Skocz do zawartości

Toyota Corolla E8 - Odświeżenie Babci


Dimmu

Rekomendowane odpowiedzi


Cześć, jakiś czas temu dostałem do odświeżenia rzadko już widywaną na ulicach Toyotę Corolle. Auto przyjechało na kołach z Włoch. Właściciel postanowił ją nieco odświeżyć.
 
Auto tuż po przyjeździe wyglądało tak:
IMG_9461.jpg
IMG_9462.jpg
IMG_9464.jpg
IMG_9465.jpg
IMG_9466.jpg
IMG_9467.jpg
IMG_9480.jpg
IMG_9483.jpg
IMG_9488.jpg
IMG_9489.jpg
IMG_9496.jpg
IMG_9498.jpg
IMG_9499.jpg
IMG_9500.jpg
IMG_9501.jpg
IMG_9504.jpg
IMG_9508.jpg
IMG_9510.jpg
IMG_9511.jpg
IMG_9512.jpg
IMG_9513.jpg
IMG_9515.jpg
IMG_9517.jpg
IMG_9519.jpg
IMG_9523.jpg
IMG_9524.jpg
IMG_9530.jpg
IMG_9549.jpg
IMG_9550.jpg
IMG_9552.jpg
IMG_9553.jpg
IMG_9555.jpg
IMG_9556.jpg
IMG_9559.jpg
 
Mycie wstępne i zasadnicze
 
Na wstępie użyta została piana Active Foam od Blink, nastepnie szampon PRO i dalej APC PRO oraz Tire Cleaner do wyczyszczenia detali, gum, plastików, uszczelek itp.
 
IMG_9589.jpg
IMG_9567.jpg
IMG_9568.jpg
IMG_9571.jpg
IMG_9572.jpg
IMG_9573.jpg
IMG_9574.jpg
IMG_9579.jpg
IMG_9580.jpg
IMG_9581.jpg
IMG_9582.jpg
IMG_9585.jpg
IMG_9586.jpg
IMG_9587.jpg
IMG_9588.jpg
IMG_9589.jpg
IMG_9590.jpg
IMG_9592.jpg
IMG_9593.jpg
IMG_9595.jpg
IMG_9596.jpg
IMG_9597.jpg
IMG_9598.jpg
IMG_9601.jpg
IMG_9602.jpg
 
 
Do dekontaminacji użyłem Prickborta, Aresa od Unique i Glinki od Bilt Hamber. W użyciu była też rękawica Clay Mitt od Liquids Elements ale do niej nie mogę się przekonać, więc szybko ją odpuściłem.
 
IMG_9570.jpg
IMG_9584.jpg
 
Korekta lakieru
 
Samochód pokry tradycyjnie gęstą siatką swirli, kila obcierek do blachy z którymi nie walczyłem, bo nie takie było zadanie. Oprócz przodu, tj błotników i maski reszta w oryginalnym lakierze o grubości 60-80 um. Z jednej strony mało, z drugiej zaś nie ma dramatu :). Nie walczymy o 100%, usuwamy tyle ile się da bez zbędnego ryzyka. Takie było założenie.
Na wspomnianej masce i przednich błotnikach spora morka, to chciałem usunąć bo kompletnie nie pasowało do reszty samochodu.
 
Czego użyłem?
Dużo kombinacji past i padów. Pasty to Koch 8.2, Meguiars 105, Menzerna 2000, 3000, 4000
Pady głównie Nat, pojedyńcze szt. Lake Country czy flexi.
 
Oprócz past i padów papier app 2000 i krążki abralon 2000, 3000, 4000 i trizact 6000
Maszyny to Makita i DA Lare 9mm
 
