Skocz do zawartości

AUDI. Deox1, Deox2, Schol S17, LG


Arturo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

Upłynie jeszcze tydzień lub dwa zanim będę miał dostęp do auta na którym będę mógł zdobywać pierwsze szlify, ale że już sie przygotowuję psychicznie i fizycznie ;) Dlatego zapytam sie Was o radę juz teraz.

Pierwszym pacjentem będzie 14 letnie Audi A4 w kolorze czarnym z przebiegiem 210 tys. Lakier cały w swirlsach, miejscami głębsze rysy, w okolicach klamek po prostu masakra. Lakier jest chyba mocno utleniony, bo już nawet nie jest do końca czarny i na zdjęciach może wydawać sie granatowy. Auto jest 2-3 razy na rok woskowane jakimś woskiem z supermarketu i myte gąbką i tanim szamponem samochodowym. Brat podesłał mi kilka fotek, wrzucam je żeby dać przybliżony obraz tego o czym piszę (fotki nie najlepsze - jednak lakier to trzeba umieć fotografować :) ).

Na fotce poniżej maska

Dołączona grafika

Klamki chyba trzeba będzie zdemontować...

Dołączona grafika

Do dyspozycji będę miał: DAS-6, pady MS: pomarańczowy, żółty (duże i małe), duży czarny waflowy i mały biały. Pasty Deox1, Deox2, Schol S17, Nielsen LG.

Nie wiem od czego zacząć - czy od razu pomarańczowy i Deox1, czy może pomarańczowy i Deox2 , a może żółty i Deox1 ??? :?

Martwią mnie też te zagłębienia pod klamkami, nie chciałbym wytrzeć lakieru na załamaniaach, a wiem że maszynkę muszę trzymać na lakierze żeby pad się nie odkleił - to co ręcznie?.

Byłby też wdzięczny za rady, których z w/w past mogę użyć na reflektory i czym odświeżyć chromowane listwy.

Z góry dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


1. Kup futro

2. Użyj go w połączeniu z S17

3. Na wykończenie czarny wafel i LG

4. Miejsce pod klamkami ręcznie - nie będzie to korekta aczkolwiek wyczyści trochę rysy i to nie będą tak widoczne

5. Reflektory i elementy chromowane tym samym co lakier, musisz tylko uważać, bo plastik robi się szybko ciepły.

No i powodzenia, DA wymaga cierpliwości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez futra też pociągniesz.

Pomarańczowy pad i S17.

Zrób sobie na masce panel o wymiarach 400x400mm, i powoli, delikatnie pomarańczowy pad i S17.

Poświęć na ten panel troszkę czasu.

Potem przetrzyj MF i sprawdź wyniki.

Potem dopiero żółty pad i S17

Jeżeli na pomaranczowym i S17 nic się nie stanie, to proponuję pomarańczowy i DEOX1.

Ale uważaj, bo on dość mocno ścina.

I po nim bym na żółtym pociągnął S17.

Generalnie zasada jest tak, by próbować i próbować.

Nie mamy przepisu na Twoją pracę.

Natomiast klamki...

Kolega Hubert ze Swissvaxa podpowiedział mi kiedyś, że ręczny pad obciągnięty MF lub Bawełną lepiej tnie niż piankowy ręczny pad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1:0 dla Audi ... :evil:

Tak, publicznie przyznaję się do porażki... Zacząłem S17 na pomarańczowym MS, wypracowałem pastę i nie było za bardzo efektu, więc myślę może za szybko, może za mały docisk, próbuję jeszcze raz, wolniej, mocniej - niestety nic. No to wtedy Deox 1 na pomarańczowym MS... Widzę że swirle znikają ale głębsze rysy nie... Raz, drugi :cry: Na głębsze rysy zapodaję małego białego pada, nadal zostają. Poddałem się i przeszedłem na żółty MS i Deox 2 a później wykończyłem. Kurrrcze, nie jestem z siebie zadowolony :evil:

Jak następnym razem spotkam Audi rodziców będę miał futro przy sobie... Ogólnie skończyło się na porządnym umyciu, wyglinkowaniu i odświeżeniu lakieru auta - bo niestety korektą z prawdziwego zdarzenia nie mogę tego nazwać :(

Zapodaję kilka fotosów z walki:

Byłem w szoku jak zobaczyłem co potrafi glinka:

Dołączona grafika

Przed zabiegiem:

Dołączona grafika

Pierwsza część maski skończona:

Dołączona grafika

Owszem, jest lepiej niż było ale ciągle daleko do doskonałości:

Dołączona grafika

DJ PH Pro na koniec:

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pocieszenie :) Jednak futro było by jak znalazł. Tym bardziej że w "naszych projektach" widziałem jak JJ ładnie wyciągnął A6 DAS-6 i futrem a jednak nie kupiłem bo myślałem że komplet padów wystarczy :?

Albo kup rotacje i będzie szybciej i łatwiej.

