JJ. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witajcie, Sezon zaczyna się na poważnie i nie może tak być, że moderator niczego nie wrzuca, więc przedstawiam Wam auto nad którym spędziłem ostatnio trochę czasu :) VW Passat B5, FL, kombi, 2002, kolor srebrny. Oczko w głowie właściciela który dba jak może. Auto używane do dojazdów do pracy w różne miejsca (często za miastem) oraz tatowóz, w związku z czym nie ma łatwego życia. Największą zmorą a tym samym priorytetem w doprowadzeniu do akceptowalnego stanu była maska i liczne odpryski od kamieni które na krawędzi elementu podeszły rudą pod lakier i porobiły brzydkie purchle. Oprócz standardowego mycia karoserii wraz z profilami w drzwiach i bagażniku, wyczyściłem oraz zabezpieczyłem nadkola, koła, wypolerowałem oraz zabezpieczyłem szyby, lewy reflektor oraz tylne lampy. Zapraszam do zapoznania się z relacją, uprzedzam o bardzo dużej ilości zdjęć :-ss Auto przed przyjazdem odwiedziło myjnie samoobsługową w związku z czym wyglądało względnie czysto. Na samym początku przystąpiłem do demontażu relingów oraz tablic rejestracyjnych: Następnie krótka inspekcja: Osad po proszku z myjni: Uszkodzona warstwa zabezpieczająca na lampie: Zawiasy w drzwiach kierowcy były najbrudniejsze: Dużo syfu w uszczelkach: No i standardowo smoła: Czyszczenie zacząłem od profili w drzwiach, do tego celu posłużyły mi: - APC DB 1:4 - Sanesolv Extra - Czysta woda - Pędzelki, szczoteczki Następnie zająłem się felgami i nadkolami, tutaj przydatne były: - APC DB 1:4 - Sanesolv Extra - VP Blue Gel 1:3 - IronX - Pędzelki, szczoteczki (m.in. Monster Shine Rush Brush) Felgi były strasznie zajechane, IronX miał problemy z porządnym rozpuszczeniem zapieczonego syfu. Stan felg jest opłakany (farba schodziła płatami, liczne miejsca z utlenionym aluminium) więc za bezsensowne uważałem wylewanie litrów chemii przez parę godzin IronX w trakcie: Na nadkolach smoła. Dużo smoły. Sanesolv Extra w akcji: Nadkole po, panie Piotrze, może być? :ymcowboy: :-ss Śrubki pomoczyłem w mieszaninie VP Blue Gel oraz IronX-a: Pacjent przyjechał po 13, póki ogarnąłem siuwaksy i sprzęt, była 14, koła tak dały w kość, że robiłem do nocy (prawie 21) a i tak zostało ostatnie, prawy przód do zrobienia. W międzyczasie usunąłem smołę przy użyciu preparatu Sanesolv Extra: Oraz nalot metaliczny przy użyciu IronX: Następnie mycie szamponem Muc-Off i wieczorny wjazd do garażu. Koło PP zostawiłem na absolutny koniec. Glikowanie. Plastelinka CYC zebrała osad z myjni samoobsługowej (proszek), był wyczuwalny opór i chropowatość, poza tym ciutkę smoły i lotnej rdzy. Zdjęcie po 1/3 maski: Dwa elementy rzucały się bardzo w oczy. Po pierwsze szyby przecierane chyba mokrą szmatą: Po drugie, pozbawione koloru i wyrazistości lampy tylne: Tyle syfu znalazłem pod uszczelkami: W związku z czym listwy przy szybach zostały zdjęte. Brudne 50/50: Jako, iż priorytetem było usunięcie odprysków, zrobiłem dokładną inspekcję powłoki lakierniczej: A następnie oznaczyłem wszystkie słabe punkty: Notki ułatwiały identyfikację problemu: Przyszedł czas na żmudną zabawę w Picassa. Za zestaw dziękuje Nowickim, lakier dobrany perfecto :u Na samym początku oczyszczenie z rdzy, odtłuszczenie preparatem Novol Plus 780 oraz zagruntowanie podkładem (Korroplex). Wygrzewanie: W międzyczasie zająłem się szybami. Zabezpieczyłem uszczelki dookoła po czym wypolerowałem wszystkie osiem tlenkiem ceru oraz podkładką filcową FlexiPads. Przed: Po: Szyby były bardzo mocno porysowane, niestety nie udało mi się usunąć wszystkich defektów, natomiast nastąpiła znacząca poprawa. Po tym procesie zostały oczyszczone od środka i na zewnątrz preparatem Autobrite ClearVue: Oraz zabezpieczone preparatem hydrofobowym, Nanolex Urban Glass Sealant: Po skończeniu szyb, zabezpieczyłem wszystko przygotowując się do polerowania. Na maskowanie zużyłem ponad 130m taśmy.. :-o 8-} Lakier w dość dobrym stanie, był polerowany o czym świadczyły ogromne hologramy na masce: Panel testowy to połowa tylnego błotnika, próbowałem uchwycić różnice między wypolerowanym a nieruszonym fragmentem. Pionowa linia przebiega na wysokości lewego krańca wlewu paliwa: W rzeczywistości odbicie wyraźnie się wyostrzyło, gdyby nie ta morka, byłoby pięknie.. ;) Do polerowania całego auta użyłem niebieskiego pada ABW oraz Menzerny Power Gloss. Powiedzmy, że przed: Powiedzmy, że po: I jakieś takie 50/50: Już zdejmowałem maszynę z dachu gdy nagle