Skocz do zawartości

VW Passat B5 FL


JJ.

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Sezon zaczyna się na poważnie i nie może tak być, że moderator niczego nie wrzuca, więc przedstawiam Wam auto nad którym spędziłem ostatnio trochę czasu :)

VW Passat B5, FL, kombi, 2002, kolor srebrny. Oczko w głowie właściciela który dba jak może. Auto używane do dojazdów do pracy w różne miejsca (często za miastem) oraz tatowóz, w związku z czym nie ma łatwego życia. Największą zmorą a tym samym priorytetem w doprowadzeniu do akceptowalnego stanu była maska i liczne odpryski od kamieni które na krawędzi elementu podeszły rudą pod lakier i porobiły brzydkie purchle. Oprócz standardowego mycia karoserii wraz z profilami w drzwiach i bagażniku, wyczyściłem oraz zabezpieczyłem nadkola, koła, wypolerowałem oraz zabezpieczyłem szyby, lewy reflektor oraz tylne lampy.

Zapraszam do zapoznania się z relacją, uprzedzam o bardzo dużej ilości zdjęć :-ss

Auto przed przyjazdem odwiedziło myjnie samoobsługową w związku z czym wyglądało względnie czysto. Na samym początku przystąpiłem do demontażu relingów oraz tablic rejestracyjnych:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Następnie krótka inspekcja:

Osad po proszku z myjni:

Dołączona grafika

Uszkodzona warstwa zabezpieczająca na lampie:

Dołączona grafika

Zawiasy w drzwiach kierowcy były najbrudniejsze:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dużo syfu w uszczelkach:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

No i standardowo smoła:

Dołączona grafika

Czyszczenie zacząłem od profili w drzwiach, do tego celu posłużyły mi:

- APC DB 1:4

- Sanesolv Extra

- Czysta woda

- Pędzelki, szczoteczki

Dołączona grafika

Następnie zająłem się felgami i nadkolami, tutaj przydatne były:

- APC DB 1:4

- Sanesolv Extra

- VP Blue Gel 1:3

- IronX

- Pędzelki, szczoteczki (m.in. Monster Shine Rush Brush)

Dołączona grafika

Felgi były strasznie zajechane, IronX miał problemy z porządnym rozpuszczeniem zapieczonego syfu. Stan felg jest opłakany (farba schodziła płatami, liczne miejsca z utlenionym aluminium) więc za bezsensowne uważałem wylewanie litrów chemii przez parę godzin

IronX w trakcie:

Dołączona grafika

Na nadkolach smoła. Dużo smoły. Sanesolv Extra w akcji:

Dołączona grafika

Nadkole po, panie Piotrze, może być? :ymcowboy: :-ss

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Śrubki pomoczyłem w mieszaninie VP Blue Gel oraz IronX-a:

Dołączona grafika

Pacjent przyjechał po 13, póki ogarnąłem siuwaksy i sprzęt, była 14, koła tak dały w kość, że robiłem do nocy (prawie 21) a i tak zostało ostatnie, prawy przód do zrobienia. W międzyczasie usunąłem smołę przy użyciu preparatu Sanesolv Extra:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Oraz nalot metaliczny przy użyciu IronX:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Następnie mycie szamponem Muc-Off i wieczorny wjazd do garażu. Koło PP zostawiłem na absolutny koniec.

Glikowanie. Plastelinka CYC zebrała osad z myjni samoobsługowej (proszek), był wyczuwalny opór i chropowatość, poza tym ciutkę smoły i lotnej rdzy. Zdjęcie po 1/3 maski:

Dołączona grafika

Dwa elementy rzucały się bardzo w oczy. Po pierwsze szyby przecierane chyba mokrą szmatą:

Dołączona grafika

Po drugie, pozbawione koloru i wyrazistości lampy tylne:

Dołączona grafika

Tyle syfu znalazłem pod uszczelkami:

Dołączona grafika

W związku z czym listwy przy szybach zostały zdjęte. Brudne 50/50:

