minetoo Opublikowano 3 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Witajcie. Pragnę przedstawić projekt Honda CRV który należy do tych bardziej czasochłonnych i absorbujących. Samochód padł ofiarą bramy wjazdowej i to stało się bodźcem do dalszych akcji. Lista zadań była długa, a kolejne dochodziły w trakcie prac, powodowane pewnymi odkryciami. -naprawa i lakierowanie błotnika PP oraz drzwi PP. (uszkodzenie w związku z bramą) -lakierowanie drzwi LP (fatalne lakierowanie w przeszłości) -lakierowanie zderzaka P (kamienie i owady) -lakierowanie klapy tylnej (korozja) -wymiana lusterka prawego (uszkodzona obudowa) -korekta i zabezpieczenie lakieru -oczyszczenie i zabezpieczenie felg -zabezpieczenie szyb -pełen detailing wnętrza Jak widać całkiem sporo. Zaczynajmy! Oględziny. Spójrzmy jak wyglądają uszkodzone elementy. Jak widać, brama mocno nadgryzła samochód. Korozja na klapie pod ramką, wynika z wady konstrukcyjnej listwy zdobiącej. Zostanie to naprawione przez założenie dodatkowej uszczelki. Lakierowanie. Wszystkie kołki zostały zastąpione nowymi, jedna listwa wymieniona, pozostałe poprawione w montażu. Lusterko wymienione. Oględziny wtórne. Samochód po opuszczeniu lakierni, był użytkowany przez miesiąc. Żadnego mycia. Poniżej stan zastany. Brudne, jak to czarne auto ;) Felgi i nadkola. Felgi zostały zdemontowane i oczyszczone. Usunięto stare taśmy oraz poddano je pełnej dekontaminacji. Koła posiadają kilka uszkodzeń, kwalifikujących je do renowacji, ale właściciel postanowił pozostawić je w takim stanie jeszcze do końca sezonu. Komora silnika. Komora silnika została oczyszczona. Szeroko pojęte mycie i dekontaminacja. Tutaj większy opis raczej jest zbędny ;) Na ewentualne pytania chętnie odpowiem. Oględziny wtórne. Teraz możemy obejrzeć dokładnie z czym mamy do czynienia. Czarna Honda, jak większość już wie, to zmora. Lakier rysuje się od każdego dotyku. Gwoli wyjaśnienia, lakiernik jak zawsze wykonał doskonałą pracę lakierniczą, jednak jak zwykle w temacie polerowania dał ciała. Przestałem już z tym walczyć, ważne że jest dobrze wylane ;) Korekta. Czas na najlepsze. Lakier typu "sticky" z najwyższą tendencją do przyjmowania rys. Korekta wykonana w pięciu etapach systemem Menzerna. Wet Sanding. W niektórych miejscach, konieczne było zastosowanie cięższego sprzętu. Mirka i Kovax dały radę jak zawsze :) PDR. W kilku miejscach konieczna była naprawa PDR. Interior. Wnętrze to ekstrakcja tkanin, oczyszczanie plastików, bonet podsufitki i czyszczenie sków. Część plastików została polakierowana ze względu na mocne porysowanie od butów. Lakierowanie elementów wnętrza. Progi i inne elementy zostały poddane naprawie. Tu podziękowania dla Szymona ;) Niestety, efektu musicie się dopatrywać na zdjęciach końcowych. Lakierowanie elementów konstrukcji foteli. Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze ;) Montaż plastików. Plastiki podczas montażu zostały zmodyfikowanie filcem tapicerskim, celem usunięcia niepożądanych dźwięków. Jest cicho :) Wykończenie wnętrza. Elementy plastikowe pokryte dressingiem, skóry zabezpieczone, tkaniny zaimpregnowane. Na koniec ozonowanie. LSP. Lakier został pokryty powłoką ceramiczną Williams oraz powłoką super hydrofobową z tej samej serii. Felgi jak wyżej a szyby zabezpieczono powłoką Echelon. Szyberdach ochroni Titanium Glass Guard od Show Car Shine. Opony to niezastąpiony Zymol Tire. Efekty. Złośliwość losu jest niebanalna. Brak czasu i kiepska pogoda, nie pozwoliły wykonać zbyt wiele zdjęć. Uparte osoby dostrzegą pewną różnicę ;) FINE 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzozek Opublikowano 3 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Czarne jest czarne :) Hondzine będziesz miał pod stała opieką ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minetoo Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Tak, zostaje u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
good look Opublikowano 3 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Super wygląd :u Jakby to było inne forum to można by się doczepić lakierowania w garażu :-D (ale nie jest :-D ) Do PDR używasz tylko metody klejowej czy tez machasz patykami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minetoo Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Patyczki też się znajdą w razie potrzeby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianese Opublikowano 4 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 "ładnie umyte" :D:D:D gut dżob- a co tym hamerajdem było robione? bo nie doczytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaRoN Opublikowano 4 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 gitesowa robota. z tym lakierowaniem plastików to pewnie bedę miał interes do Ciebie bo kubełki, które kupiłem mają delikatnie zrysowane plecki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 4 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Nieźle :) To jedna z tych Hond w których lakier rysuje się od patrzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minetoo Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 a co tym hamerajdem było robione? bo nie doczytałem Fragmenty szyn foteli. W japońcach wszystko gnije na potęgę. z tym lakierowaniem plastików to pewnie bedę miał interes do Ciebie bo kubełki, które kupiłem mają delikatnie zrysowane plecki. Śmiało :) To jedna z tych Hond w których lakier rysuje się od patrzenia? Jest dramat. Dlatego ceramika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masa140 Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Super robota jak zawsze. BTW takich holsów jak żyję nie widziałem :-o :shock: lakiernik rzeczywiscie dał ciała z polerowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minetoo Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Super robota jak zawsze. BTW takich holsów jak żyję nie widziałem :-o :shock: lakiernik rzeczywiscie dał ciała z polerowaniem. Dziękuję :) Mimo wszystko jest świetnym lakiernikiem. Polerowanie to moja działka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaRoN Opublikowano 6 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Hondy mają to do siebie, że najlepiej je pomalować jeszcze raz twardym klarem i dopiero wtedy -> papier, futro i jest odporne lusterko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minetoo Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Gorsze jest tylko Audi w uni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 10 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Jest kompleksowo i to lubię :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron man Opublikowano 10 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Patyczki też się znajdą w razie potrzeby co to jest to pdr? nigdy tego nie pojmę skąd kupujesz te materiały do tej roboty ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
good look Opublikowano 10 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 co to jest to pdr? nigdy tego nie pojmę skąd kupujesz te materiały do tej roboty ? pozdrawiam Patyczki do pdr się struga ;) PDR= Paintless dent repair Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.