Arturo Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Cześć Wszystkim, Upłynie jeszcze tydzień lub dwa zanim będę miał dostęp do auta na którym będę mógł zdobywać pierwsze szlify, ale że już sie przygotowuję psychicznie i fizycznie ;) Dlatego zapytam sie Was o radę juz teraz. Pierwszym pacjentem będzie 14 letnie Audi A4 w kolorze czarnym z przebiegiem 210 tys. Lakier cały w swirlsach, miejscami głębsze rysy, w okolicach klamek po prostu masakra. Lakier jest chyba mocno utleniony, bo już nawet nie jest do końca czarny i na zdjęciach może wydawać sie granatowy. Auto jest 2-3 razy na rok woskowane jakimś woskiem z supermarketu i myte gąbką i tanim szamponem samochodowym. Brat podesłał mi kilka fotek, wrzucam je żeby dać przybliżony obraz tego o czym piszę (fotki nie najlepsze - jednak lakier to trzeba umieć fotografować :) ). Na fotce poniżej maska Klamki chyba trzeba będzie zdemontować... Do dyspozycji będę miał: DAS-6, pady MS: pomarańczowy, żółty (duże i małe), duży czarny waflowy i mały biały. Pasty Deox1, Deox2, Schol S17, Nielsen LG. Nie wiem od czego zacząć - czy od razu pomarańczowy i Deox1, czy może pomarańczowy i Deox2 , a może żółty i Deox1 ??? :? Martwią mnie też te zagłębienia pod klamkami, nie chciałbym wytrzeć lakieru na załamaniaach, a wiem że maszynkę muszę trzymać na lakierze żeby pad się nie odkleił - to co ręcznie?. Byłby też wdzięczny za rady, których z w/w past mogę użyć na reflektory i czym odświeżyć chromowane listwy. Z góry dzieki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 1. Kup futro 2. Użyj go w połączeniu z S17 3. Na wykończenie czarny wafel i LG 4. Miejsce pod klamkami ręcznie - nie będzie to korekta aczkolwiek wyczyści trochę rysy i to nie będą tak widoczne 5. Reflektory i elementy chromowane tym samym co lakier, musisz tylko uważać, bo plastik robi się szybko ciepły. No i powodzenia, DA wymaga cierpliwości ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tony Soprano Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Bez futra też pociągniesz. Pomarańczowy pad i S17. Zrób sobie na masce panel o wymiarach 400x400mm, i powoli, delikatnie pomarańczowy pad i S17. Poświęć na ten panel troszkę czasu. Potem przetrzyj MF i sprawdź wyniki. Potem dopiero żółty pad i S17 Jeżeli na pomaranczowym i S17 nic się nie stanie, to proponuję pomarańczowy i DEOX1. Ale uważaj, bo on dość mocno ścina. I po nim bym na żółtym pociągnął S17. Generalnie zasada jest tak, by próbować i próbować. Nie mamy przepisu na Twoją pracę. Natomiast klamki... Kolega Hubert ze Swissvaxa podpowiedział mi kiedyś, że ręczny pad obciągnięty MF lub Bawełną lepiej tnie niż piankowy ręczny pad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Nie mamy przepisu na Twoją pracę. Jasne, rozumiem. Nie spodziewałem się gotowego "przepisu" ale z checią przeczytam każdą opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marctwain Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Ja próbowałbym na niebieskim lub pomarańczowym z pastą s10. Lakier pewnie twardy, nie wiem. Po jednym kawałku Ci wyjdzie, czy wystarczy czy nie. Powinno. Edit: nie widziałem, że tylko s17. sorry. W taki układzie dałbym pomarańcza i deox2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNB SWEDEN Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 To Ja wcisne swoje gupie 2 zdanie 1.Deox 2+futro (DA) 2.S17+zolty pad 3.Czarny wafel+LG Pod klamkami wez troche Deoxa 1 na pad lub mikrofibre ta dziala jeszcze lepiej i recznie dobrze wyciagniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biały Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Pod klamkami wez troche Deoxa 1 na pad lub mikrofibre ta dziala jeszcze lepiej i recznie dobrze wyciagniesz po deoxie 1 trzeba deoxem 2 lub S17 , a potem Deox 3 lub LG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 1.Deox 2+futro (DA)Seba, która pasta lepiej tnie z futrem na DA? S17 czy Deox 2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNB SWEDEN Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 1.Deox 2+futro (DA)Seba, która pasta lepiej tnie z futrem na DA? S17 czy Deox 2?Osobiscie uwazam ze Deox2 ale na to