Jump to content

Fiat Bravo i krok bliżej prawdziwego detailingu.


minetoo
 Share

Recommended Posts

Witajcie moi drodzy.

Pragnę przedstawić  Wam przygodę w jakiej dane mi było uczestniczyć  przez kilka miesięcy.

Projekt  ten  opiera  się na samochodzie względnie  tanim,  gdzie każda inwestycja może być przez Wielu postrzegana  jako nieopłacalna.
No to się zabawimy ;)

Ale od początku.

Samochód  poznałem  już jakiś czas temu. Na początku  było to całkiem normalne, doinwestowane Bravo w stanie tzw. „OEM+”

Samochód był od tej pory pielęgnowany w należyty sposób czyli regularnie dekontaminowany, odżywiany cleanerami, lekką korektą itp. Itd.

Ale ciągle pozostawał niedosyt gdyż lakier Nero 601 jest sami wiecie jaki.

Co zrobić?

Korekta! :)

Ale pojawił się problem. Zacząłem chodzić koło samochodu i pokazywać  rzeczy których nie naprawię samą korektą.

Auto było lakierowane już jakiś czas temu i wyszło tak sobie.

Dodatkowo sporo odprysków, otarć  itp.

To wszystko bardzo by szpeciło efekt finalny.

W tym miejscu docieramy do jakże dobrze znanego punktu z jakim spotyka się wielu fanatyków detailingu, czyli ratujemy to co jest.

Ale nie tym razem ;)

Właściciel tego samochodu złapał bakcyla, dał zielone światło i powiedział:

„Rób co konieczne”.

Serio?!? Mogę?

No to do dzieła!

 

 

 

Oględziny

Tak prezentował się Fiat gdy go poznałem.

 

 

 

 

 

 

ar4f.jpg

y70f.jpg

8ezn.jpg

pf7y.jpg

3p38.jpg

zaoo.jpg

7n1s.jpg

rqw1.jpg

3blw.jpg

yq1s.jpg

jok0.jpg

36jv.jpg

1lo7.jpg

4orp.jpg

 

 

 

 

 

Zmiany karoseryjne

 

 

 

 

Na potrzeby projektu zmian wymagała karoseria.
Przednie błotniki i zderzak zostały zaadaptowane od modelu Marea.

 

 

 

 

qao2.jpg

y5z6.jpg

1yxs.jpg

o7ln.jpg

 

 

 

 

 

Wprawne oko zauważy że nowe felgi są już założone i jeżdżą czyli się już brudzą bez LSP....

 

 

 

 

 

Felgi

 

 

 

 

Felgi zakupione.
Poprzedni właściciel doszedł do wniosku że stworzy ranty  szlifując je boshem.

To co zepsuł zostało naprawione a za wybór koloru odpowiadam Ja ;)

Koła finalnie zabezpieczone systemem Gtechniq C1/EXO V2.

Jako że już jeździły na aucie, zostały oczyszczone.

 

 

 

 

xlfo.jpg
dc04.jpg
rmj4.jpg
z6yt.jpg
nnem.jpg
z8bk.jpg
cgog.jpg

 

 

 

 

 

 

Szyby

 

 

 

 

Szyba czołowa była mocno zniszczona.
Można było ją korygować ale po co.

Wymieniamy na nową ;)

byfk.jpg

og51.jpg

btnw.jpg

7px0.jpg

7mtv.jpg

nqt4.jpg

g2ae.jpg

mp0r.jpg

 

 

 

 

 

Szyba tylna została poddana korekcie.
Uczciwie przyznaję że na żywo jest gorzej jak na zdjęciach jednak mocno lepiej ;)

miui.jpg

fsc4.jpg

8bc5.jpg

55m2.jpg

pmrt.jpg

Wzystkie szyby zostały zabezpieczone systemem Gtechniq G1.

 

 

 

 

 

Lakierowanie

 

 

 

 

Samochód został polakierowany w całości.

Można w komorze.

Można w stroju.

Wiem.

