Jump to content

Recommended Posts

Auto to francuskie taxi ;) w środku syf strasznie, malowane praktycznie całe i to chyba w szopie, wszędzie oczka silikonowe, gazowanie itp. 
   Moim zadaniem było doprowadzić auto do stanu używalności, środek został gruntownie wyprany, lakier odświeżony, zderzak polakierowany.
 
lxr9.jpg
 
fqjv.jpg
 
yq5e.jpg
 
tf9b.jpg
 
8be5.jpg
 
810l.jpg
 
oj9r.jpg
 
wkjw.jpg
 
mxr9.jpg
 
9zqq.jpg
 
m87d.jpg
 
pb30.jpg
 
r9kj.jpg
 
hc0s.jpg
 
Plastiki w środku wyczyszczone mulitstarem sonaxa, tapicerka tenzi texwash, tenzi top plam, merida 242.
Szyby umyte meguiars a na plastikach tenzi silkok, finesse.
 
Dobra, bierzemy się za zderzak
Uszkodzone miejsca szlifujemy p600, p800 na mokro, pozostałe miejsca p800, p1000.
7p6b.jpg
 
Nakładamy szpachlówkę, trzeba pamiętać że nawet najmniejsze odpryski będą widoczne po polakierowaniu.
b9u5.jpg
 
Po utwardzeniu szpachlówki, znów szlifujemy p800, następnie nakładamy podkład akrylowy(do ciemnych kolorów najlepiej ciemny, i odwrotnie do jasnych jasny, w tedy jest nam łatwiej to pokryć bazą) w celu sprawdzenia szpachlowanych miejsc, ubytków, w razie potrzeby gdy mamy jeszcze jakieś małe niedoskonałości, odpryski itp. używamy szpachlówkę wykończeniową.
bdsb.jpg
 
I znów to samo, szlifowanie szpachli, podkład, szlifowanie.
yq0f.jpg
 
I teraz ważny moment, zabezpieczenie i przygotowanie do lakierowania, tu na zdjęciu zaznaczyłem do którego miejsca będzie lakierowane bazą (kolorem), bezbarwnym i  blenderem. Miesce łączenia szlifujemy p1500 lub p2000.
linia czarna, baza
linia czerwona, bezbarwny
linia niebieska, blender
 
Miejsce łączenia starego lakieru bezbarwnego z nowym zapylamy mieszanką 50%/50% bezbarwnego i blenderu (razcieńczalnik korekcyjny)
vlwy.jpg
 
Nakładamy pierwszą warstwę bazy, najlepiej małym ciśnieniem około 1 bara, gdy damy za duże ciśnienie ziarno może nam się ,,stawić``
kjt8.jpg
 
Gdy baza zrobi się matowa, nakładamy drugą warstwę
gbc7.jpg
 
I kolejna warstwa bazy, trzecia, teraz powinno być już wszystko dobrze pokryte
tydx.jpg
 
Jeżeli baza już przeschła dajemy pierwszą warstwę lakieru bezbarwnego. 
warstwa bardzo cienka, kontaktowa.
89aj.jpg
 
Po upływie około 7 min, w momencie kiedy lakier zacznie się już kleić nakładamy drugą warstwę lakieru bezbarwnego, wylewaną, do momentu uzyskania połysku, od razu po wylaniu klaru zapylamy miejsce łączenia starego i nowego klaru.
spu1.jpg
 
Po lakierowaniu od razu rozklejamy lakierowane miejsce, ponieważ jak już klar zaschnie odrywając taśmę możemy oderwać ją również od lakierowanego elementu, jak mamy promiennik podczerwieni to przykładamy, 30min. i jest już praktycznie suche. 
 
5yb5.jpg
 
Lakier został odświeżony extra fine z dedykowanym padem
tgi8.jpg
 
7z1n.jpg
 
bih9.jpg
 
A znalazło się jedno zdjęcie z pracy we wnętrzu ;)
8did.jpg
 
I tak to wyszło:
vup5.jpg
 
 
j4pr.jpg
 
z02c.jpg
 
gzfv.jpg
 
2zqn.jpg
 
8jqv.jpg
 
3i8x.jpg
 
1iv1.jpg
 
ii0g.jpg
 
7goy.jpg

 

Link to comment
Share on other sites


No Arek, pierwsza relacja z tutorialem, przyjemnie się czytało, robota full profi :u

Myślę, że ten zderzak cały można było przeciągnąć, widać odcięcie od nielakierowanego a i lewa część uszkodzona no ale handlarz widocznie skąpy bardziej niż myślałem.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Create New...