zahaczyłem o śrubę od relingu i... Wykończenie to DA z czarnym płaskim ABW i Menzerną Super Finish, zastosowałem Jewelling, 10 powolnych przejść przy jednym podejściu. Następnie zająłem się przednią lampą której bezbarwny lakier zaczynał pękać oraz łuszczyć się. Matowienie papierami 1000-1500-2000-2500 oraz wyprowadzenie 3 krokami Menzerny na małych (80mm) padach ABW. Przed: Po: Lampy tylne: Słupki w Piano black. Przed: Po: Smalcowanie. Po długim zastanowieniu i analizie wybór padł na ten duecik: Na elementy gumowe, takie jak opony, uszczelki wokół szyb oraz uszczelki w drzwiach poszedł Meguiars Endurance a na elementy plastikowe Meguiars Gold Class Trim Detailer. Parę fotek prawie gotowego auta na wieczór przed wyjazdem z garażu: No i zabawa z Sanem-Ganem oraz halogenem: Po złożeniu auta: listew przy szybach, relingów, tablic, lusterek, auto wyjechało na słoneczko aby wyczyścić i zabezpieczyć ostatnie nadkole. W związku z czym i tu nie mogło zabraknąć kilku zdjęć: Jak to wygląda? ;) Zdjęcia 'po' zrobione lustrzanką właściciela za co mu serdecznie dziękuje. Inny wymiar fotografii.. :ymdaydream: Sam właściciel zadowolony, ja również, więc chyba jest dobrze. Telefon popołudniu w dniu odbioru auta mówi sam za siebie: - "Cześć" - "No cześć" - "Zaczepiły mnie dwie kobiety na parkingu i zapytały czy to nowy samochód i ile za niego zapłaciłem" - "..." :mrgreen: Mam nadzieję, że nie zanudziłem i dotrwaliście do końca. Liczę na wszelką krytykę i pozdrawiam :-h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booohal Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 No, no, no. Jak na taki niewdzięczny kolor to super. Jeżeli jest możliwość to ciekawi mnie ile Dodo posiedzi... I to oznaczanie każdego defektu. Gratuluje cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quadrifoglio990 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Relacja super, nie ma co krytykować :u Jedynie możesz napisać co to za środek do smoły Sanesolv Extra bo jakoś nie słyszałem nic o nim :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNB SWEDEN Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zacnie wyszlo Panie :u ale Ja bym dal nazwe biedronka Projekt od tych naklejkow :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minetoo Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 hoho grubo :ymapplause: Nadkola czyste :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly_marcin Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Mocarna robota ^:)^ Na grubo poleciałeś z tym Paskiem, zaprawki, szyby, demontaż relingów i uszczelek, korekta - miodzio :u Pewnie Cię trochę szarpnęło przy tym zaczepieniu padem o śrubę ;)) Nie wiem czy miałeś kiedyś ale do tego typu felg - znaczy się do felg w takim stanie zadbania :lol: polecam gorąco Nielsena AC...nierozcieńczonego :twisted: Zdecydowanie skraca to czas pracy przy kółkach ;) Dwa pytanka: 1. Lampy tylne leciałeś papierkiem? 2. Czym robiłeś słupki w Piano? A co do groty...zazdroszczę :ymdaydream: Brawo Dżeju, kawał dobrej roboty :ymapplause: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Dziękuje za komentarze :ymhug: Jeżeli jest możliwość to ciekawi mnie ile Dodo posiedziSam DJ Rain Forest Rub jest jakiś wyjątkowo wytrzymały, zobaczymy ile wytrzyma z double wax'em. Mam filmiki z wizyty na myjni dwa dni po aplikacji, woda szaleje ;)) 8-} Jedynie możesz napisać co to za środek do smoły Sanesolv Extra bo jakoś nie słyszałem nic o nim :?Opis się tworzy :u Lampy tylne leciałeś papierkiem?Papierek tylko na lampie przedniej. Tylne nie są niczym pokryte i targanie ich papierem to moim zdaniem dodawanie sobie niepotrzebnej roboty :) Czym robiłeś słupki w Piano?Tym samym co lampy tył, małe pady ABW niebieski, pomarańczowy i czarny oraz Menzerna: Power Gloss, Power Finish, Super Finish :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonnes Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Nooo Dżeju, napracowałeś się nielicho, ale efekt baaaaardzo widoczny mimo jasnego lakieru :u Wnętrza, rozumiem, nie robiłeś :-? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzaKal Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Profesjonalna robota :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Auto ma do mnie wrócić za jakiś czas na robienie wnętrza :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianese Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 pięknie ale parę uwag: 1. zarobiłeś chociaż na prąd i klisze? :lol: 2. można prosić jakieś foto z bliska zaprawek? 