Dołączona grafika

Jako, iż priorytetem było usunięcie odprysków, zrobiłem dokładną inspekcję powłoki lakierniczej:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

A następnie oznaczyłem wszystkie słabe punkty:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Notki ułatwiały identyfikację problemu:

Dołączona grafika

Przyszedł czas na żmudną zabawę w Picassa. Za zestaw dziękuje Nowickim, lakier dobrany perfecto :u

Dołączona grafika

Na samym początku oczyszczenie z rdzy, odtłuszczenie preparatem Novol Plus 780 oraz zagruntowanie podkładem (Korroplex). Wygrzewanie:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W międzyczasie zająłem się szybami. Zabezpieczyłem uszczelki dookoła po czym wypolerowałem wszystkie osiem tlenkiem ceru oraz podkładką filcową FlexiPads. Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Szyby były bardzo mocno porysowane, niestety nie udało mi się usunąć wszystkich defektów, natomiast nastąpiła znacząca poprawa.

Po tym procesie zostały oczyszczone od środka i na zewnątrz preparatem Autobrite ClearVue:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Oraz zabezpieczone preparatem hydrofobowym, Nanolex Urban Glass Sealant:

Dołączona grafika

Po skończeniu szyb, zabezpieczyłem wszystko przygotowując się do polerowania. Na maskowanie zużyłem ponad 130m taśmy.. :-o 8-}

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Lakier w dość dobrym stanie, był polerowany o czym świadczyły ogromne hologramy na masce:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Panel testowy to połowa tylnego błotnika, próbowałem uchwycić różnice między wypolerowanym a nieruszonym fragmentem. Pionowa linia przebiega na wysokości lewego krańca wlewu paliwa:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W rzeczywistości odbicie wyraźnie się wyostrzyło, gdyby nie ta morka, byłoby pięknie.. ;)

Do polerowania całego auta użyłem niebieskiego pada ABW oraz Menzerny Power Gloss.

Powiedzmy, że przed:

Dołączona grafika

Powiedzmy, że po:

Dołączona grafika

I jakieś takie 50/50:

Dołączona grafika

Już zdejmowałem maszynę z dachu gdy nagle zahaczyłem o śrubę od relingu i...

Dołączona grafika

Wykończenie to DA z czarnym płaskim ABW i Menzerną Super Finish, zastosowałem Jewelling, 10 powolnych przejść przy jednym podejściu.

Dołączona grafika

Następnie zająłem się przednią lampą której bezbarwny lakier zaczynał pękać oraz łuszczyć się. Matowienie papierami 1000-1500-2000-2500 oraz wyprowadzenie 3 krokami Menzerny na małych (80mm) padach ABW.

Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Lampy tylne:

Dołączona grafika

Słupki w Piano black.

Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Smalcowanie. Po długim zastanowieniu i analizie wybór padł na ten duecik:

Dołączona grafika

Na elementy gumowe, takie jak opony, uszczelki wokół szyb oraz uszczelki w drzwiach poszedł Meguiars Endurance a na elementy plastikowe Meguiars Gold Class Trim Detailer.

Parę fotek prawie gotowego auta na wieczór przed wyjazdem z garażu:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

No i zabawa z Sanem-Ganem oraz halogenem:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po złożeniu auta: listew przy szybach, relingów, tablic, lusterek, auto wyjechało na słoneczko aby wyczyścić i zabezpieczyć ostatnie nadkole. W związku z czym i tu nie mogło zabraknąć kilku zdjęć:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jak to wygląda? ;)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zdjęcia 'po' zrobione lustrzanką właściciela za co mu serdecznie dziękuje. Inny wymiar fotografii.. :ymdaydream:

Sam właściciel zadowolony, ja również, więc chyba jest dobrze. Telefon popołudniu w dniu odbioru auta mówi sam za siebie:

- "Cześć"

- "No cześć"

- "Zaczepiły mnie dwie kobiety na parkingu i zapytały czy to nowy samochód i ile za niego zapłaciłem"

- "..."