nie mam zasady liczy sie punkt wyjsciowy lakieru, jaki lakier itd wole S17 jechac na padach ale mysle ze to kwestia przyzwyczajenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 1:0 dla Audi ... :evil: Tak, publicznie przyznaję się do porażki... Zacząłem S17 na pomarańczowym MS, wypracowałem pastę i nie było za bardzo efektu, więc myślę może za szybko, może za mały docisk, próbuję jeszcze raz, wolniej, mocniej - niestety nic. No to wtedy Deox 1 na pomarańczowym MS... Widzę że swirle znikają ale głębsze rysy nie... Raz, drugi :cry: Na głębsze rysy zapodaję małego białego pada, nadal zostają. Poddałem się i przeszedłem na żółty MS i Deox 2 a później wykończyłem. Kurrrcze, nie jestem z siebie zadowolony :evil: Jak następnym razem spotkam Audi rodziców będę miał futro przy sobie... Ogólnie skończyło się na porządnym umyciu, wyglinkowaniu i odświeżeniu lakieru auta - bo niestety korektą z prawdziwego zdarzenia nie mogę tego nazwać :( Zapodaję kilka fotosów z walki: Byłem w szoku jak zobaczyłem co potrafi glinka: Przed zabiegiem: Pierwsza część maski skończona: Owszem, jest lepiej niż było ale ciągle daleko do doskonałości: DJ PH Pro na koniec: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marctwain Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Nie no Arturo, nie gadaj, osiągnąłeś całkiem sporo. ;) I ten ddph pro pasuje pod kolorek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNB SWEDEN Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Sluchaj jak na poczatek to efekt bardzo ladny ty bardziej ze Audi i lakiery z grupy V.A.G sa twarde i ciezkie w pracy wiec next time wez futro i S17 albo D2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Dzięki za pocieszenie :) Jednak futro było by jak znalazł. Tym bardziej że w "naszych projektach" widziałem jak JJ ładnie wyciągnął A6 DAS-6 i futrem a jednak nie kupiłem bo myślałem że komplet padów wystarczy :? Albo kup rotacje i będzie szybciej i łatwiej.Na początek kupiłem DAS-chciałem zobaczyć co i jak, może w przyszłości kupię rotację-ale wtedy użyję jej do Audi i pójdzie na półkę na nie wiadomo jak długo ;) Warto? Chyba nie. Póki co zostaję DASie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Evo, no może więcej aut do zrobienia by się w rodzinie znalazło - sorry może nie do końca wyraziłem to co miałem na myśli. Zacząłem od DAS bo nie chciałem nic spiepr*** na początku. Naczytałem się że rotacja to dla doświadczonych userów, pomyślałem "step by step". Jak zaistnieje potrzeba kupię rotację ale najpierw futro :) Dobra bo sie OFFTOP robi... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Arturo, obrałeś dobrą ścieżkę, wszystko po kolei, sam zdecydujesz kiedy będziesz chciał czegoś więcej, kiedy będzie pora na zmiany :) Co do pracy nad autem - Audi ma twarde lakiery i gąbki na DA niestety nie zrobią do końca roboty. Podchodziłem do A6 dwukrotnie, za pierwszym razem DA+Futro+Menzerna Power Finish (o ile mnie pamięć nie myli) i cięcie było na poziomie 90%. Przy drugim A6 była Rotacja+Żółty pad APP (średni)+S03 Scholla i efekty były porównywalne z DA+Futro+Scholl S17 którym zrobiłem drugą połowę auta. Więc głowa do góry, będzie jeszcze lepiej. Cieszę się, że masz ambicję i chęć dążenia do osiągnięcia perfekcji :) Rodzice pewnie zadowoleni z efektu a satysfakcja właściciela auta jest najważniejsza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRUBEER Opublikowano 17 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Artur masz CZERWONĄ KARTKĘ za Dodo bezpośrednio na masce :!: :!: :!: :twisted: a praca wyszła super ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polit Opublikowano 18 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Artur masz CZERWONĄ KARTKĘ za Dodo bezpośrednio na masce :!: :!: :!: :twisted: a praca wyszła super ;) Może nie od razu czerwoną, ale żółtą co najmniej :lol: Na autach grupy VW świetnie sprawdza się combo Deox 2 + niebieski pad Scholla. Bardzo chwalę sobie również pomarańczowy pad Farecli (ten zintegrowany z talerzem) Oczywiście nad każdym elementem trzeba trochę popracować, ale dłuższa praca Deoxem 2 i wykończenie Deoxem 3 (z czarnym padem