3. na którejś fotce od końca w lusterku widać jak człowiek w czapce zaciesza zza kierownicy :lol: :u :u jest dobrze ile h ci to zajeło? 35-40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_wolf Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Nooo, potężnie się za to zabrałeś :o ;) Ładna robota, od A do Z (tylko z pominięciem literki W :D Ale przy takim natłoku pracy to ;) ) No i po raz kolejny srebrne auto, moja srebrna następna w kolejce ;) Gratuluję roboty :u JJ, mam pytanie - jak robiłeś te zaprawki, to jakoś inaczej polerowałeś te miejsca? Bo ja mam też masę zaprawek na masce porobionych i nie wiem, czy je ominąć przy polerce czy normalnie przejechać :-\ (Odznaczają się trochę, bo po zaprawce nie używałem papieru ściernego) Drugie pytanie miało być o słupki ale już padło ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 zarobiłeś chociaż na prąd i klisze?Ledwo co :lol: można prosić jakieś foto z bliska zaprawek?Jeśli auto przyjedzie na mycie i nie zapomnę, owszem :u ile h ci to zajeło? 35-40?Hmm.. 60? 80? #-o :-o @-) JJ, mam pytanie - jak robiłeś te zaprawki, to jakoś inaczej polerowałeś te miejsca? Bo ja mam też masę zaprawek na masce porobionych i nie wiem, czy je ominąć przy polerce czy normalnie przejechać :-\ (Odznaczają się trochę, bo po zaprawce nie używałem papieru ściernego)Ja po zrobieniu zaprawek i spolerowaniu nadmiaru tego co trzeba, normalnie polerowałem całą maskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fireman_marcin Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 No JJ świetnie wyszło, kawał roboty, dużo detali. :u Pięknie wejście w sezon :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junior74 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witaj JJ praca jaką wykonałeś bardzo mi się podoba.Natomiast mam pytanie. Ile trzeba zaplacić za taką korektę z zabezpieczeniem ? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herusek14 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 No no ... nie ma lipy .. Szkoda tylko ze srebrny bo nie oddaje potencjału efektu :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pako Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Serio wygląda jak prosto z salonu :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s.martino Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Nice Job :u ale pedzlowania nie bylo. JJ gzdie tasme za darmo daja?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 No zdjęcia z pędzelkiem niet, może następnym razem 8-| ;) Taśmy za pół darmo dają w sklepie za rogiem ;) ale przepaść pod względem siły kleju dzieli je od najtańszego 3M'a :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s.martino Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Ok oczywiscie zartowalem z ta tasma...moza dlatego ze jej nie urzywam....Super JJ jak mi sie interes rozwinie to curiculum mi podeslesz :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalMagnes Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Jędrzej super praca/projekt! :u Małe pytanko, 7 zdjęcie od końca, karbowana guma przy drzwiach - wydaje się być niezabezpieczona...albo tak to wygląda na zdjęciu? Ogólnie te gumy są upierdliwe, ja pędzelkuje je ,,wodnistym" Poorboy's Bold'n Bright. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Wszystkie plastiki zabezpieczał właściciel, po stronie pasażera dostał instrukcję, żeby smalcować też wewnętrzną część, możliwe, że z tej do tego nie doszło :? Zewnętrzne listwy, szczególnie w dole drzwi były strasznie wyblakłe i 'suche', widoczne były zacieki (mocna chemia) i po jednokrotnej aplikacji Megsa, momentami przebijało. Myślę, że po kilku aplikacjach plastik odzyska świeży wygląd, kwestia czasu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J0NES Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 pięknie wyszło, robiłeś podjazd padem ABW białym czy od razu leciałeś niebieskim ? też mam Vw i białym bawiłem się na zniszczonym nadkolu i topornie szło chyba trzeba będzie zamówić futro i niebieskie ABWki 8-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 A jest biały pad ABW? W momencie kiedy ja zamawiałem swoje gąbki u pana Andrzeja, najmocniejsze były niebieskie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zaslepek od relingów nie połamałes ? :ugeek: :) Świetna robota :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.