Na początek kupiłem DAS-chciałem zobaczyć co i jak, może w przyszłości kupię rotację-ale wtedy użyję jej do Audi i pójdzie na półkę na nie wiadomo jak długo ;) Warto? Chyba nie. Póki co zostaję DASie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo, no może więcej aut do zrobienia by się w rodzinie znalazło - sorry może nie do końca wyraziłem to co miałem na myśli. Zacząłem od DAS bo nie chciałem nic spiepr*** na początku. Naczytałem się że rotacja to dla doświadczonych userów, pomyślałem "step by step". Jak zaistnieje potrzeba kupię rotację ale najpierw futro :)

Dobra bo sie OFFTOP robi... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturo, obrałeś dobrą ścieżkę, wszystko po kolei, sam zdecydujesz kiedy będziesz chciał czegoś więcej, kiedy będzie pora na zmiany :)

Co do pracy nad autem - Audi ma twarde lakiery i gąbki na DA niestety nie zrobią do końca roboty. Podchodziłem do A6 dwukrotnie, za pierwszym razem DA+Futro+Menzerna Power Finish (o ile mnie pamięć nie myli) i cięcie było na poziomie 90%. Przy drugim A6 była Rotacja+Żółty pad APP (średni)+S03 Scholla i efekty były porównywalne z DA+Futro+Scholl S17 którym zrobiłem drugą połowę auta.

Więc głowa do góry, będzie jeszcze lepiej. Cieszę się, że masz ambicję i chęć dążenia do osiągnięcia perfekcji :) Rodzice pewnie zadowoleni z efektu a satysfakcja właściciela auta jest najważniejsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Artur masz CZERWONĄ KARTKĘ za Dodo bezpośrednio na masce :!: :!: :!: :twisted: a praca wyszła super ;)

Może nie od razu czerwoną, ale żółtą co najmniej :lol: Na autach grupy VW świetnie sprawdza się combo Deox 2 + niebieski pad Scholla. Bardzo chwalę sobie również pomarańczowy pad Farecli (ten zintegrowany z talerzem) Oczywiście nad każdym elementem trzeba trochę popracować, ale dłuższa praca Deoxem 2 i wykończenie Deoxem 3 (z czarnym padem Farecli) daje moim zdaniem rewelacyjny efekt. Potem aplikacja DoDo i auto prezentuje się rewelacyjnie 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak przeczytałem twoje marudzenia, to pomyślałem, że u mnie początki korekcji pewnie też będą trudne. Potem spojrzałem na twoje 50/50 i pomyślałem z kolei "o czym on gada?" Jak dla mnie to wygląda świetnie, mój lakier na Z3 jest tak samo zjechany jak to Audi. Ciekawe, jak mi będzie iść... Jak już kupię tę przeklętą polerkę, a wraz z nią setki past i padów. Gratulacje, w każdym razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"o czym on gada?" Jak dla mnie to wygląda świetnie

Ale wiesz, jak robisz przy lampie to widzisz każdą ryskę i wiesz co Ci się udało usunąć a co nie, fakt że jak odejdziesz na 2 metry to już nie widać, ale Ty dalej wiesz że "one" tam są :) Generalnie tak jak napisałem wcześniej - starczyło mi czasu, sił i zapału żeby tylko maskę zrobić na lustro, resztę auta pojechałem D2 na żółtym MS, usunałem troche swirli i przywróciłem trochę blasku lakierowi, na to porządny wosk i tyle. Generalnie jak już było pisane wcześniej, cieżko jest zrobić zniszczonego VAGa na DA bez futra, swirle usuniesz ale 100% korekta to chyba ze 3 dni by zajeła z tym co wtedy miałem do dyspozycji :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tak jak napisałem wcześniej - starczyło mi czasu, sił i zapału żeby tylko maskę zrobić na lustro

W zasadzie, to o tym chyba zapomniałeś wspomnieć. Myślałem, że całe auto wygląda jak ta maska. Wtedy by było świetnie. Jeśli reszta wygląda gorzej, cóż - wierzymy na słowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Take it easy, z jednego metra i tak wygląda rewelacyjnie. Najgorzej jest, jak wyjdzie słońce. Coś o tym wiem. Ta ogromna latarka świecąca na lakier i przypominająca o niedoskonałościach (w moim przypadku to wygląda jak jedna wielka spirala - taka do hipnozy, tyle mam hologramów...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhangel ale powiem Ci że w słońcu też auto się prezentuje nieźle, swirle wyciągniete i się łądnie błyszczy, są tam głębsze uszkodzenia których nie udało mi się spolerować, jedynie "spłycić" i to jest ten ból.

Ogólnie to byó trochę śmiechu bo starzy nigdy nie wnikali i myśleli że mają czarne Audi a po pracy okazało się że zdecydowanie granatowe :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są tam głębsze uszkodzenia których nie udało mi się spolerować, jedynie "spłycić" i to jest ten ból.

Artur,

podobne dylematy miałem jak robiłem mój pierwszy projekt (Fiat Panda - czarny).

100% korekcji jest trudne na pierwszy raz, a to co wyszło Tobie na Audi uważam że jest super.

Niby polerka orbitalna nie powinna zrobić krzywdy lakierowi, ale przy twardym padzie i "ostrej" paście może się to zdarzyć.

W moim przypadku próba usunięcia głębokich rys, zrobionych prawdopodobnie gwoździem,

przy użyciu past Scholl S17 i SSR3 na niebieskim padzie Scholla, na tylnej klapie Jeepa żony, skończyła się nalepką "maskującą" przebitkę do lakieru bazowego :cry:

Dołączona grafika

Zdjęcie marnej jakości, ale widać, jedną z rys, idącą skośnie od prawej strony nalepki w lewo.

Zdjęć przed naklejeniem nalepki nie zrobiłem, bo wstyd :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...