cptolgierd Posted February 8, 2017 Report Share Posted February 8, 2017 Hej. Mam klienta co ma samochód po powodzi - do progu. Auto oglądałem i czuć wilgoć/szlam/grzyb/pleśń. Z założenia wychodzę że aby to dobrze zrobić to czeka mnie wyciągnięcie foteli, wykładziny, wymiana gąbek pod wykładziną i pranie tapicerki. Obecnie używam ValetPro heavy duty carpet cleaner + odkurzacz piorący. Myślę nad takim Combo w takiej kolejności: Wyciągam fotele, boczki drzwi, wykładzinę.Do auta: 1. Wyciągam filtr kabinowy stary 2. Osuszacz z funkcją UV na 12 / 24h + nagrzewnica/farelka. 3. Mycie podłogi, ewentualna naprawa skorodowanych elementów, wymiana wiązek i całej elektryki. 3. Bonetowanie podsufitki 4. Ozonator na 12 / 24h.Wykładziny i fotele: 1. Demontaż gąbek pod wykładziną 2. Prespray: Tersus PR101 3. Płukanie Tersus Ex850 4. Tersus De002 jako Neutralizator zapachu 5. Suszenie 6. Montaż nowych gąbek pod wykładzinę 7. Montaż do auta wszystkiego 8. Nowy filtr kabinowy Od razu mówię że wymiana całej wykładziny czy foteli odpada - samochód dość rzadki i brak części jakichkolwiek do niego, chociaż rocznik 2015/2016. Powinno być git? Myślałem też nad woreczkami z kawą ale to tylko zapach zostaje, ocet na talerzyku, soda coś dają?Największe obawy mam co do chemii - czy podołają problemowi? Czy neutralizatory są coś warte, a w szczególności w/w De303. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator WuWo Posted February 11, 2017 Administrator Report Share Posted February 11, 2017 Osobiście pomyślałbym o nowej wykładzinie na podłogę i tapicerkę na fotelach, bardzo trudno się pozbyć wilgoci i wody z gąbki, która znajduje się w fotelach. Każde połączenie elektryczne wymaga naprawdę gruntownego sprawdzenia np. poduszki powietrzne w fotelach, sterownik poduszek najczęściej umieszczony jest pomiędzy fotelami i najpewniej jest do wymiany, a jeśli i on jest do wymiany, to również czujniki z nim sparowane będą do wymiany. Osobiście nie podjąłbym się pracy przy takim aucie, jeśli nie ma możliwości łatwego dokupienia części zamiennych nowych lub używanych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cptolgierd Posted February 12, 2017 Author Report Share Posted February 12, 2017 O elektrykę nie ma co się martwić, w międzyczasie będzie elektronik, który ogarnie temat związany z czujnikami, każdym kabelkiem, elektrycznymi fotelami bo one też idą do rozbiórki i sprawdzenia, wymiany gąbek, mat grzewczych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator WuWo Posted February 13, 2017 Administrator Report Share Posted February 13, 2017 To czekam na efekt prac i mam nadzieję, że sklecić jakąś relację na forum :). I co do chemii, Tersus jest jednym z moich faworytów jeśli chodzi o pranie tapicerki w samochodzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
79milosc79 Posted March 6, 2017 Report Share Posted March 6, 2017 Ozonowanie proponuje w cyklach np: 3 h ozonowania, 1h wietrzenie, 3h ozonowania, 1h wietrzenia. Po wietrzeniu sprawdzanie nosem jak wygląda sytuacja czy na plus czy na minus. Co do zabijana zapachu można użyć dedykowanej chemii i zamgławiacza. Ale jak WuWo napisał, też bym się nie podjęła tak grubej roboty, nie dość że inne projekty zostaną w odstawkę to i koszta dla klienta będą bardzo duże, a i zabawy z szukaniem części za dużo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radziu797 Posted February 25, 2018 Report Share Posted February 25, 2018 Hej i jak pracę związane z topielcem? Dałeś radę?Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.