Jump to content

Peugeot 607 - szybka akcja


coobah81
 Share

Recommended Posts

Dostałem "zlecenie" :) od znajomego na doprowadzenie jego nowego nabytku do kultury.

Czarny Peugeot 607 2.2 HDi w automacie, jasnych skórach itp.

Miałem zająć się lakierem, który stracił blask i miał dużo drobnych i kilka grubszych rys. 

 

Żeby nie było nudno to właściciel sam próbował coś zdziałać z lakierem jadąc po drzwiach kierowcy i lewym przednim błotniku jakąś pastą, która prędzej nadawałaby się do czyszczenia czołgu a nie lakieru :)

Zmatowienie były tak widoczne, że po umyciu auta lakier nie miał żadnego blasku!

 

Dodatkowo felgi były konkretnie zapuszczone z różnymi nalotami z pyłu klocków, smoły/asfaltu...

 

Robota była na wariata, a takiej nie lubię - auto dostałem w sobotę o 7:00, a odbiór w niedzielę około południa.

Więc robota wyglądała tak:

 

sobota - 7:00 - 21:00

niedziela - 6:00 - 12:00

 

Podczas pracy używałem: 

 

Użyte zostało: 

 

Odsmolenie: 

Prickbort MAC 124 + nafta oświetleniowa 

Glinka ValetPro żółta + poślizg z wody z małym dodatkiem szamponu

 

Mycie: 

Płyn do garów 

Szampon Shiny Garage Orange Car Wash 

Felgi: Tenzi En-Jee  + tajemny środek jeszcze testowany ;)

Oczyszczenie opon: AutoGlym Rubber Cleaner Plus

Rękawica z dredami bliżej nieokreślonej firmy 

 

Korekta lakieru: 

Taśma papierowa APP 

Pasty: 

 -  Menzerna - 500, 1000, 2500 i 4000 

 -  Koch Chemie Finishleifpaste

Pady: Urban (biały, żółty i czarny) + futro z zestawu od maszyny polerskiej Skil

Maszyna: Skil 9955MA

Latarka (jakaś chińska) + 2x 150W halogen na statywie 

IPA 

 

Pod sealant: Carlack COMPLETE AIO

Sealant: Carlack LONG LIFE Sealant

 

Zabezpieczenie opon: Nielsen Brillance 

Sealant na felgi: Carlack LONG LIFE Sealant

Zewnętrzne plastiki: Owatrol Polytrol 

 

Do osuszania auta: 

Fluffy Dryer x2 

 

 

Do spolerowania wosku: 

fibra no-name 

 

Auto przyjechało w takim stanie:

 

18gs.jpg

 

08lf.jpg

 

zype.jpg

 

5rl5.jpg

 

 

Po umyciu, odsmoleniu i ponownym myciu przyszła pora na małą inspekcję lakieru:

 

nu59.jpg

 

ovef.jpg

 

 

Wspomniane drzwi kierowcy i lewy błotnik:

 

tkkq.jpg

 

0igl.jpg

 

jtzh.jpg

 

soc8.jpg

 

 

 

Te odbicia jakieś takie słabe:

 

z2wb.jpg

 

k0oj.jpg

 

g0hv.jpg

 

zm07.jpg

 

4tir.jpg

 

 

Maska w trakcie:

 

b9kx.jpg

 

5w9t.jpg

 

Takie cuda mnie czekały:

 

b6jq.jpg

 

Te same cuda w trakcie roboty:

 

be60.jpg

 

Fura zaczyna wyglądać:

 

5pof.jpg

 

nqkr.jpg

 

bjdq.jpg

 

usu8.jpg

 

y72z.jpg

 

Niestety największy grubas na lewym tylnym błotniku nie zszedł :(

Lakiernikiem nie jestem, a wydrapany był do podkładu:

 

9x3y.jpg

 

cnbk.jpg

 

74m2.jpg

 

cg4x.jpg

 

Dziękuję za uwagę :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Pełna korekta? Ile rys usunąłeś, ile zostało?

Tak krótki czas na taką operację, zazdroszczę i podziwiam, przede mną dużo nauki aby tak szybko to ogarniać ;)

Jeździłem kiedyś takim przez chwilkę, wygodna limuzyna, mi się podobała. Jak z awaryjnością tego modelu?

Link to comment
Share on other sites

Wiesz doskonale, że w takim czasie nie da się zrobić pełnej korekty :)

Koła od wewnątrz nie były ruszane, nadkola także...

Sądzę, że poziom korekty mogę bezpiecznie określić na jakieś 70%.

Zostało parę grubasów, których nie chciałem mocniej drzeć.

Pytasz jak z awaryjnością? Nie mam pojęcia, ja nim nie jeżdżę :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...