Jump to content

Ocena zestawu na początek


cypherx

Recommended Posts

Złożyłem taki oto zestaw na początek; 

piana; Shiny garage snow fruit foam - 29,80
szampon; Shiny garage orange - 13,80
glinka; Valet pro yellow 100g - 32,50
usuwanie smoły; Prickbort 124 - 33,90
usuwanie metali; Cquart ironx - 19,90
polerowanie; Menzerna PF2500 - 39,90
politura(glaze); tutaj nie wiem co
wosk; Shiny garage bee's knees wax z carnaubą w sprayu - 29,80 
szyby; Rain-x 2w1 - 28,90
apc; Nielsen cyclone apc - 15,90
cleaner; Meguiars final inspection -39,90
QD; Chemical Guys Vintage Speed Wipe - 19,90
dressing kokpitu; Poorboy's world Natural Look - 48,90

Pędzelki x 3 = 20,70
5x mikrofibra 40x40 - 27, 50
Monster Shine wax applicator x 2 = 7,80
Monster Shine aplikator z mikrofibry x 2 = 9
Mikrofibra x 4 = 15,60
IPA - 16,90
Fluffy dryer - 29,90
Meguiars wash mitt - 49,90

Wychodzi w sumie 530,4zł. Jednak tu jest problem, bo chciałbym wydać maksymalnie 450zł. Zastanawiam się, czy jeśli zrezygnuję z menzerny pf2500 dużo stracę? Wszystko będę wykonywał ręcznie. Prosiłbym o ocenę i korektę zestawu. Plus, jaką politurę wybrać, i czy w ogóle warto ją brać i nakładać? Zależy mi na wydobyciu koloru i jego maksymalnym wzmocnieniu, dobrze byłoby usunąć przy okazji rysy, gdyż samochód, jest mega stary - 97 rocznik.

Tutaj natomiast chciałbym zapytać, czy taka kolejność obchodzenia się z nadwoziem, jest okej; 
1. pre-wash - piana
2. mycie szamponem
3. usuwanie smoły i metali
4. mycie szamponem
5. glinkowanie
6. mycie szamponem
5. cleaner
8. polerowanie - mleczko polerskie
7. ipa
8. glaze - politura
9. wosk
10. quick detailer

 

Link to comment
Share on other sites

Widzę że to ma być mega budżetowy zestaw ale postaram się co nieco podpowiedzieć, tak więc jeśli chodzi o zestaw:

 

piana; Shiny garage snow fruit foam - 29,80 - pianę zmieniłbym na Blinka bo jest trochę tańsza a równie dobrze domywa i ładnie pachnie, a jeśli miałoby być już całkiem budzetowo to K2 Bora lub Sambo
szampon; Shiny garage orange - 13,80 - może być ewentualnie coś z Blinka bo jest w podobnej cenie albo bardzo budżetowo Nigrin
glinka; Valet pro yellow 100g - 32,50 - może być
usuwanie smoły; Prickbort 124 - 33,90 - dobry wybór 
usuwanie metali; Cquart ironx - 19,90 - tester Irona jest zupełnie nieopłacalny, lepiej zmień na Tenzi Prix lub na zielona Tugę
polerowanie; Menzerna PF2500 - 39,90 - bez maszyny i odpowiednich padów bym sobie to odpuścił, ręcznie raczej nic nie wskórasz a na pewno nie usuniesz 
politura(glaze); tutaj nie wiem co - zamiast politury lepiej na początek wziąć jakieś AIO typu SRP czy Cherry Glaze, oczyści lakier i nada troch połysku 
wosk; Shiny garage bee's knees wax z carnaubą w sprayu - 29,80 - tym razem lepiej kupić któryś z testerów FK np. HI Temp, da lepsze rezultaty, dłużej poleży i jest w miarę wydajny, można n niego nakładać wszystkie QD
szyby; Rain-x 2w1 - 28,90 - to bym odpuścił bo ani to nie myje jakoś rewelacyjnie ani nie zostawia super NW, lepiej zwykły płyn do szyb i do tego NW od RainX
apc; Nielsen cyclone apc - 15,90  - moze być lub nieduszące i świetnie pachnące APC od Blink
cleaner; Meguiars final inspection -39,90 - to odpuszczamy
QD; Chemical Guys Vintage Speed Wipe - 19,90 - tester jest mało opłacalny, lepiej kupić  nieśmiertelny Sonax BSD
dressing kokpitu; Poorboy's world Natural Look - 48,90 - fajny produkt ale sporo tańszy a równie dobry jest Nielsen Finesse około 18zł za 500zl

