Skocz do zawartości

Foka by Marco


MARCO

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym Wam przedstawić moje autko do którego wreszcie moglem się porządnie przysiąść.

Zabierałem się już za niego wcześniej ,ale dopiero teraz znalazłem optymalne zestawienie "narzędzi" które pozwoliło mi doprowadzić lakierek do perfekcji.

Pacjent:

Dołączona grafika

Jak widać auto nie zapyziałe. Ogólnie w przyzwoitym stanie. Zawsze dokładnie myte .Wiec przed robotą nie było dużo "roboty".

Nadwozie oczywiście umyte (AG BSC) ,razem z zakamarkami,nadkolami itd. Osuszone .Usuniecie kropek asfaltu nafta oświetleniową. Glinka Bilt Hamber(bardzo fajnie się nią pracuje) tez nie miała dużo roboty.

Wjazd do garażu i inspekcja przy halogeniku:

Dołączona grafika

A wiec swirlsownia :)

Pora wiec zakasać rękawy i do roboty. W ruch poszła moja rotacja sparkyego:

Dołączona grafika

Pad :pomarańczowy 3M zamiennie z białym karbowanym Urbanem(oba CP) . Pasta Surface Rapide. Czyli ogólnie rzeźnia :) Obawiałem się trochę takiego zestawienia ale co tam ;) Bylem miło zaskoczony gdyż Rapidem bardzo fajnie się pracuje. Ale przede wszystkim szybko. Dwa przeloty i właściwie niedoskonałości znikały. Kolejna zaleta to taka ze praktycznie nie wychodziłem poza obroty 1200( temperatura obrabianego panelu jest na bezpiecznym poziomie), a i docisk nie był zbyt mocny. Pozostawia niestety niewielkie hologramy ale to chyba normalne. Może pozostawić tez po sobie delikatne zarysowania( zauważyłem je tylko na świeżym Urbanie,na wycioranym 3M-ie tego nie było) . Pozostawia naprawdę ładny połysk i wyciąga głębię.

W niektórych miejscach musiałem poprosić o pomoc papierek o gradacji 2000 , a nawet 1500 :) Było kilka głębszych zarysowań.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

To tylko jeden z przykładów i to drobnych. Bo papierem przeciąłem pionowa część tylnej klapy( lakierowana) ,tylny zderzak w wielu miejscach oraz przedni błotnik(fragment).

Tu widać efekt jaki zostawia rapide. i to jedyne moje zdjęcia 50/50 jakie udało mi się zrobić( nie wiem jak Wy robicie takie fajne fotki...)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Następnie na średniej gąbce Profila pojechałem mieszanką megsowych UC i SwirlX, w proporcjach 1/3-2/3.Wszystko to co pozostawił po sobie Rapide bezpowrotnie zniknęło :)

Oto efekty:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jakieś tam widoczne kropeczki to drobne pyłki.

I wspomniana tylna klapa po wet sandingu(tylko bardzo Was proszę -nie śmiejcie się z tego co jest pod tablicą rejestracyjną...):

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Następnie ,tak pro forma całość na niebieskim padzie 3M przeleciałem AG SRP. Potem cieniutka warstwa Meguiars professional paste wax #16 ;) i oto efekt końcowy:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Oczywiście na oponkach siedzi Endurance ,na spojlerze pod zderzakiem AG BC,a na szybach Unique.

Dziś chciałem zarzucić drugą warstwę #16 ale musiałem wystawić auto i jechać z Córcią do lekarza i oczywiście quwa lunęło... :zly: Za to moglem zaobserwować ładne kropelkowanie .Niestety nie zdążyłem obfotografować bo już pęd powietrza zdmuchnął wszystko :)

Dziękuję za uwagę i liczę na przychylne komentarze ;)

PS -jak myślicie czy jest możliwość uzyskania jeszcze większego Wet looku? Co byście polecili? Cały czas chodzi mi po głowie masełko Insty ale nie wiem czy to dobry pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Witaj Marco.

Czy mi się wydaje, czy to jakaś nieeuropejska wersja Foki?

Co do Wet looku na masełku, to pojawił mi się dopiero wtedy, gdy pod niego podłożyłem glaze... Naprawdę. Wtedy dopiero Peugeocik stał się wilgotny. Po samym masełku Insty to taki plastikowy (polimery...).

Ty chyba jako glaze położyłeś AG SPR, ale spróbuj coś jeszcze tam dodać między nim a woskiem.

U Maćka można kupić małego (119ml) Glaze Finish Kare za cenę małej pizzy Margarita (16,90 zł), więc może warto spróbować. Ja bym zaryzykował.

Co do efektu, to bardzo sympatycznie wygląda. Naprawdę włożyłeś troszkę pracy.

Wet look może jeszcze mógłbyś uchwycić na DJ PH, luib DJ Blue Velvet, ale wątpię, że chciałbyś nowy wosk, skoro #16 też jest już fajnym tematem, choć nigdy nie miałem, słyszałem po prostu dobre opinie o nim, zwłaszcza u Maćka.

Myślę, że powinieneś zastanowic sie nad glaze'm jakimś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba jako glaze położyłeś AG SPR, ale spróbuj coś jeszcze tam dodać między nim a woskiem.

U Maćka można kupić małego (119ml) Glaze Finish Kare

Mówisz o Finish Kare 303 FOAM PAD Glaze. Tez o nim myślałem :) Żeby wszyscy producenci mieli takie fajne samplery...Byłaby zabawa.

I na to jakby masełko i potem przykryć #16... Ooo robi się ciekawie :)

Tyle ze teraz musiałbym przelecieć SRP co by usunąć nałożoną warstwę wosku. A można położyć ze 2 warstwy Glazu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze słyszenia od pracusi (znanych Wam) - glaze możesz położyć dwie warstwy, ale dla trwałości wosku (nie trzyma się wtedy tak dobrze) nie jest to "komfort" ;) Ale co szkodzi? Ja bym próbował jeśli look miałoby to poprawić. :D Ja jestem zawsze za lookiem, trwałość na drugim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco, bo ciekawe tylne lampy masz w nim.

Tak, o tym FK myślałem.

Natomiast 2 warstwy... Hmmm.... Może z odstepem godzinnym między warstwami by coś dało.

Natomiast Insta i potem #16... Poczekaj do czwartku, ja na moim jutro, lub nawet może dzisiaj, jak umyje na masce na pewno położę 50/50 Colli 915 i FK 1000pHi-Temp i zobaczymy jak wygląda. Foty na pewno będą.

Mariusz, U're Absolutely right. Look is the most important thing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco, bo ciekawe tylne lampy masz w nim.

Hand made ;)

MARCO,jak chcesz wet-looka, to kup sobie jakąś mocno oleistą politure/cleanera, np #7 od Megsa,Lime Prime'a albo Clearkote Vanillia/Yellow creame a nie nowy wosk. SRP ma to do siebie że daje bardzi przejrzysty efekt, ale nie za bardzo mokry.

Nie ,wosk nie. Cos pod niego prędzej. O Clearkote tez myślałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...