MARCO Posted May 10, 2010 Report Share Posted May 10, 2010 Chciałbym Wam przedstawić moje autko do którego wreszcie moglem się porządnie przysiąść. Zabierałem się już za niego wcześniej ,ale dopiero teraz znalazłem optymalne zestawienie "narzędzi" które pozwoliło mi doprowadzić lakierek do perfekcji. Pacjent: Jak widać auto nie zapyziałe. Ogólnie w przyzwoitym stanie. Zawsze dokładnie myte .Wiec przed robotą nie było dużo "roboty". Nadwozie oczywiście umyte (AG BSC) ,razem z zakamarkami,nadkolami itd. Osuszone .Usuniecie kropek asfaltu nafta oświetleniową. Glinka Bilt Hamber(bardzo fajnie się nią pracuje) tez nie miała dużo roboty. Wjazd do garażu i inspekcja przy halogeniku: A wiec swirlsownia :) Pora wiec zakasać rękawy i do roboty. W ruch poszła moja rotacja sparkyego: Pad :pomarańczowy 3M zamiennie z białym karbowanym Urbanem(oba CP) . Pasta Surface Rapide. Czyli ogólnie rzeźnia :) Obawiałem się trochę takiego zestawienia ale co tam ;) Bylem miło zaskoczony gdyż Rapidem bardzo fajnie się pracuje. Ale przede wszystkim szybko. Dwa przeloty i właściwie niedoskonałości znikały. Kolejna zaleta to taka ze praktycznie nie wychodziłem poza obroty 1200( temperatura obrabianego panelu jest na bezpiecznym poziomie), a i docisk nie był zbyt mocny. Pozostawia niestety niewielkie hologramy ale to chyba normalne. Może pozostawić tez po sobie delikatne zarysowania( zauważyłem je tylko na świeżym Urbanie,na wycioranym 3M-ie tego nie było) . Pozostawia naprawdę ładny połysk i wyciąga głębię. W niektórych miejscach musiałem poprosić o pomoc papierek o gradacji 2000 , a nawet 1500 :) Było kilka głębszych zarysowań. To tylko jeden z przykładów i to drobnych. Bo papierem przeciąłem pionowa część tylnej klapy( lakierowana) ,tylny zderzak w wielu miejscach oraz przedni błotnik(fragment). Tu widać efekt jaki zostawia rapide. i to jedyne moje zdjęcia 50/50 jakie udało mi się zrobić( nie wiem jak Wy robicie takie fajne fotki...) Następnie na średniej gąbce Profila pojechałem mieszanką megsowych UC i SwirlX, w proporcjach 1/3-2/3.Wszystko to co pozostawił po sobie Rapide bezpowrotnie zniknęło :) Oto efekty: Jakieś tam widoczne kropeczki to drobne pyłki. I wspomniana tylna klapa po wet sandingu(tylko bardzo Was proszę -nie śmiejcie się z tego co jest pod tablicą rejestracyjną...): Następnie ,tak pro forma całość na niebieskim padzie 3M przeleciałem AG SRP. Potem cieniutka warstwa Meguiars professional paste wax #16 ;) i oto efekt końcowy: Oczywiście na oponkach siedzi Endurance ,na spojlerze pod zderzakiem AG BC,a na szybach Unique. Dziś chciałem zarzucić drugą warstwę #16 ale musiałem wystawić auto i jechać z Córcią do lekarza i oczywiście quwa lunęło... :zly: Za to moglem zaobserwować ładne kropelkowanie .Niestety nie zdążyłem obfotografować bo już pęd powietrza zdmuchnął wszystko :) Dziękuję za uwagę i liczę na przychylne komentarze ;) PS -jak myślicie czy jest możliwość uzyskania jeszcze większego Wet looku? Co byście polecili? Cały czas chodzi mi po głowie masełko Insty ale nie wiem czy to dobry pomysł... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRUBEER Posted May 10, 2010 Report Share Posted May 10, 2010 NO NO jak dla mnie bomba miałeś co robić :shock: Gratulacje niezłej roboty. P.S. Zmień datę w aparacie :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted May 11, 2010 Report Share Posted May 11, 2010 No Marco, szacunek wielki za robotę. Piękna.Co do wet looku-kabul coś może powiedzieć o swoim, ja o swoim, Przemek o swoim. Jest tego tyle... będzie czas sprawdzić. Ale foczka bardzo sympatyczna. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNB SWEDEN Posted May 11, 2010 Report Share Posted May 11, 2010 Piekna robota szczegolnie zdjecia 50/50 pokazuja wklad pracy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted May 11, 2010 Report Share Posted May 11, 2010 Marco, robota - super... Cała praca ma dobrą dokumentacje - miło się ogląda... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Soprano Posted May 11, 2010 Report Share Posted May 11, 2010 Witaj Marco. Czy mi się wydaje, czy to jakaś nieeuropejska wersja Foki? Co do Wet looku na masełku, to pojawił mi się dopiero wtedy, gdy pod niego podłożyłem glaze... Naprawdę. Wtedy dopiero Peugeocik stał się wilgotny. Po samym masełku Insty to taki plastikowy (polimery...). Ty chyba jako glaze położyłeś AG SPR, ale spróbuj coś jeszcze tam dodać między nim a woskiem. U Maćka można kupić małego (119ml) Glaze Finish Kare za cenę małej pizzy Margarita (16,90 zł), więc może warto spróbować. Ja bym zaryzykował. Co do efektu, to bardzo sympatycznie wygląda. Naprawdę włożyłeś troszkę pracy. Wet look może jeszcze mógłbyś uchwycić na DJ PH, luib DJ Blue Velvet, ale wątpię, że chciałbyś nowy wosk, skoro #16 też jest już fajnym tematem, choć nigdy nie miałem, słyszałem po prostu dobre opinie o nim, zwłaszcza u Maćka. Myślę, że powinieneś zastanowic sie nad glaze'm jakimś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARCO Posted May 11, 2010 Author Report Share Posted May 11, 2010 Czy mi się wydaje, czy to jakaś nieeuropejska wersja Foki?Po czym wnosisz ? :D Niee...bardziej europejska już być nie może ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARCO Posted May 11, 2010 Author Report Share Posted May 11, 2010 Ty chyba jako glaze położyłeś AG SPR, ale spróbuj coś jeszcze tam dodać między nim a woskiem. U Maćka można kupić małego (119ml) Glaze Finish Kare Mówisz o Finish Kare 303 FOAM PAD Glaze. Tez o nim myślałem :) Żeby wszyscy producenci mieli takie fajne samplery...Byłaby zabawa. I na to jakby masełko i potem przykryć #16... Ooo robi się ciekawie :) Tyle ze teraz musiałbym przelecieć SRP co by usunąć nałożoną warstwę wosku. A można położyć ze 2 warstwy Glazu?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted May 11, 2010 Report Share Posted May 11, 2010 Tylko ze słyszenia od pracusi (znanych Wam) - glaze możesz położyć dwie warstwy, ale dla trwałości wosku (nie trzyma się wtedy tak dobrze) nie jest to "komfort" ;) Ale co szkodzi? Ja bym próbował jeśli look miałoby to poprawić. :D Ja jestem zawsze za lookiem, trwałość na drugim miejscu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Soprano Posted May 11, 2010 Report Share Posted May 11, 2010 Marco, bo ciekawe tylne lampy masz w nim. Tak, o tym FK myślałem. Natomiast 2 warstwy... Hmmm.... Może z odstepem godzinnym między warstwami by coś dało. Natomiast Insta i potem #16... Poczekaj do czwartku, ja na moim jutro, lub nawet może dzisiaj, jak umyje na masce na pewno położę 50/50 Colli 915 i FK 1000pHi-Temp i zobaczymy jak wygląda. Foty na pewno będą. Mariusz, U're Absolutely right. Look is the most important thing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARCO Posted May 11, 2010 Author Report Share Posted May 11, 2010 Marco, bo ciekawe tylne lampy masz w nim. Hand made ;) MARCO,jak chcesz wet-looka, to kup sobie jakąś mocno oleistą politure/cleanera, np #7 od Megsa,Lime Prime'a albo Clearkote Vanillia/Yellow creame a nie nowy wosk. SRP ma to do siebie że daje bardzi przejrzysty efekt, ale nie za bardzo mokry. Nie ,wosk nie. Cos pod niego prędzej. O Clearkote tez myślałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Soprano Posted May 20, 2010 Report Share Posted May 20, 2010 To pod tablicą, to takie ono, co by się pod tablicą nie rysowało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.