IMG_9703.jpg
IMG_9704.jpg
IMG_9764.jpg
IMG_9766.jpg
IMG_9767.jpg
IMG_9768.jpg
IMG_9774.jpg
IMG_9775.jpg
IMG_9776.jpg
IMG_9777.jpg
IMG_9779.jpg
IMG_9781.jpg
IMG_9782.jpg
IMG_9792.jpg
IMG_9793.jpg
IMG_9794.jpg
IMG_9795.jpg
IMG_9796.jpg
IMG_9797.jpg
IMG_9798.jpg
IMG_9800.jpg
IMG_9801.jpg
IMG_9802.jpg
IMG_9803.jpg
IMG_9805.jpg
IMG_9807.jpg
IMG_9808.jpg
IMG_9811.jpg
IMG_9812.jpg
IMG_9815.jpg
IMG_9816.jpg
IMG_9823.jpg
IMG_9909.jpg
IMG_9910.jpg
IMG_9912.jpg
IMG_9913.jpg
IMG_9914.jpg
IMG_9915.jpg
IMG_9924.jpg
IMG_9926.jpg
IMG_9957.jpg
IMG_9958.jpg
IMG_9959.jpg
 
Samochód po korekcie został zabezpieczony Nano Glaze od Wolf's Chemicals.
Pierwszy raz tego używałem, uczucia mam mieszane. Myślę ze to raczej produkt na zadbane lakiery, ale te zaraz po korekcie ;)
Gumy i plastiki na zewnątrz to Shiny Garage Back To Black. W moim odczuciu świetny produkt.
 
Po skończeniu karoserii, wnętrze również zostało ogarnięte.
Dywany i fotele wyprane ekstrakcyjnie za pomocą Georga, prespraya i płukanki od tersusa. Plastiki wyczyszczone za pomoca APC od ADBL'a
Nie pamiętam co położyłem na plastiki we wnętrzu :o
 
IMG_9470.jpg
IMG_9476.jpg
IMG_9493.jpg
IMG_9495.jpg
IMG_9537.jpg
IMG_9538.jpg
IMG_9539.jpg
IMG_9540.jpg
IMG_9542.jpg
IMG_9543.jpg
IMG_9544.jpg
IMG_9545.jpg
IMG_9546.jpg
IMG_9547.jpg
IMG_9548.jpg
IMG_9603.jpg
IMG_9604.jpg
IMG_9605.jpg
IMG_9606.jpg
IMG_9608.jpg
IMG_9609.jpg
IMG_9610.jpg
IMG_9611.jpg
IMG_9612.jpg
IMG_9613.jpg
IMG_9614.jpg
IMG_9621.jpg
IMG_9622.jpg
IMG_9623.jpg
IMG_9642.jpg
IMG_9652.jpg
IMG_9653.jpg
 
Finalnie samochód w dniu wydania prezentował się tak :
 
IMG_0043.jpg
IMG_0044.jpg
IMG_0046.jpg
IMG_0050.jpg
IMG_0052.jpg
IMG_0053.jpg
IMG_0054.jpg
IMG_0056.jpg
IMG_0057.jpg
IMG_0060.jpg
IMG_0061.jpg
IMG_0062.jpg
IMG_0063.jpg
IMG_0064.jpg
IMG_0075.jpg
IMG_0076.jpg
IMG_0077.jpg
 
Dzięki jeśli ktoś tu dotarł, jeśli nie, to też dzięki :)
Krytykę biorę z otwartymi ramionami :)

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Oldtimer;) fajna relacja sporo zdjęć są 50/50 chodź lakier jest mało wyrazisty i na jednym zdjęciu tak naprawdę dobrze widać różnicę ale to kwestia lakieru i kąta padania światła. Fajnie ze są ludzie którzy jescze walczą o takie rzadko juz spotykane cacka ;) ile walczyles z korekta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
3 godziny temu, camus napisał:

Wiem ze odgrzebie temat, ale wciąż nie moge sie napatrzec na Twoje efekty pracy. Powiedz mi czym usuwałeś niechciane naklejki. W swoim arsenale posiadam Valet Pro Tar and Glue Remover Citrus i nie wiem czy da radę, a nie mam na czym spróbować. Może cos doradzisz.

Generalnie przy naklejkach mój zestaw to opalarka/parownica(ze wskazaniem na tą pierwszą)plastikowa szpachelka/nożyk, tar&glue (jakikolwiek), nitro. Od pojedynczych naklejek do całych aut ten zestaw się sprawdza jak dotąd,choć dużo się tego nie robi, rzekłbym wręcz, ze mało :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...