Skocz do zawartości

Przywracanie godności Focusowi z 1999 r. :)


krzychoo

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę się zastanawiam, czy ta relacja tutaj pasuje, bo ani poziom zdjęć, ani pracy nie jest powalający, no ale ruchu dużego w tym dziale nie ma ostatnio, więc może mnie nie przegonicie. ;-)

Do rzeczy więc!

Pacjentem został Ford Focus z 1999 roku w kolorze „Pacific Green”. Samochód pomimo niewielkiego jak na wiek przebiegu (zaledwie 123 tys. km), prezentował się beznadziejnie. Totalny brak połysku (efekt mycia na myjniach automatycznych i proszkiem na bezdotykówkach – porządnego mycia ręcznego Focus nie widział chyba przez ostatnie 10 lat). Dodatkowo praktycznie na każdym panelu były bardzo głębokie rysy (do podkładu i głębiej), a miejscami wychodziła już korozja. Nielepiej miały się plastiki – wszystkie listwy drzwiowe były mocno zdarte po kolizjach z elementami przyrody nieożywionej. Generalnie – obraz nędzy i rozpaczy. Dlatego tak wyglądającego Focusa z radością przygarnąłem, aby zdobywać wprawę w operowaniu polerką, nauczyć się robić zaprawki itp. Założenie było jedno – temu samochodowi nie dało się już wizualnie zaszkodzić, więc jako poligon doświadczalny był idealny. Z drugiej strony – nie miała też sensu korekta 100%. Chodziło mi przede wszystkim o „przywrócenie godności” jak to ktoś ładnie kiedyś określił.

Słowo jeszcze o warsztacie pracy – mam bardzo ciasny i dość ciemny garaż, bez dostępu do wody, stąd też niektóre operacje przychodziły mi z trudem, w wielu miejscach poszedłem na skróty, w wielu dałem ciała, trochę zauważyłem dopiero przyglądając się w pełnym słońcu po zakończeniu prac. Na zaprawkach poległem – wyglądają dość obleśnie, niemniej i tak lepiej niż rysy i nie rzucają się tak w oczy. Wiem też w czym popełniłem błędy, więc założenia zostały spełnione. Wiele się nauczyłem, a Focus zdecydowanie odżył. Można rzec, że wygląda nie gorzej, niż po typowym „detailingu” płockich handlarzy (no offence to Płock – tak mi się skojarzyło na podstawie obserwacji działu moto na Allegro) i to bez podkręcania zdjęć. ;-)

Arsenał:
•    polerka Silverline
•    pady FlexiPads (3 twardości, małe i duże)
•    pasty Menzerna FG500, PF2500 i FF3000
•    IPA do inspekcji
•    Perl do plastików
•    Glinka Meguiar’s
•    AG SRP (ręcznie) jako zabezpieczenie i ukrywanie błędów ;-)
•    AG CGP na szyby
•    Lakier zaprawkowy w pędzelku
•    Dodatkowo szpachlówka i lakier strukturalny w sprayu, żeby jakoś uratować listwy

Tak Focus wyglądał przed wszelkimi operacjami (po umyciu na myjni ręcznej, włącznie z obfitym spryskaniem Decabitem o co poprosiłem tamtejszych chłopaków):
DSC_2119_zps97e04b25.jpg
DSC_2120_zps11eb91e1.jpg

Jak widać nie jest wesoło – matowo i depresyjnie. A takie kwiatki były na prawie każdym panelu:
DSC_2126_zpsdea2b15d.jpg

Maska pod halogenem:
DSC_2129_zpsbda96575.jpg

No to jedziemy – pierwsze przejazdy:
DSC_2132_zps22cbb7ba.jpg
DSC_2134_zps358886f2.jpg

Coś z tego chyba będzie! No to pierwsze 50/50:
DSC_2137_zps73a3524f.jpg

Coś pisałem, że dach nie miał rys? No do podkładu to nie…
DSC_2145_zpsf6f4e4a9.jpg

Da się coś na to poradzić! (zdjęcie jakoś dziwnie wyszło, bo wygląda jak by nie było ziarna metalika, ale spokojnie, nie zniknęło) :)
DSC_2149_zps775a2d33.jpg

50-tka z tylnego błotnika:
DSC_2152_zps502bc046.jpg

Tylny błotnik przed (rozmył się :-/):
DSC_2162_zpsd589d28c.jpg

I po:
DSC_2163_zps2a52b5ac.jpg

50-tka na drzwiach:
DSC_2424_zps2c8af7af.jpg

A tu naptał srak:
DSC_2429_zps70333217.jpg

I nima śladu! (no dobra, na zdjęciu jeszcze jest mały, ale zostało to poprawione):
DSC_2431_zps76589f42.jpg

Lusterka wyglądały obrzydliwie – plastik strasznie się zniszczył:
DSC_2435_zps13fb61cd.jpg

