Skocz do zawartości

Czyszczenie pasów bezpieczeństwa...

19Urban94

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż chciałem się poradzić jak wyczyścić pasy bezpieczeństwa, tak aby nie zmieniły kształtów, nie wyciągnęły się i źle nie wyglądały... U mnie pasy są jaśniutkie - tylko że ubrudzone... :evil:

Czym je najlepiej wyczyścić.? Dzisiaj po południu skoczę na dół zrobić foty, to Wam pokażę jak wyglądają... ;)

Rafał,

Mam ten sam problem (jasno-szare). Dzisiaj im się akurat przyjrzałem i są .... hmmmm...

Istotne jest to, aby po zabiegu nie zesztywniały.

Niektórzy proponują szare mydło typu "Biały Jeleń".

Mam nadzieję, że do wiosny coś wymyślimy :ymdaydream:

Seatbelts:

For spot stains use a fabric cleaner (303 Cleaner & Spot Remover™)

1. Pull the belts from the retractor and gently close the door on the belt, clean and allow to air dry before opening the door and retracting the belt. Do not use bleach, strong detergents, or dye on the seat belts as this may severely weaken them and render them ineffective in a crash.

2. Once fabric is dry apply a fabric protection (303™ High Tech Fabric Guard)

3. While you are cleaning the belts, take the opportunity to closely inspect them for damage and security of attachment, ensure here are no cuts, tears or abrasions (you should always inspect for damage etc if they get caught by a closing door)

4. After a while the seat belt mechanism becomes slow and / or will not retract when released. This can be avoided by cleaning the upper anchor; as the seatbelt retracts it leaves behind a film of dirt, which builds up over time. Use compressed air to remove dust and then using a Q- tip and some Isopropyl alcohol (IPA) you can clean the seat belt anchor / retracting mechanism. Once clean add some Plexus Plastic Cleaner to provide lubrication.

Maintenance - clean seat belts with a 5:1 P21S® High Performance Total Auto Wash / distilled water solution, ensure they are thoroughly dried before use

Alternative products – C-28 Seat Belt Cleaner and Spot Remover from PRO® is a non-flammable and non hazardous concentrated cleaner that safely removes dirt, oil, grease and stains from seat belts

Caution: You can be severely injured or killed in a car crash unless you wear a seat belt, even if the vehicle is fitted with air bags.

They are supplemental restrains only and will not deploy under all accident circumstances. Always use seat belts and seat children only in the rear, using restraint and seat belts systems appropriate for their size and age.

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... ost2422901

@Szynka - Sorry, I don`t understand all words in your text... :lol: W angielskim dopiero raczkuje, na detailingworld na razie zaglądam do działów "The Studio" oraz "The Showroom" pooglądać obrazki... :p

PS.Może nasz profesjonalny amator coś wymyśli - Seba... :u

@Szynka - Sorry, I don`t understand all words in your text... :lol: W angielskim dopiero raczkuje, na detailingworld na razie zaglądam do działów "The Studio" oraz "The Showroom" pooglądać obrazki... :p

PS.Może nasz profesjonalny amator coś wymyśli - Seba... :u

To tak jak ja :lol: też tylko ogladam ich projekty.

Caution: You can be severely injured or killed in a car crash unless you wear a seat belt, even if the vehicle is fitted with air bags.

They are supplemental restrains only and will not deploy under all accident circumstances. Always use seat belts and seat children only in the rear, using restraint and seat belts systems appropriate for their size and age.

Dobrze wiedzieć, thanks DW.

Może środek do dachów cabrio by zadziałał na pasy? Mogę przy okazji wpaść i ci pożyczyć Sonaxa.

Widzę , że Biały Jeleń zaczyna wracać do łask , a jakiś rok temu szydzono i wyśmiano ... moje rady w innym miejscu . Zdecydowanie polecam mydełko do pasów , podsufitki , plastików tap.skórzanej ... ale w połączeniu z mięsistą MF i małą ilością wody .

edit:

zapomniałem dodać , że najlepiej z pasów odessać szlam wet odkurzaczem , a jeśli brak to chociaż suchą MF

Jak ktoś ma środki do bonnetowania to można tym jak nie to jeleniem czy tam innym szarym mydłem, mocna chemię odradzam, pasy wytrzymają ale szwy są bardziej wrażliwe i to głównie na nie trzeba uważać. Zwolennikiem czyszczenia pasów nie jestem ale jak już ktoś chce to oszczędnie z chemią, lepiej na dwa razy niż raz na bogato ;)

• 1 rok później...

hej, apropos szarego mydla, malej ilosci wody, i potem wytrzec szlam sucha mikrofibra?

czy to nie az sie prosi o to by taki pas stal sie magazynem "blota" mydlanego, potem wejdz i zapnij sie takim pasem

gdy masz na sobie biala koszule??? jakies doswiadczenia po zabiegu? poza zachwytem ze "wygladaja na czyste?"

• 1 miesiąc temu...