Skocz do zawartości

Srebrna Honda Civic 3D


_Monika_

Rekomendowane odpowiedzi

We wtorek i środę miałam okazję wypróbować kilka past i padów na srebrnej Hondzie Civic 3D. Samochód został sprowadzony na początku kwietnia i zakupiony w poniedziałek 11 kwietnia. Jeździł do tej pory od 1996 roku po niemieckich autostradach. Stan lakieru nie najgorszy, ale mam duże wątpliwości czy udało mi się pokazać na fotkach to co chciałam.

Czas pracy:

wtorek 7 godzin, środa 10 godzin

Użyte środki:

-Nielsen Tar & Glue Remover

-Nielsen Cyclone 1:10

-Nielsen Car Shampoo & Wax

-Glinka Bilt Hamber

-SNB Deox 2

-Scholl S17

-Scholl S40

-Nielsen Liquid Gold

-Nielsen SAS

-CARValet Nabłyszczacz do opon

-Smartwax Smart Detail

-Pady MS: Żółty karbowany, żółty zwykły, biały, czarny karbowany

-Pad SNB żółty 125mm

-MFy, pędzelki, aplikatory, Fluffy

Auto zostało w poniedziałek z grubsza umyte przez właściciela. Wnęki drzwi przez poprzedniego właściciela musiały być ogarnięte, bo wyglądały nawet dobrze. Gdy we wtorek przyjechałam wyglądało to tak:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Mycie:

Zaczęłam od spryskania nadkoli APC Nielsena 1:10, później Nielsen Tar & Glue Remover. Po opłukaniu TarRemovera APC Nielsena i czyszczenie detali.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Do mycia użyłam Nielsen Car Shampoo & Wax

Dołączona grafika

Auto myłam przed garażem, innej możliwości nie było. Zaczęło padać. Nadkola niestety odpuściłam. Trochę zeszło, ale bez szału.

Po opłukaniu auto wjechało do garażu i zaczęło się glinkowanie. Po TarRemoverze glinka nie miała zbyt dużo do zbierania:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Czas na drobną inspekcję. Starałam się jak mogłam ;)

Auto miało kilka zadrapań na zderzaku przednim i tylnym. Niektóre zadrapania były posmarowane srebrną farbą. Z tym nic nie robiłam. Reszta to swirle, drobne rysy, otarcia.

(dwie pierwsze fotki zrobione jeszcze przed myciem)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

No i czas na odświeżenie lakieru. Korektą to nie nazwę. Chyba. Ale jakaś poprawa jest.

Zaczęłam od maski. Lakier oryginalny. Było sporo kombinacji past i padów. Zaczęłam od żółtego pada SNB i S17. Pasta szybko zasychała i robiły się grudki. Zmieniłam na żółtego zwykłego MS i Deoxa 2. Było trochę lepiej ale w dalszym ciągu pasta się rolowała. Ogólnie nie mogłam dogadać się z tymi padami na masce. Kolejna zmiana na żółty karbowany pad MS i Deox 2. Maszynę prowadziło się trochę lepiej. Nie wiedziałam czy robię coś nie tak, że ta pasta się tak roluje. Zaczęłam dodawać QD i jakoś dotrwałam do końca. Następnego dnia przeczytałam, że na oryginalnych japońskich lakierach rolowanie się pasty jest znanym problemem i stwierdziłam, że to może nie do końca moja wina była ;)

Parę fotek (starałam się robić 50/50 ale niestety nie udawało mi się):

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Prawa strona przed:

Dołączona grafika

Lewa strona po:

Dołączona grafika

Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

W lewej górnej części maski była rysa około 15 cm:

Dołączona grafika

Udało mi się ją trochę skorygować. Było dość sporo przejść. W końcu dał radę żółty pad SNB i S17. Tu ujęcie od drugiej strony – w prawym górnym rogu jest czarny cypek od spryskiwacza

Dołączona grafika

Przejście S40:

Dołączona grafika

I efekt końcowy na masce:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Na drugi dzień zaczęłam od prawego błotnika. Doszłam do porozumienia z żółtym zwykłym padem MS i Deoxem 2. Była jedna powierzchowna rysa pozioma i jedna ukośna, która niestety ze mną wygrała. Z ukośną próbowałam padem SNB i S17 (jak z rysą na masce), ale poległam.

Dołączona grafika

Rysa pozioma - lewa strona przed:

Dołączona grafika

Prawa strona po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Rysa ukośna przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Ogólny efekt:

Dołączona grafika

Następnie lewy błotnik. Żółty pad MS + Deox2. Nie mam niestety fotek przed. Rys nie było. Lekkie swirle jak na masce.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Lewa strona nie miała oryginalnego lakieru i pasta zachowywała się już zupełnie inaczej.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Tu po przejściu żółtym MS i Deoxem

Dołączona grafika

Ktoś mnie przyłapał ;)

Dołączona grafika

Lewy tył i zarysowania na błotniku:

Dołączona grafika

Próbowałam tą samą kombinacją (żółty MS + Deox) ale nie schodziło do końca:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Wzięłam białego MS i Deoxa i zlazło:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Poprawiłam żółtym padem i po czarnym waflu i S40 błotnik wyglądał tak:

Dołączona grafika

Tu reszta lewej strony po żółtym MS + Deox 2:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I kilka ujęć po czarnym waflu i S40 na lewej stronie:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przyszła pora na dach:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Średnio sobie radziłam z żółtym padem i Deoxem więc wzięłam białego pada MS + Deox 2:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Poprawiłam żółtym:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I na koniec dach po czarnym waflu i S40:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Prawa strona auta i mała skaza na drzwiach:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I tu jeszcze coś:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przy klamce dwie poziome rysy (żółty MS + Deox 2):