:mrgreen:

Mam nadzieję, że nie zanudziłem i dotrwaliście do końca. Liczę na wszelką krytykę i pozdrawiam :-h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mocarna robota ^:)^

Na grubo poleciałeś z tym Paskiem, zaprawki, szyby, demontaż relingów i uszczelek, korekta - miodzio :u

Pewnie Cię trochę szarpnęło przy tym zaczepieniu padem o śrubę ;))

Nie wiem czy miałeś kiedyś ale do tego typu felg - znaczy się do felg w takim stanie zadbania :lol: polecam gorąco Nielsena AC...nierozcieńczonego :twisted: Zdecydowanie skraca to czas pracy przy kółkach ;)

Dwa pytanka:

1. Lampy tylne leciałeś papierkiem?

2. Czym robiłeś słupki w Piano?

A co do groty...zazdroszczę :ymdaydream:

Brawo Dżeju, kawał dobrej roboty :ymapplause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za komentarze :ymhug:

Jeżeli jest możliwość to ciekawi mnie ile Dodo posiedzi

Sam DJ Rain Forest Rub jest jakiś wyjątkowo wytrzymały, zobaczymy ile wytrzyma z double wax'em. Mam filmiki z wizyty na myjni dwa dni po aplikacji, woda szaleje ;)) 8-}

Jedynie możesz napisać co to za środek do smoły Sanesolv Extra bo jakoś nie słyszałem nic o nim :?

Opis się tworzy :u

Lampy tylne leciałeś papierkiem?

Papierek tylko na lampie przedniej. Tylne nie są niczym pokryte i targanie ich papierem to moim zdaniem dodawanie sobie niepotrzebnej roboty :)

Czym robiłeś słupki w Piano?

Tym samym co lampy tył, małe pady ABW niebieski, pomarańczowy i czarny oraz Menzerna: Power Gloss, Power Finish, Super Finish :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pięknie ale parę uwag:

1. zarobiłeś chociaż na prąd i klisze? :lol:

2. można prosić jakieś foto z bliska zaprawek?

3. na którejś fotce od końca w lusterku widać jak człowiek w czapce zaciesza zza kierownicy :lol: :u :u

jest dobrze ile h ci to zajeło? 35-40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo, potężnie się za to zabrałeś :o ;) Ładna robota, od A do Z (tylko z pominięciem literki W :D Ale przy takim natłoku pracy to ;) )

No i po raz kolejny srebrne auto, moja srebrna następna w kolejce ;) Gratuluję roboty :u

JJ, mam pytanie - jak robiłeś te zaprawki, to jakoś inaczej polerowałeś te miejsca? Bo ja mam też masę zaprawek na masce porobionych i nie wiem, czy je ominąć przy polerce czy normalnie przejechać :-\ (Odznaczają się trochę, bo po zaprawce nie używałem papieru ściernego)

Drugie pytanie miało być o słupki ale już padło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarobiłeś chociaż na prąd i klisze?

Ledwo co :lol:

można prosić jakieś foto z bliska zaprawek?

Jeśli auto przyjedzie na mycie i nie zapomnę, owszem :u

ile h ci to zajeło? 35-40?

Hmm.. 60? 80? #-o :-o @-)

JJ, mam pytanie - jak robiłeś te zaprawki, to jakoś inaczej polerowałeś te miejsca? Bo ja mam też masę zaprawek na masce porobionych i nie wiem, czy je ominąć przy polerce czy normalnie przejechać :-\ (Odznaczają się trochę, bo po zaprawce nie używałem papieru ściernego)

Ja po zrobieniu zaprawek i spolerowaniu nadmiaru tego co trzeba, normalnie polerowałem całą maskę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie plastiki zabezpieczał właściciel, po stronie pasażera dostał instrukcję, żeby smalcować też wewnętrzną część, możliwe, że z tej do tego nie doszło :?

Zewnętrzne listwy, szczególnie w dole drzwi były strasznie wyblakłe i 'suche', widoczne były zacieki (mocna chemia) i po jednokrotnej aplikacji Megsa, momentami przebijało. Myślę, że po kilku aplikacjach plastik odzyska świeży wygląd, kwestia czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...