Jump to content

pasty sholl


_Shadow
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam takie pytanie, bo szukam w sumie zestawu dobrego i ekonomicznego ;)

na poczatku myslałem o 3M ale kompletny zestaw past + po jednym padzie do kazdego korka to wychodziło cos ok 420 zł

Pozniej upatrzyłem UC i SX megsa, a do tego potrzebny były tylko dwa pady, i komplet wychodził ok 170 zł z tym ze opakowania 0,5 a 3M 1L

No i teraz czytam ze sporo osob pracuje na shollu

jaki ch past i padów 3M bym musiał uzyc zeby miec pasne na mocniejsze zarysowania, i na wykonczenie tego na lustro ?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Mam takie pytanie, bo szukam w sumie zestawu dobrego i ekonomicznego ;)

na poczatku myslałem o 3M ale kompletny zestaw past + po jednym padzie do kazdego korka to wychodziło cos ok 420 zł

Pozniej upatrzyłem UC i SX megsa, a do tego potrzebny były tylko dwa pady, i komplet wychodził ok 170 zł z tym ze opakowania 0,5 a 3M 1L

No i teraz czytam ze sporo osob pracuje na shollu

jaki ch past i padów 3M bym musiał uzyc zeby miec pasne na mocniejsze zarysowania, i na wykonczenie tego na lustro ?? ;)

A masz juz jakies pady 3M? Najszybsze i najlatwiejsze to futro i S17 ta pasta dziala wlasciwie na kazdych padach nie testowalem na mikkiech waflowych ale na reszcie i owszem
Link to comment
Share on other sites

no własnie byłem pewien ze sie wypowiesz :)

nie, jeszcze nie kupowałem, narazie zbieram opinie, bo narazie chcialbym zajac sie amatorsko detailingiem, a moze w niedługim czasie myjnia+detailing

widziałem ze pracujesz duzo sholem wiec mam pare pytan ;)

1.futro+S17 wystarczy ?? a czym pozniej czym wykonczyc na "lustro" zeby wszystkie rysy zniwelowac i wszystkie swirly i ewentualne hologramy ?

2.no i wazna rzecz, jak trwałe jest takie futro..na ile aut starcza :)

3. Widziałem tabelke sholla z ich zaleceniami padow do konkretnych kosmetyków, i wyszło ze mozna pojechac na zółtym, niebieskim, i czarnym. czy to oznacza ze zóltyym zbierze wieksze ryski, niebieskim srednie a czarnym wykonczy na lustro ?? ;))

Link to comment
Share on other sites

Scholl jest gites, ale jak chcesz poćwiczyć to może kup

też samplery Poor Boy's SSR1, 2, 3 czy też SRR2,5

Są dostępne tu:

http://www.autodetailingshop.pl/Probki- ... fault.html

albo tu:

http://www.mrcleaner.pl/index.php?podkat=3697&site_no=4

a czym pozniej czym wykończyć na "lustro"

No na przykład Scholl S40 na czarnym wafolwym padzie.

no i ważna rzecz, jak trwałe jest takie futro..na ile aut starcza

Tan na logikę, trwałość zależy raczej od czasu pracy (wielkość auta) i raczej

trudno ją przeliczyć "na sztuki".

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie porównanie zestawu 3M do UC+swirl x to jak porównanie Ferrari do Forda Focusa (za przeproszeniem dla posiadaczy). To zupełnie inna bajki pasty #m to profesjonalne produkty a uc i sx to zabawki dla hobbystów.

Co do scholla to u Mirka o ile się nie mylę coś tam próbowałem i byłem zadowolony ale muszę całą gamę przećwiczyć ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Administrator

Mi S03 pylił dość mocno, ale może powodem była zbyt duża prędkość maszyny (brak stabilizacji) i szybkie nagrzewanie się lakieru (przez co wysychała). Jak będę miał możliwość to potestuje jej zachowanie w połączeniu z QD :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Podepnę się tutaj pod temat, aby nie śmiecić niepotrzebnie. Mój zestaw do korekty to: rotacja, S17+, S40 i wełniaki. Teraz pytania :

1. Jakimi prędkościami pracować na poszczególnych pastach w przypadku wełniaka i w jakiej kolejności ?

2. Czy do finishu S40 też mogę użyć wełniaka, czy muszę nabyć odpowiedni pad ?

3. Mam jeszcze na stanie UC i cleaner Diamondbrite, może w jakiś sposób tego jeszcze mogę użyć ? Jeśli nie, to rozumiem, że po umyciu samochodu bezpośrednio na to wosk? W tym przypadku Lusso Oro...

