JJ. Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Ja nie ;) dzięki ^:)^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeper Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Dzeju, swietna robota! Grota tez zajebiaszcza :) Prosze napisz cos wiecej o jewelingu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mx_nowicki Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Nooo JJ muszę przyznać, że kawał dobrej roboty odwaliłeś! :) Bardzo mi się podoba relacja. Dobrze, że lakier pasował i udało się usunąć ubytki :) W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Jewelling to ostatni krok w polerowaniu polegający na bardzo długim obrabianiu powierzchni przy użyciu praktycznie nieściernego pada jak również bardzo delikatnej (najdelikatniejszej) finiszowej pasty. Proces ten wydobywa przysłowiowe 2% blasku, usuwa mikrouszkodzenia lakieru powstałe podczas polerowania bardziej ściernymi kombinacjami i nie tylko. Twierdzi się, że nawet finisz pozostawia jakieś mikrouszkodzenia, proces jewellingu to długie masowanie mające za zadanie pozostawić powierzchnię lepiej wykończoną niż przy tradycyjnym finiszowaniu. Kevin Brown uważa, że pad po tak długim czasie obrabiania powierzchni może zawierać jakieś resztki pasty bądź inne drobiny uszkadzające powierzchnię, moim zdaniem właściwości ścierne przy tym procesie są tak małe a użyta pasta tak tłusta, że nie mamy do czynienia z pyleniem, brudzeniem, zapychaniem pada. No i słyszałem też, że DA nadaje się do tego jak najlepiej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeper Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 A jake predkosc DA? Robiłes padem finishowym płaskim czy karbowanym? jaka powierzchnia jednorazowej obrobki i jak długo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Prędkości na DA 3,5 i 6, czarny płaski, jednorazowa powierzchnia obróbki to np. jedne drzwi nad listwą, czasu nie liczyłem ale myślę, że jakieś 10 minut na sekcję poświęcałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeper Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Czyli zaczynasz z 3,5 a potem wchodzisz na 6? Jesli tak, to ile czasu z tych 10 min. poswiecasz na low-speed a ile na hi-speed? Myślisz, ze s40 pasuje do takiego miziania? Przepraszam za szczegolowe i wnikliwe pytania, ale sam bym chcial sprobować :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Czyli zaczynasz z 3,5 a potem wchodzisz na 6?Tak jest. 3,5 służy mi głównie do dokładnego rozprowadzenia pasty po całym obszarze. Resztę czasu spędzam na wypracowywaniu pasty na 6. biegu. Uważam, że żeby wypracować tłustą pastę jaką jest Menzerna trzeba troszkę czasu. Jeśli chodzi o wybór pasty, dużo zależy od rodzaju auta (lakieru) nad którym pracujemy. Powłoka w tym VW była twarda więc użyłem Super Finishu (PO106FA), w przypadku lakierów średnich i miękkich, użyłbym Final Finishu (PO85RD) (operuje na starych nazwach więc niech to nikogo nie zmyli). Wg kart ścieralności PO85RD to to samo co 3M Ultrafina i PB SSR1. Karty Scholla mówią, że S40 posiada ścieralność na poziomie 1 a połysk na 6. Niestety nie znalazłem bezpośredniego porównania Scholla do Menzerny. Gdybyś użył delikatnego pada (czerwony LC czyli glaze-ingowy - tak szynka?) bądź też niebieskiego DOL, do zera zminimalizowałbyś ścieralność na korzyść połysku. Tak mi się przynajmniej wydaje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yukon Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Good job. Garaż do własnych prac? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Tak panie Arturze, własny osobisty :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr320 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 konkretna robota i masa włożonej pracy... :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sucre Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 No pozamiatał...praca mega konkret, bardzo przyjemnie się ogląda a dbałość o szczegóły poraża ( to oklejenie szyb mnie urzekło ). Będę musiał wypróbować Twoją metodę finishu :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr320 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 a mógł byś jeszcze zdradzić który tlenek cynku używałeś, bo z tego co się orientuje jest kilka kolorów i nie wiem który jest najlepszy, bo u Ciebie wyszło to naprawdę super.. Do tego zwykły filc i koniec, czy może jeszcze jakimś padem jechałeś..??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Piotrze, tlenku cynku nie używałem, użyłem natomiast tlenku ceru ;) Biały, czysty, najzwyklejszy. Szyba jest to tak twarda powierzchnia, że 'muskanie' padem nie przyniosłoby po tlenku jakichkolwiek efektów :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr320 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 zawsze coś poprzekręcam.. :oops: dzięki za odp, muszę go zamówić bo w moim autku przednia szyba nie jest niestety w dobrej kondycji.. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinkinss Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Ale grubooooooooooooooo :shock: :shock: :shock: Dawno tak dobrej relacji tzn. roboty nie widziałem :u :u :u :u :u Gratuluje :u Efekt :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Repl Opublikowano 4 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Piękna robota. Czy mogę zapytać o nr tel w celu zaczerpnięcia inf. Mieszkamy w tym samym mieście i z przyjemnością bym oddał auto pod taki zabieg. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.