jpg

 

Po

 

s8a.JPG

 

w9x9.jpg

 

Tył klapy, po

 

dep8.jpg

 

dsxc.jpg

 

ldw.JPG

 

Zderzak tylny, przed

 

hdmo.jpg

 

jlb6.jpg

 

p1e4.jpg

 

3yxh.jpg

 

Po

 

v8gt.jpg

 

50/50

 

gb40.jpg

 

Błotnik przedni prawy, przed

 

j834.jpg

 

1fq5.jpg

 

50/50

 

7o0l.jpg

 

7lrs.jpg

 

qpl6.jpg

 

Drzwi pasażera z przodu, przed

 

q5hr.jpg

 

50/50

 

p8wz.jpg

 

1j0u.jpg

 

jhdz.jpg

 

dl1x.jpg

 

zpt7.jpg

 

13nh.jpg[/img]

 

Lusterko prawe przed

 

z3bk.jpg

 

50/50

 

gily.jpg

 

9ex6.jpg

 

Po

 

l6t2.jpg

 

d2dy.jpg

 

Tylny prawy błotnik, przed

 

qrt8.jpg

 

vshn.jpg

 

7zw4.jpg

 

k7g7.jpg

 

50/50

 

l9s6.jpg

 

9c4c.jpg

 

Tylny lewy błotnik, przed

 

qvew.jpg

 

7ugu.jpg

 

khmn.jpg

 

50/50

 

8ysl.jpg

 

djci.jpg

 

btje.jpg

 

fk0k.jpg

 

Drzwi tylne lewe, 50/50

 

g6yl.jpg

 

lgi0.jpg

 

g13d.jpg

 

7z9q.JPG

 

zmz.JPG

 

rzkj.jpg

 

Drzwi kierowcy, przed

 

7zyn.jpg

 

4pbu.jpg

 

obfg.jpg

 

2ub7.jpg

 

ldwd.jpg

 

dj3t.jpg

 

3pjw.jpg

 

50/50

 

5kw7.jpg

 

08j8.jpg

 

wlec.jpg

 

uwhm.jpg

 

Lusterko prawe, przed

 

te2h.jpg

 

o9qa.jpg

 

Po

y8i.JPG

 

jko0.jpg

 

57oj.jpg

 

f256.jpg

 

Słupek B - 50/50

 

6xtg.jpg

 

Maska, przed

 

hqiy.jpg

 

cav4.jpg

 

8h79.jpg

 

ltr.JPG

 

4cac.jpg

 

50/50

 

fs32.JPG

 

f41.JPG

 

lvpv.jpg

 

8cph.jpg

 

Rysy na masce zostały potraktowane papierem wodnym 2500 i 3000

 

5gd4.jpg

 

Kolejne 50/50

 

giyw.jpg

 

k8aa.jpg

 

ddwf.jpg

 

4dk8.jpg

 

Po etapie polerowania, samochód został ponownie umyty. Szyby zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner, plastikowe elementy zabezpieczone Meguiar's Quik Interior Detaile a na opony nałożyłem Mothers Reflections Tire Care 710ml

Po wszystkich w/w zabiegach samochód wyglądał następująco:

 

bon.JPG

 

l6fg.jpg

 

w8l4.jpg

 

9x88.jpg

 

3gl5.jpg

 

txt9.jpg

 

dqw6.jpg[

 

qwuf.jpg

 

33f2.jpg

 

jnwa.jpg

 

jnwa.jpg

 

soo9.jpg

 

2bo.JPG

 

rc6z.jpg

 

quzq.jpg

 

05am.jpg

 

zvtc.jpg

 

xj8f.jpg

 

r0mp.jpg

 

dfp6.jpg

 

hrpj.jpg

 

fjtp.JPG

 

8zio.jpg

 

57h2.jpg

 

9gnn.jpg

 

x04t.jpg

 

lgz.JPG

 

un17.jpg

 

un17.jpg

 

fag.JPG

 

o4fd.jpg

 

mmxb.jpg

 

s61.JPG

 

uph9.jpg

 

vdkl.jpg

 

wcob.jpg

 

wyzn.jpg

 

nfih.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Też jestem ciekaw co to za maszyna.. :D

Dobra robota chłopaki, lakier odzyskał piękną barwę.. Ale ramki to mogliście zdjąć do polerowania ;)

No i polecam inny środek do plastików zewnętrznych, ten detailer do wnętrza długo nie trzyma.. :(

Link to comment
Share on other sites

Jaka to polerka sie tak wam psuje?

Lare EPL-41

 

Dobra robota chłopaki, lakier odzyskał piękną barwę.. Ale ramki to mogliście zdjąć do polerowania ;)

No i polecam inny środek do plastików zewnętrznych, ten detailer do wnętrza długo nie trzyma.. :(

Tak wiem, przednia w ogóle nie przeszkadzała a tylna miała chyba poklejone zaczepy i nie chciałem jej połamać.

Oczywiście na plastikach zewnętrznych jest Meguiars Trim Detailer - Popełniłem błąd w opisie.

 

A nadkole można by przypicować.

Nadkola nie wymyte tak i jak środek, ponieważ właściciel życzył sobie by zająć się tylko lakierem.

 

auto dostało drugą młodość ;)

 

 

pytanie czy jest na nim oryginalny lakier o co Ciężko w B5

Dokładnie. W tym przypadku to tak 50/50

Link to comment
Share on other sites

Nasza druga maszyna to Das-6 - Ta jest nie zniszczalna #:-s

Kupił krausa DA,czyli das6pro i zadowolony,ta już się nie chce psuć :)

Ja sam używam Megsa g220 v2,wcześniej v1 i złego słowa powiedzieć nie mogę,praktycznie inny  bieg jak 6 nie używany  8-}

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...