Farecli) daje moim zdaniem rewelacyjny efekt. Potem aplikacja DoDo i auto prezentuje się rewelacyjnie 8-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 2 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Dwa razy piłkę kopnąłem i już czerwona kartka :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ekhangel Opublikowano 2 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Jak przeczytałem twoje marudzenia, to pomyślałem, że u mnie początki korekcji pewnie też będą trudne. Potem spojrzałem na twoje 50/50 i pomyślałem z kolei "o czym on gada?" Jak dla mnie to wygląda świetnie, mój lakier na Z3 jest tak samo zjechany jak to Audi. Ciekawe, jak mi będzie iść... Jak już kupię tę przeklętą polerkę, a wraz z nią setki past i padów. Gratulacje, w każdym razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 2 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 "o czym on gada?" Jak dla mnie to wygląda świetnieAle wiesz, jak robisz przy lampie to widzisz każdą ryskę i wiesz co Ci się udało usunąć a co nie, fakt że jak odejdziesz na 2 metry to już nie widać, ale Ty dalej wiesz że "one" tam są :) Generalnie tak jak napisałem wcześniej - starczyło mi czasu, sił i zapału żeby tylko maskę zrobić na lustro, resztę auta pojechałem D2 na żółtym MS, usunałem troche swirli i przywróciłem trochę blasku lakierowi, na to porządny wosk i tyle. Generalnie jak już było pisane wcześniej, cieżko jest zrobić zniszczonego VAGa na DA bez futra, swirle usuniesz ale 100% korekta to chyba ze 3 dni by zajeła z tym co wtedy miałem do dyspozycji :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ekhangel Opublikowano 2 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Generalnie tak jak napisałem wcześniej - starczyło mi czasu, sił i zapału żeby tylko maskę zrobić na lustro W zasadzie, to o tym chyba zapomniałeś wspomnieć. Myślałem, że całe auto wygląda jak ta maska. Wtedy by było świetnie. Jeśli reszta wygląda gorzej, cóż - wierzymy na słowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 2 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Poddałem się i przeszedłem na żółty MS i Deox 2 a później wykończyłem Sorry, teraz przeczytałem posta i widzę - myślałem że napisałem to trochę inaczej. P.S. Możecie usunąć pochlebne komentarze :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ekhangel Opublikowano 2 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Take it easy, z jednego metra i tak wygląda rewelacyjnie. Najgorzej jest, jak wyjdzie słońce. Coś o tym wiem. Ta ogromna latarka świecąca na lakier i przypominająca o niedoskonałościach (w moim przypadku to wygląda jak jedna wielka spirala - taka do hipnozy, tyle mam hologramów...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 2 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Ekhangel ale powiem Ci że w słońcu też auto się prezentuje nieźle, swirle wyciągniete i się łądnie błyszczy, są tam głębsze uszkodzenia których nie udało mi się spolerować, jedynie "spłycić" i to jest ten ból. Ogólnie to byó trochę śmiechu bo starzy nigdy nie wnikali i myśleli że mają czarne Audi a po pracy okazało się że zdecydowanie granatowe :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonnes Opublikowano 3 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 są tam głębsze uszkodzenia których nie udało mi się spolerować, jedynie "spłycić" i to jest ten ból.Artur, podobne dylematy miałem jak robiłem mój pierwszy projekt (Fiat Panda - czarny). 100% korekcji jest trudne na pierwszy raz, a to co wyszło Tobie na Audi uważam że jest super. Niby polerka orbitalna nie powinna zrobić krzywdy lakierowi, ale przy twardym padzie i "ostrej" paście może się to zdarzyć. W moim przypadku próba usunięcia głębokich rys, zrobionych prawdopodobnie gwoździem, przy użyciu past Scholl S17 i SSR3 na niebieskim padzie Scholla, na tylnej klapie Jeepa żony, skończyła się nalepką "maskującą" przebitkę do lakieru bazowego :cry: Zdjęcie marnej jakości, ale widać, jedną z rys, idącą skośnie od prawej strony nalepki w lewo. Zdjęć przed naklejeniem nalepki nie zrobiłem, bo wstyd :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.