minetoo Posted March 3, 2015 Report Share Posted March 3, 2015 Witajcie. Pragnę przedstawić projekt Honda CRV który należy do tych bardziej czasochłonnych i absorbujących. Samochód padł ofiarą bramy wjazdowej i to stało się bodźcem do dalszych akcji. Lista zadań była długa, a kolejne dochodziły w trakcie prac, powodowane pewnymi odkryciami. -naprawa i lakierowanie błotnika PP oraz drzwi PP. (uszkodzenie w związku z bramą) -lakierowanie drzwi LP (fatalne lakierowanie w przeszłości) -lakierowanie zderzaka P (kamienie i owady) -lakierowanie klapy tylnej (korozja) -wymiana lusterka prawego (uszkodzona obudowa) -korekta i zabezpieczenie lakieru -oczyszczenie i zabezpieczenie felg -zabezpieczenie szyb -pełen detailing wnętrza Jak widać całkiem sporo. Zaczynajmy! Oględziny. Spójrzmy jak wyglądają uszkodzone elementy. Jak widać, brama mocno nadgryzła samochód. Korozja na klapie pod ramką, wynika z wady konstrukcyjnej listwy zdobiącej. Zostanie to naprawione przez założenie dodatkowej uszczelki. Lakierowanie. Wszystkie kołki zostały zastąpione nowymi, jedna listwa wymieniona, pozostałe poprawione w montażu. Lusterko wymienione. Oględziny wtórne. Samochód po opuszczeniu lakierni, był użytkowany przez miesiąc. Żadnego mycia. Poniżej stan zastany. Brudne, jak to czarne auto ;) Felgi i nadkola. Felgi zostały zdemontowane i oczyszczone. Usunięto stare taśmy oraz poddano je pełnej dekontaminacji. Koła posiadają kilka uszkodzeń, kwalifikujących je do renowacji, ale właściciel postanowił pozostawić je w takim stanie jeszcze do końca sezonu. Komora silnika. Komora silnika została oczyszczona. Szeroko pojęte mycie i dekontaminacja. Tutaj większy opis raczej jest zbędny ;) Na ewentualne pytania chętnie odpowiem. Oględziny wtórne. Teraz możemy obejrzeć dokładnie z czym mamy do czynienia. Czarna Honda, jak większość już wie, to zmora. Lakier rysuje się od każdego dotyku. Gwoli wyjaśnienia, lakiernik jak zawsze wykonał doskonałą pracę lakierniczą, jednak jak zwykle w temacie polerowania dał ciała. Przestałem już z tym walczyć, ważne że jest dobrze wylane ;) Korekta. Czas na najlepsze. Lakier typu "sticky" z najwyższą tendencją do przyjmowania rys. Korekta wykonana w pięciu etapach systemem Menzerna. Wet Sanding. W niektórych miejscach, konieczne było zastosowanie cięższego sprzętu. Mirka i Kovax dały radę jak zawsze :) PDR. W kilku miejscach konieczna była naprawa PDR. Interior. Wnętrze to ekstrakcja tkanin, oczyszczanie plastików, bonet podsufitki i czyszczenie sków. Część plastików została polakierowana ze względu na mocne porysowanie od butów. Lakierowanie elementów wnętrza. Progi i inne elementy zostały poddane naprawie. Tu podziękowania dla Szymona ;) Niestety, efektu musicie się dopatrywać na zdjęciach końcowych. Lakierowanie elementów konstrukcji foteli. Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze ;) Montaż plastików. Plastiki podczas montażu zostały zmodyfikowanie filcem tapicerskim, celem usunięcia niepożądanych dźwięków. Jest cicho :) Wykończenie wnętrza. Elementy plastikowe pokryte dressingiem, skóry zabezpieczone, tkaniny zaimpregnowane. Na koniec ozonowanie. LSP. Lakier został pokryty powłoką ceramiczną Williams oraz powłoką super hydrofobową z tej samej serii. Felgi jak wyżej a szyby zabezpieczono powłoką Echelon. Szyberdach ochroni Titanium Glass Guard od Show Car Shine. Opony to niezastąpiony Zymol Tire. Efekty. Złośliwość losu jest niebanalna. Brak czasu i kiepska pogoda, nie pozwoliły wykonać zbyt wiele zdjęć. Uparte osoby dostrzegą pewną różnicę ;) FINE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brzozek Posted March 3, 2015 Report Share Posted March 3, 2015 Czarne jest czarne :) Hondzine będziesz miał pod stała opieką ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted March 3, 2015 Author Report Share Posted March 3, 2015 Tak, zostaje u mnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
good look Posted March 3, 2015 Report Share Posted March 3, 2015 Super wygląd :u Jakby to było inne forum to można by się doczepić lakierowania w garażu :-D (ale nie jest :-D ) Do PDR używasz tylko metody klejowej czy tez machasz patykami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted March 4, 2015 Author Report Share Posted March 4, 2015 Patyczki też się znajdą w razie potrzeby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damianese Posted March 4, 2015 Report Share Posted March 4, 2015 "ładnie umyte" :D:D:D gut dżob- a co tym hamerajdem było robione? bo nie doczytałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRoN Posted March 4, 2015 Report Share Posted March 4, 2015 gitesowa robota. z tym lakierowaniem plastików to pewnie bedę miał interes do Ciebie bo kubełki, które kupiłem mają delikatnie zrysowane plecki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaV Posted March 4, 2015 Report Share Posted March 4, 2015 Nieźle :) To jedna z tych Hond w których lakier rysuje się od patrzenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted March 4, 2015 Author Report Share Posted March 4, 2015 a co tym hamerajdem było robione? bo nie doczytałem Fragmenty szyn foteli. W japońcach wszystko gnije na potęgę. z tym lakierowaniem plastików to pewnie bedę miał interes do Ciebie bo kubełki, które kupiłem mają delikatnie zrysowane plecki. Śmiało :) To jedna z tych Hond w których lakier rysuje się od patrzenia? Jest dramat. Dlatego ceramika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masa140 Posted March 5, 2015 Report Share Posted March 5, 2015 Super robota jak zawsze. BTW takich holsów jak żyję nie widziałem :-o :shock: lakiernik rzeczywiscie dał ciała z polerowaniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted March 5, 2015 Author Report Share Posted March 5, 2015 Super robota jak zawsze. BTW takich holsów jak żyję nie widziałem :-o :shock: lakiernik rzeczywiscie dał ciała z polerowaniem. Dziękuję :) Mimo wszystko jest świetnym lakiernikiem. Polerowanie to moja działka ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRoN Posted March 6, 2015 Report Share Posted March 6, 2015 Hondy mają to do siebie, że najlepiej je pomalować jeszcze raz twardym klarem i dopiero wtedy -> papier, futro i jest odporne lusterko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted March 6, 2015 Author Report Share Posted March 6, 2015 Gorsze jest tylko Audi w uni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted March 10, 2015 Report Share Posted March 10, 2015 Jest kompleksowo i to lubię :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron man Posted March 10, 2015 Report Share Posted March 10, 2015 Patyczki też się znajdą w razie potrzeby co to jest to pdr? nigdy tego nie pojmę skąd kupujesz te materiały do tej roboty ? pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
good look Posted March 10, 2015 Report Share Posted March 10, 2015 co to jest to pdr? nigdy tego nie pojmę skąd kupujesz te materiały do tej roboty ? pozdrawiam Patyczki do pdr się struga ;) PDR= Paintless dent repair Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.