Ale dla mnie liczy się ręka a do tej mam zaufanie ;)

10b9.jpg
z3rj.jpg
u6d0.jpg
nwas.jpg
c8kt.jpg
3k0v.jpg
pnlg.jpg
 
 
 
 
 
 
Prace ogólne
 
 
 
 
Stawianie na kobyłki, mycie i wiele innych typu:
-mycie komory silnika
-demont, regeneracja zacisków
-j.w. tarcz
-zawieszenie
-układ hamulcowy
-oświetlenie
- milion innych czynności bez zdjęć
 
3vhi.jpg
97ch.jpg
sdpc.jpg
2aar.jpg
ertd.jpg
vd6b.jpg
2f34.jpg
6mlk.jpg
0byr.jpg
wuwy.jpg
kebp.jpg
dlix.jpg
5yb8.jpg
qcrs.jpg
rwr4.jpg
s2ml.jpg
5b6t.jpg
7lmu.jpg
fnlf.jpg
j8hy.jpg
vhg1.jpg

 

 
Korekta
 
 
 
 
Oczywiście że "posiadało".
Zapraszam do dyskusji na ten temat.
Wiem że można tego uniknąć.
Wiem też z doświadczenia że lakiernie typu "profi" też się tego nie potrafią uniknąć.
Ale wiem jak sobie z tym poradzić.
I poradziłem.
 
x0or.jpg

94i4.jpg

lid9.jpg

4o9q.jpg

 

 

 

 

 

A tymczasem na wykończonej masce, Pani właściciela postanoiwła na pyle z past narysować buźkę.
Pozostało obrócić to w żart i zacząć od nowa :P

 

 

 

 

 

nj0t.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wnętrze

 

 

 

 

Wnętrze wymagało prania.

Ale puściłem wodze fantazji i zaaranżowałem je na nowo.

Cały projekt jest mojego pomysłu i na szczęście zaakceptowany przez właściciela.

Dostarczone fotele na szczęście wpisały się w pomysł.

Po pracach tapicerskich, reszta wyprana i wyczyszczona a finalnie wykończona dressingiem.

vgvb.jpg
yvxm.jpg
0qqj.jpg
aau6.jpg
uwfg.jpg
zkyx.jpg

 

 

 

 

 

 

Efekty

 

 

 

 

Zabezpieczenie samochodu to 100% Gtechniq.

C1

EXO v2

G1

T1

Pierwsza i jedyna akredytacja Gtechniq i udzielenie gwarancji trwałości w Małopolsce ;)

Na ostatnim zdjęciu spy photo z setupu zimowego i finalne heble.

xfxn.jpg
4mqs.jpg
ltev.jpg
t5vc.jpg
c3ez.jpg
mtxn.jpg
k8vl.jpg
3g0d.jpg
0slc.jpg
69gy.jpg
vwo5.jpg
s4oh.jpg
pxmw.jpg
t674.jpg
wg10.jpg
wmpd.jpg
0hdq.jpg
e4o8.jpg
33o8.jpg
xi82.jpg
uenj.jpg
kjj7.jpg
pk8i.jpg
mdo0.jpg
fqij.jpg
j8ft.jpg
em35.jpg
j03l.jpg
mib4.jpg
rkj6.jpg
iyp4.jpg
ey6n.jpg
jqxx.jpg
mqqc.jpg
97cg.jpg
t10g.jpg

 

 

 

 

Pobieżna lista zakupów:

felgi +gumy    1000
naprawa felg    1000
pierścienie    40
sprężyny obniżające    250
soczewki nowe valeo    750
tunel    100
hamulce tył    300
zderzak przód    200
błotniki    250
spryski    150
klamki    50
fotele    990
ic    300
mbc    62
rury alu do IC    106
sylikony    99
sgb    58
bandaż    19
podstawka pod filtr    89
daszek    50
zegary- ciśnienie oleju, ciśnienie doładowania, temp oleju    638
dzienne osram light@day    385
przewody hamulcowe    150
progi +nadkola    400
kierunki     40
przekaznik do spryskiwaczy    40
malowanie    
tapicer    
osłona nowa ricambi    270
lampy tył nowe    360
podszybie nowe    215,2
listwy dach nowe    172,7
nity    35,7
zaślepki nowe    22,64
wspornik rejestracji    45
znaczki abarth nowe    83,48
osłona prawa    54,78
dywaniki    100
listwy drzwi nowe    235,69
Kondensator audio    165
przyciemnienie   
gtechniq exo v2    
hid    250
rozpórka    190
hamulce przód    385
malowanie hamulców    150
zestawy gumek do hamulców    150
szyba przednia nowa    450
amortyzatory nowe    420
plastiki bagażnika nowe    270
korekta itd.    
konserwacja podwozia    1300
hamulce fiat coupe 20vturbo + tarcze tarox    700
układ kierowniczy sportpack    600
zawieszenie bravo hgt    200
hamulce tył alfa 156 + tarcze tarox    400
półosie hgt    100
serwo iveco    100
felgi 16" fiat coupe - zimówki    500
akumulator    300
amortyzatory sportpack    733
malowanie hamulce regeneracja    285
przewody hamulcowe+płyn hamulcowy    250
wymiana w/w części    500
malowanie felg coupe    550
chłodnica oleju    680 

 

 

Gdzie kończy się detailing?

Nie kończy się!

Detailing to tryb nieskończoności i jest wiele do zrobienia.

 

A tymczasem....minetoo ;)

  • Lubię to 4
Link to comment
Share on other sites

Wow... Po podliczeniu wyszło 30 koła, czyli tyle, co właściwie nowe auto ;) (Może nie to dokładnie, ale nowe auta się w tej cenie widuje ;) ) No ale pisałeś, że dla wielu może to być 'praca nieopłacalna' :)

Praca niesamowita, jakąś mini wersję robiłem przy swoim aucie więc wiem, co to za radość, ale za razem wielki trud. Chociaż przy większym budżecie, to na pewno idzie trochę lepiej... :) Chociaż możesz sam napisać, jak to jest.

Końcowy efekt... No co tu pisać, że super? :D To wiadomo :D Więc tylko pogratuluję full profesjonalizmu... :)

Link to comment
Share on other sites

Wiem że to jest bez sensu dla 80% oglądających to auto (poza nami oczywiście :ymdevil: )

Ale na tym polega życie żeby znaleźć przyjemność i pasję tam gdzie jej inni nie widzą.

Jasne że to się nie kalkuluje, nie zwróci.

Ale nie o to chodzi.

Gratuluje właścicielowi odwagi i życzę mnóstwo frajdy :ymapplause:

Link to comment
Share on other sites

OMG - rewelacja! :) Co do pracy to nie ma się co wypowiadać bo jak zwykle standardowo jak na Minetoo przystało czyli rewelacja! Nero 601 hmmm - chyba ten lakier mam w Stilo. Jeżeli tak wygląda w słońcu to jak najszybciej zabieram się za swojego w końcu.

 

Co do samego auta to mega podoba mi się felunek i fotele.

 

No i wreszcie pojawiła się jakaś relacja z Fiatem ;)

Link to comment
Share on other sites

 

gajek, mi się gitesowo podoba kiera z Punto Evo.

Z robotą to konkretnie pojechaliście  :D  :ymapplause:

 

kiera z EVO ciekawa, ale nie będę dawał prawie 1000zł za AirBag'a który i tak nie będzie chodził, a zaślepki są lipnej jakości...

 

 

 

Pod maską siedzi jakiś JTD ?? ale mbc to raczej turbo benzyna :-?:

to 1,9JTD CF2 - i on nie ma sterowania turbiną z komputera stąd zamontowane mbc do niego

Link to comment
Share on other sites

Mam wrażenie jakby za tym wszystkim stał Adam Klimek :D

 

Ile $ za lakierowanko wydałes ?

co do cen już było nt temat

Wiadomo  ;)

 

Adam Klimek za tym nie stał - u niego limit 6000 a to by nie starczyło na 1/5 wydatków. Za większością stoi minetoo, ja i kolega z EP pajel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...