Link to comment
Share on other sites

1. Jakimi prędkościami pracować na poszczególnych pastach w przypadku wełniaka i w jakiej kolejności ?

Na S17+ najpierw zobacz jak zbiera na srednim padzie predkosc zalezy na jakim elemencie pracujesz

na plaskich z daleka od rantow mozesz i na 2000-2500rpm jechac aczkolwiek nie wydaje mi sie zeby byla to komfortowa praca

Generalnie rzadko kiedy rozkrecam flexa na 2,5 biegu

w kwestii welniaka tu juz stosujemy sporo nizsze predkosci jak dla mnie wystarcza 1600-1800 ale welna to juz taka ostatecznosc jesli na padzie nie daje rady

Gotowej recepty na predkosci obrotowe tez nie ma i nikt Ci takiej nie poda,wszystko zalezy na jakim elemencie na jakim lakierze i z jakim doswiadczeniem pracujesz,dochodzi tez kwestia wyczucia z jaka predkoscia praca jest najbardziej skuteczna.

S40 to pasta finish tak jak JJ Ci napisal dokup sobie czarny wykonczeniowy pad gladki badz wafel rzecz gustu na czym komu sie lepiej pracuje

Link to comment
Share on other sites

Mariusz, wkleje tabelkę Scholla

Dołączona grafika

Producent podaje żeby pracować na obrotach w przedziale 1500-2000.

S17 pracowałbym dokładnie w takim przedziale. Co do S40 to pracowałbym na obrotach ok 1200-1500.

Jeżeli miałbyś jakieś hologramy po S17 to zaleca się usunięcie ich w tym przypadku S40 na padzie średnim.

Ale tak jak Andrzej pisze - najlepiej to sam próbuj i zobaczysz jak Ci się lepiej pracuje ;)

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

ja pracuje na pastach scholla no i mniej wiecej wygląda to tak ze 80% prac wykonuje na pradkościach do 1300/ 15% na 1500 a tylko 5% na 1800 i to jest max, to 1800 to jade tylko na S40 bo np na moim lakierze przy mniejszych prędkościach nie zbierał hologramów ;)

Link to comment
Share on other sites

Mam futra więc zacznę delikatnie od tego, z S17+, ponieważ lakier ma mnóstwo rys i swirl-ów, a do S40 dokupie prawdopodobnie czarnego wafla...Czy on ściągnie ewentualne hologramy po S17+ ? Jeśli nie to kupię też średniaka.

...szynka dzięki za wklejenie tabelki, żeby nie było ze nie czytałem wcześniej to już ją wynalazłem u nas na forum, lecz wolę zapytać doświadczonych jeszcze dodatkowo. Dzięki panowie za podpowiedzi, wiele mi wyjaśniają. To bedzie moje pierwsze podejście i nie chce tego za bardzo na moim STku spartolić ;;) tym bardziej,że zaczynam od rotacji i futra :shock: ...

Link to comment
Share on other sites

Auto jest w naszych projektach (ST170)...a teraz także w dziale felg i opon coś sie pojawiło... ;)

Futro bym odłożył na półeczkę i zaczął padem średnim z S17+. Potem S40 też może być na średnim lub na wykończeniowym i powinno być dobrze.

Zrób test spota i zobaczysz jak idzie no i daj znać :)

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Fordy chyba nie mają jakiś bardzo twardych lakierów więc lepiej delikatnie zaczynaj, a nie od razu z grubej czyli z futrzanej rury :)

Raczej mietkawe lakiery :D a auto kolegi raczej na zadbane wyglada wiec proponuje jazde na zoltym z s17+ i wykonczenie na wafelku czarnym z S40 i domyslam sie ze bedzie calkiem zacnie :u
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...