SZyBA Posted February 25, 2011 Report Share Posted February 25, 2011 Taki o to silniczek w miare brudny po zimie panowie i panie. Czym najlepiej umyć czy APC megsa da rade czy zastosować coś innego? Co z porkywą filtra plastik a strasznie szybko się brudzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted February 25, 2011 Report Share Posted February 25, 2011 Jeśli z mocniej czyszczących masz tylko apc to spokojnie da radę ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted February 25, 2011 Author Report Share Posted February 25, 2011 Jeszcze mam autolandu do silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNB SWEDEN Posted February 25, 2011 Report Share Posted February 25, 2011 Jeszcze mam autolandu do silnika.Najczesciej uzywam Tg&R do komory radzi sobie bd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Soprano Posted February 26, 2011 Report Share Posted February 26, 2011 Szyba, ale z zewnątrz, czy z wnętrza? Bo jak z wnętrza, to najlepiej chyba estry metylowe. A jak z zewnątrz, to myślę, że mocne APC spokojnie da rade, ewentualnie jakiś Degreaser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted February 26, 2011 Author Report Share Posted February 26, 2011 Szyba, ale z zewnątrz, czy z wnętrza? Bo jak z wnętrza, to najlepiej chyba estry metylowe. A jak z zewnątrz, to myślę, że mocne APC spokojnie da rade, ewentualnie jakiś Degreaser. Z Zewnątrz co by ładnie wyglądało po otworzeniu maski :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Soprano Posted February 26, 2011 Report Share Posted February 26, 2011 No to APC w mocniejszym rozcięczeniu będzie ok. A na to jakiś dressing. A za docinke z wnętrzem, to sorry, ale u konkurencji był taki ony, co to potrafił silnik wyciągnąć, by całą komorę nawoskować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNB SWEDEN Posted February 26, 2011 Report Share Posted February 26, 2011 A za docinke z wnętrzem, to sorry, ale u konkurencji był taki ony, co to potrafił silnik wyciągnąć, by całą komorę nawoskować.No ten watek przegapilem =)) =)) =)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damianese Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 to nie jest śmieszne bo ja raz cały pas przedni zdjąłem i wszystko co dało się odkręcić prócz silnika i tak samo robiłem :)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonnes Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 Jeszcze mam autolandu do silnika.Robiłem tym silnik w tamtym roku - daje radę, nazywa się chyba SPEC, czy jakoś tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Soprano Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 Sebba, a Thomasa od zielonego Punto kojarzysz? Damianesse, on właśnie też ściągał co pół roku zderzaki z auta, by umyć wszystko co pod nimi. I oczywiście nałożyć wosk w tamte miejsca. Za sprężynami z zawieszenia włącznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damianese Posted February 28, 2011 Report Share Posted February 28, 2011 to był mój pierwszy przeczytany temat w tematyce detailingu i bardzo mi się podobał :u :u :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 1, 2011 Report Share Posted July 1, 2011 Sebba, a Thomasa od zielonego Punto kojarzysz?miło mi :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herusek14 Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 To może podłączę się pod temat aby nie zakładać nowego.. Punto II 2003r. Benzyna+LPG Taka oto komora.. Miał ktoś już styczność? Bo jakoś boję się tam buszować z ciśnieniówką i czy znacie już "delikatne" miejsca tej komory? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 Wszelka elektronika, styki, wtyki, alternatory, owijasz folią aluminiową. Myjką płuczesz na jak najszerszym strumieniu który jednocześnie staje się najsłabszym pod względem ciśnienia. Podobno benzynowe myć jest większy strach od diesli. Ja raz myłem silnik i więcej się do tego nie zabiorę ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 Jędrek nie strasz ludzi :D Panowie troszkę statystyk dla potomnych. Przez kilkanaście lat umyłem ca kilkaset "engine bay" Pamiętam dokładnie że zdarzył się JEDEN przypadek awarii. Passat 1.8 odpalił na drugi dzień. Było też KILKA benzyniaków które miewały "czkawkę" ale po ca godzinie wszystko w normie. Myjcie,suszcie i cieszcie się czystym motorem. Jak myć? To już temat na jakiś poradnik :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DawPi Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 Ja z tydzień temu użyłem takiego zestawu: SV Engine (mogę podesłać z 50ml ^_^), PA Engine Bath Motorreiniger (naprawdę rewelacja - doczyścił wszystko, czego w zeszłym roku BH nie mogłem usunąć), SV MotorShine (jako dressing - rewelacja!), pędzelki, mf, opryskiwacz ciśnieniowy. Egzamin zdały na piątkę.. Rezultat (foty tuż po nałożeniu, ciemno było [tylko halo], więc nie widać za dobrze): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 Jak myć? To już temat na jakiś poradnik :D Piotrze, wiesz co masz zrobić? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faraon Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 APC, pedzelek, Marolex 12 litrow do plukania. Mycie na cieplym silniku(nie goracym) i jeszcze nigdy nic zlego zadnego silnika nie spotkalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 Piotrze, wiesz co masz zrobić?OK zrozumiałem. Nie długo ;) APC, pedzelek,Czasem to za mało.... Dobra kończę topic i idę myśleć :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 9, 2012 Report Share Posted April 9, 2012 widzę Fiat Punto II i Panda :D myję odradzam :) zabezpiecz elektronikę, jak możesz to spryskaj przewody WN silikonem i inne połączenia i bierz się za mycie, silnik pamiętaj ,aby nie był gorący :) ja robię to w ten sposób,że spłukuję gorącą wodą cały silnik oczywiście nie pod ciśnieniem, następnie jakiś degreaser odczekać trochę i póżniej pędzelek i jazda :) spłukuje ponownie, znowu ciepłą wodą, co mogę wycieram szmatką , następnie na to APC w większym stężeniu,ale bez przesady ;) procedurę powtarzam jak w przypadku degreaser'a :) , na koniec bremse reiniger :) fajni odtłuszcza całość,zmywa pozostałości i momentalnie wszystko się robi suche :) ostatnio po tym etapie wymyłem resztę benzyną ekstrakcyjną,którą jeszcze wilgotną wycierałem czystą szmatką :) efekt super :) na to wszystko dałem lakier w sprayu do silnika :) wszystko przetrzymało zimę o wiele lepiej niż bez tego lakieru :) teraz czeka mnie tylko zmycie całości łącznie z lakierem ,aby wyczyścić i położyć nową warstwę :) ,ale soli na silniku przez to nie było :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samtive Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 @DawPi "SV Engine (mogę podesłać z 50ml ^_^)" aktualne ^^ ?:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
junior74 Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 Piotrek przetłumaczysz dziadkowi te znaki :lol: Ja z epoki gierka jestem i nie kumam :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samtive Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 a w czym Marcinie problem ? :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cptolgierd Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 JJ. - bez przesady, ile to razy jedziesz w deszczu i przez atrapę Ci leje się woda do środka, albo jak nie masz od dołu osłony na silnik to podobna zasada jest :) Ważne żeby komputer, alternator i akumulator szczelnie owniąć folią, a nic złego się nie stanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.