Tu już wyglądają znacznie lepiej – ale głębokie rysy zostały – bałem się obrabiać plastik papierem ściernym:
DSC_2438_zps6df8fd38.jpg

Coś na kształt 50-tki:
DSC_2449_zpsc3c88137.jpg

Tylne lampy również wyglądały paskudnie:
DSC_2452_zps17a783e3.jpg
DSC_2455_zps25015f91.jpg

Do czasu:
DSC_2457_zps06fc4047.jpg
DSC_2460_zpsf2b8c887.jpg

No i efekty! (tak, wiem, źle rozprowadziłem Perla po listwach progowych – niestety zauważyłem dopiero robiąc zdjęcia przy zachodzącym słońcu, a nie miałem go ze sobą, żeby poprawić)
DSC_4455copy_zps75080911.jpg
DSC_4456copy_zpsf9dfe310.jpg
DSC_4460copy_zps01d9b895.jpg
DSC_4461_zps3c89b802.jpg
DSC_4464_zpsb6ce6fc1.jpg
DSC_4468_zps5b913993.jpg
DSC_4469_zps7dd2efad.jpg

I to by było na tyle. Wiem, że daleko tej relacji do machania pędzelkami przy Aston Martinie ;-) ale mam nadzieję, że takie ożywienie złomka też Wam się spodoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Cieszę się, że się że projekt zachowuje standardy przyzwoitości. ;)

Rzecz chyba nawet nie w wodzie (bo auto było suche kiedy nakładałem Perla), tylko nakładając go cieszyłem się, że taki wydajny i dałem go dość mało, a jak się okazało wyszła mi po prostu miejscami dość cienka warstwa, która szybko wyschła i wyszły takie placki (czego w cieniu nie widać). No po prostu błąd techniki nakładania (i za duża oszczędność w dozowaniu - pozdrawiam z Krakowa :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad wnętrzem się szczególnie nie znęcałem, bo nie było z nim tak źle. Jedynie wyprałem podsufitkę (szampon Temachem + pielucha tetrowa). Poza solidne odkurzanie, czyszczenie plastików APC + dressing Sonaxa. Tapicerki nie prałem, ponieważ nie mam odkurzacza piorącego, a pondato przez 15 lat ten samochód miał założone porządne pokrowce (oryginalne Forda!), więc po ich zdjęciu fotele prezentowały się całkiem przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Krzysiek, w Naszych Projektach nie ma segregacji ani selekcji między lepszymi i gorszymi pracami, wypustami studio lub hobbystów, tutaj bawimy się detailingiem i dzielimy efektami :) :u

Jeśli chodzi o samą pracę to cieszę się, że przyniosła Ci dużo doświadczenia - żadne czytanie nie da tyle wiedzy co praktyka. Efekt wydaje się być ciekawy, odjąłeś Focusowi sporo lat. Nie masz zdjęć zaprawek/listew z bliska? W czym miałeś największy kłopot?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej w kość dały mi zaprawki - głównie przez to, że zupełnie źle podszedłem do tematu. Nie zainwestowałem w drobny pędzelek (a wykałaczki się nie sprawdziły), przez co po pierwsze działałem na za dużej powierzchni, a z drugiej za mało wypełniłem wgłębienia powstałe w wyniku zarysowań. Zeszlifowanie tego, co wyłaziło poza obszar uszkodzenia okazało się trudniejsze niż sądziłem, a w miejscu samych rys pozostały wgłębienia w które wlazła pasta. Jej usunięcie bez IPA lub zmywacza antysilikonowego było niemożliwe, ale z kolei oba te środki powodowały matowienie i rozmazywanie klaru. x_x

Teraz na pewno nałożyłbym drobniejszym pędzelkiem znacznie więcej warstw bazy, tak, żeby lepiej wypełnić ubytek. No ale to już przy następnym projekcie.

Zdjęć listew niestety nie zrobiłem z bliska, ale ponieważ to była moje pierwsze zabawy ze szpachlówką, to też powierzchnia miejscami jest daleka od ideału. Za to całkiem ładnie udało mi się położyć lakier i z tego jestem zadowolony.

Sama praca nad korektą lakieru była raczej przyjemna i bezproblemowa (bo nie nastawiałem się na 100% korektę - na takim kapciu to nie miało sensu, a ważna dla mnie była przyjemność z pracy, a nie walka z każdą możliwą ryską). Z resztą nie był to pierwszy raz (bo był drugi :) ), kiedy trzymałem polerkę w ręku - choć nigdy nie robiłem nic tak kompleksowego. Jedynie zderzak przedni z mocno pouszkadzanym lakierem robił mi niespodzianki w postaci pojawiania się "pajęczynki" na lakierze - dlatego tylko bardzo delikatnie go "liznąłem" - bez 3 etapowej korekty. Efekt odmłodzenia udało się osiągnąć i to mnie niesamowicie cieszy - Focus naprawdę wyróżnia się na ulicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...