Pędzelki x 3 = 20,70 - wystarczą na początek takie zwykłe z marketu budowlanego tyle ze z miękkim włosiem
5x mikrofibra 40x40 - 27, 50 - na początek dobre będą żółte fibry Eurow albo fibry Kirkland

Monster Shine wax applicator x 2 = 7,80 - osobiście ich nie lubię ale jak ma być tanio to moga być
Monster Shine aplikator z mikrofibry x 2 = 9 - jw.
Mikrofibra x 4 = 15,60 - wystarczą w/w Eurowy 
IPA - 16,90 - ok
Fluffy dryer - 29,90 - może być albo ręcznik waflowy Water Wizzard, a budżetowo fibra do podłogi Jan Niezbędny pomarańczowa, z jednej strony ma dłuższe włókna i nawet daje rade przy osuszaniu auta, ja za nia zapłaciłem około 15zł
Meguiars wash mitt - 49,90 - na początek powinna wysterczać, jest miła w dotyku i nie rozleci się po kilku użyciach 

 

dodałbym jeszcze od siebie :

- wiadra z Castoramy 15 litrowe około 7zł za sztukę 2x, a jak kupisz dodatkowo pokrywki to można je będzie zabierać na bezdotyk i nie będą przeciekać 

- przynajmniej jeden Scrath Shield będzie pasował do w/w wiaderek

- jakieś mocne APC/Degreaser, coś mocniejszego zawsze się przydaje np. Tenzi Super Green Specjal około 15zł za 1 litr

- butelki z atomizerami na apc IPĘ itp

- pianownica albo opryskiwacz ciśnieniowy do piany aktywnej np przerobiony Marolex albo gotowa już pianownica od kwazara, widziałem taka za około 60zł

- dressing do opon np. Nielsen Brillance, w miarę tani i wydajny

- dressing do plastików zewnętrznych np. Nielsen SAS

No i to byłby chyba taki zestaw startowy na gotowo  :-P

 

teraz kolejność:

1. pre-wash - piana - jeśli auto jest mocno zabrudzone np. zaschnięte błoto, brud drogowy to zaczynasz od pre-washu, jeśli tylko lekko zakurzone to pierwsze robisz oprysk na  suche auto z T&G Removwer, dopiero później pre wash

2. mycie szamponem - ok
3. usuwanie smoły i metali - jw najlepej na suche auto
4. glinkowanie - lubrykant do glinki woda i kilka kropel szamponu
5. mycie szamponem
5. ewentualne polerowanie - mleczko polerskie lub produkt typu AIO 
6. ipa - jeśli robiona jest maszynowa korekta to IPA jest niezbędna do inspekcji, jeśli nie będzie polerowania a nakładane AIO to IPĘ można pominąć 
7. wosk 
8. quick detailer

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję pięknie za odpowiedź, lista zakupów odpowiednio po korekcie zrobiona - zmieniam wosk, qd, usuwanie metali, szyby, cleaner, teraz pytanie ostatnie;
Meguiar's UC > Meguiar's Ultimate Polish > Wosk > QD

Wiem, że jest to warte zachodu, po pierwsze, że daję to efekty, po drugię mam czas, garaż i chęci do ręcznej polerki, jednak pytanie, jest zasadnicze; czy stosować IPA po UC? Na tym forum wyczytałem, że jedni piszą, że tak, a drudzy, że nie. Sam zamierzam jednak sprawdzić to na jakiś mało widocznym elemenecie np.; progi i ocenić, jak to wygląda. 

Link to comment
Share on other sites

UC jest dobrze maskującym środkiem i najlepsze rezultaty daje przy użyciu maszyny, a przecierając auto IPĄ po prostu wymyjesz resztki UC. Jak chcesz go używać to kup sobie jakiś twardszy pad typu Tri Color albo pad do ręcznej polerki od Royal Pads oba są chyba w podobnej cenie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Create New...