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I po S40:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Kilka detali po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Na koniec poszedł Nielsen Liquid Gold i efekt końcowy:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dziękuję za wytrwanie do końca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Monika, toż to pełen detaling a nie jakieś tam odświeżenie! :o :u :ymapplause: ^:)^

Masz talent dziewczyno, wyszło miodnie. A te detale, mmm.. :D

Widzę kropelki na masce po LG, jak opiszesz kropelkowanie? :)

Rysa ukośna była do podkładu, więc nie martw się, też w Mazdzie nie udało mi się takich usunąć :u

A rysa pozioma na błotniku - nie myślałaś, żeby potraktować ją białym MS jak w późniejszym etapie prac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To była dłuuuuuuga relacja zdjęciowa. Jest malina, podoba mi się, super że wszystkie zakamarki po takim czasie doczyściłaś. Lakier srebrny na hondach jest wdzięczny do pracy, wyzsedł bardzo fajnie. Podobają mi się fotki na zewnątrz i 50/50.

Masz zacięcie do maszynki co?

Zawsze pracujesz w pierścionkach?

:-bd :-bd :-bd :-bd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacja obszerna niesamowicie, fajnie że miałaś ze sobą kogoś kto zajął się zdjęciami.

Dzięki Adam ;) Jeśli chodzi o zdjęcia to musiałam kogoś poprosić przy mierzeniu grubości lakieru. Reszta fotek to moje dzieło ;)

Skąd na niej taki rozrzut grubości? Te wyższe wartości?

Z tego co zauważyłam Civic był bity, lewy tył. Cały lewy bok (bez błotnika przedniego) + prawy tylny błotnik musiał być malowany. Trochę krzywo został złożony z tyłu - przy szybie z tyłu, z lewej strony, między blachą a uszczelką od szyby jest spory odstęp. Cała reszta w dobrej kondycji.

A z tą korektą napisałam "chyba" bo coś tam jeszcze zostało do poprawienia. Ja widziałam ;)

Ale najważniejsze, że właściciel zadowolony :u

Rysa ukośna była do podkładu, więc nie martw się

No tak właśnie nieśmiało podejrzewałam, że to jest dość spore, do podkładu. Reszta poddawała się dużo łatwiej.

A rysa pozioma na błotniku - nie myślałaś, żeby potraktować ją białym MS jak w późniejszym etapie prac?

Na poziomą na błotniku nie brałam białego pada, bo defekt poddał się bardzo szybko i łatwo po żółtym padzie. Nie było powodu do katowania białym padem. Zresztą bardziej odważna zrobiłam się na późniejszych elementach ;)

Widzę kropelki na masce po LG, jak opiszesz kropelkowanie?

Drobne kropelki pojawiły się bo coś tam z nieba zaczynało lecieć, ale nie opiszę kropelkowania. Nie wiem. Może gdyby padało i auto stało by jakiś czas to coś bym zauważyłam, ale tak ciężko cokolwiek powiedzieć na podstawie tych paru kropelek.

Masz zacięcie do maszynki co?

Zawsze pracujesz w pierścionkach?

No jakoś to polubiłam :)

A mierzenie lakieru było w przerwach, a w przerwach pierścionki odruchowo wracały na miejsce ;)

Przepieknie Monia

:oops: dziękuję, Panie Amatorze ;)

fajnie że tyle fotek udało się ptryknąć

Powybierałam te, na których coś widać :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monika,

Mi na Subaru Forester, de facto też srebrny również pasta się rolowała.

Jak sobie poradziłem?

Chyba nałożyłem na nia Insta Finish Wet Butter Wax i potem już poszło ok.

Za drugim razem już rolowanie nie występowało.

Co do Twojej pracy.

Well done.

Naprawdę respect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super relacja i czekamy za innymi pracami

;)

za jakiś czas powinny się inne pojawić

czemu tych rysek nie robiłaś małym padem ?

tej ukośnej, która nie zeszła?

małym.. masz na myśli 75mm? (próbowałam jedynie żółtym 125mm jak MS 150mm nie zeszło)

Hologramów nie było. Na drugi dzień pojechałam sprawdzić auto w świetle dziennym we wczesno popołudniowym słońcu.

W zeszłym roku udało mi się zrobić lekkie hologramy na dolnej części drzwi Octavi pod listwą, ale wydaje mi się, że przez zbyt zawalonego pada pastą. Po zmianie pada na nowy hologramy zeszły. Teraz nie popełniła tego błędu i nakładałam zdecydowanie mniejszą ilość S40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szynka napisał(a):czemu tych rysek nie robiłaś małym padem ?

tej ukośnej, która nie zeszła?

małym.. masz na myśli 75mm? (próbowałam jedynie żółtym 125mm jak MS 150mm nie zeszło)

Ogólnie mam na myśli te małe pojedyncze głębokie ryski. Tak małym 75/80mm :) Dla mnie lepiej takim podejść do takich zarysowań ;)

Hologramów nie było. Na drugi dzień pojechałam sprawdzić auto w świetle dziennym we wczesno popołudniowym słońcu.

W zeszłym roku udało mi się zrobić lekkie hologramy na dolnej części drzwi Octavi pod listwą, ale wydaje mi się, że przez zbyt zawalonego pada pastą. Po zmianie pada na nowy hologramy zeszły. Teraz nie popełniła tego błędu i nakładałam zdecydowanie mniejszą ilość S40.

To fajnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga nieduzo czasu mialas, a fotek tyle ze łomatko

W czasie jaki podałam zawiera się sama praca przy lakierze: mycie, glinkowanie, mierzenie lakieru, praca maszyną, wykańczanie dressingami.

Zabawę z fotkami przed, po, (pi razy drzwi) w trakcie pracy, przerwę na obiad, kawę nie wliczałam w te 17 godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...