SzaKal Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Auto to francuskie taxi ;) w środku syf strasznie, malowane praktycznie całe i to chyba w szopie, wszędzie oczka silikonowe, gazowanie itp. Moim zadaniem było doprowadzić auto do stanu używalności, środek został gruntownie wyprany, lakier odświeżony, zderzak polakierowany. Plastiki w środku wyczyszczone mulitstarem sonaxa, tapicerka tenzi texwash, tenzi top plam, merida 242. Szyby umyte meguiars a na plastikach tenzi silkok, finesse. Dobra, bierzemy się za zderzak Uszkodzone miejsca szlifujemy p600, p800 na mokro, pozostałe miejsca p800, p1000. Nakładamy szpachlówkę, trzeba pamiętać że nawet najmniejsze odpryski będą widoczne po polakierowaniu. Po utwardzeniu szpachlówki, znów szlifujemy p800, następnie nakładamy podkład akrylowy(do ciemnych kolorów najlepiej ciemny, i odwrotnie do jasnych jasny, w tedy jest nam łatwiej to pokryć bazą) w celu sprawdzenia szpachlowanych miejsc, ubytków, w razie potrzeby gdy mamy jeszcze jakieś małe niedoskonałości, odpryski itp. używamy szpachlówkę wykończeniową. I znów to samo, szlifowanie szpachli, podkład, szlifowanie. I teraz ważny moment, zabezpieczenie i przygotowanie do lakierowania, tu na zdjęciu zaznaczyłem do którego miejsca będzie lakierowane bazą (kolorem), bezbarwnym i blenderem. Miesce łączenia szlifujemy p1500 lub p2000. linia czarna, baza linia czerwona, bezbarwny linia niebieska, blender Miejsce łączenia starego lakieru bezbarwnego z nowym zapylamy mieszanką 50%/50% bezbarwnego i blenderu (razcieńczalnik korekcyjny) Nakładamy pierwszą warstwę bazy, najlepiej małym ciśnieniem około 1 bara, gdy damy za duże ciśnienie ziarno może nam się ,,stawić`` Gdy baza zrobi się matowa, nakładamy drugą warstwę I kolejna warstwa bazy, trzecia, teraz powinno być już wszystko dobrze pokryte Jeżeli baza już przeschła dajemy pierwszą warstwę lakieru bezbarwnego. warstwa bardzo cienka, kontaktowa. Po upływie około 7 min, w momencie kiedy lakier zacznie się już kleić nakładamy drugą warstwę lakieru bezbarwnego, wylewaną, do momentu uzyskania połysku, od razu po wylaniu klaru zapylamy miejsce łączenia starego i nowego klaru. Po lakierowaniu od razu rozklejamy lakierowane miejsce, ponieważ jak już klar zaschnie odrywając taśmę możemy oderwać ją również od lakierowanego elementu, jak mamy promiennik podczerwieni to przykładamy, 30min. i jest już praktycznie suche. Lakier został odświeżony extra fine z dedykowanym padem A znalazło się jedno zdjęcie z pracy we wnętrzu ;) I tak to wyszło: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
junior74 Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 :u No i kupi se ktoś obesrańca nieświadomy przeszłości Jak nie miał za pasażerem na podłodze wygniecionych dziur do blachy to mieścił sie w 400kkm =)) A jak miał to 8-x 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted September 21, 2013 Author Report Share Posted September 21, 2013 Marcin, no właśnie najgorsze jest to że praktycznie pod wszystkimi dywanikami są dziury w wykładzinie, na liczniki 120 tyś ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weglus Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 bo to taxi spod klubu. pasażerki szpilkami dziury porobiły :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
junior74 Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 No to nie polecaj znajomym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
falon Posted September 22, 2013 Report Share Posted September 22, 2013 warto obejrzeć: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted September 22, 2013 Report Share Posted September 22, 2013 No Arek, pierwsza relacja z tutorialem, przyjemnie się czytało, robota full profi :u Myślę, że ten zderzak cały można było przeciągnąć, widać odcięcie od nielakierowanego a i lewa część uszkodzona no ale handlarz widocznie skąpy bardziej niż myślałem.. :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted September 22, 2013 Author Report Share Posted September 22, 2013 Jędrzej, na tym kawałku nad tablicą rejestracyjną zrobiłem zaprawkę, ale tego na fotkach już nie mam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman_marcin Posted September 25, 2013 Report Share Posted September 25, 2013 Fajna robota :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiler07 Posted September 25, 2013 Report Share Posted September 25, 2013 Podoba mi sie :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.