Jump to content

Re: BMW E36 korekta + ceracoat


Venom

Recommended Posts

Moje stare zdychające bmw którego mam całkowicie dosyć, no ale do testów w sam raz. Wiem że to jest amatorka , ale zacząć od czegoś trzeba ;) Wszelkie sugestie mile widziane. Przepraszam za jakość zdjęć, ale coś mi z aparatem się stało i robię obecnie gramofonem :/ Auto wymyte , wyglinkowane BH i zabezpieczone duraglossem 111.

Glinkowanie jak w temacie o glinkach

http://www.detailingclub.pl/viewtopic.php?f=13&t=2369&start=45

Auto posiadam od 3 lat , a jakoś czasu nie miałem się nim zająć , podejrzewam że wcześniej nigdy nie było glinkowane. Przed zabiegiem widać było pełno syfu , jak przeciągnąłem ręką po lakierze to był masakrycznie chropowaty.

Dołączona grafika

W lewym rogu miałem jakąś smołę od 2 lat :D i pięknie mi to się usunęło

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dzisiaj jako że miałem czas , auto umyłem ponownie szamponem chyba z shiny garage i rękawicą megsa. Wytarłem wydmuchałem i zabrałem się za aplikację durexa.

Wycieranie przedwstępne :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po wydmuchaniu wody z uszczelek jeszcze raz wycieranie aż do sucha :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jak widać rudy już nieźle zaatakował mój błotnik, dlatego niebawem będę wymieniał i lakierował , maskę i progi też. Może też mała relacja będzie :D

Tutaj mamy głównych aktorów spektaklu Duragloss 111 & 601 (zabezpieczone zostało prawie całe auto)

Dołączona grafika

Oczywiście wszystkie mazy wodne zostały uprzednio dotarte

Na tylnej klapie będę "badał" wpływ właściwości wosku na ochronę lakieru i tutaj podzieliłem sobie na 3 części. Ogólnie będę sprawdzał i oceniał na podstawie kątu zwilżania a raczej samego wyglądu kształtu kropli. Robił już tak ktoś??

1 Duragloss 601 & 111

2 NIC :D

3 Hi temp

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jak widać od lewej strony poszedł 601 & 111 później jest nałożone NIC a następnie mamy Hi temp'a.

Dołączona grafika

i od drugiej strony

Dołączona grafika

Po nałożeniu na całe auto , odczekaniu około 30 minut w temp około 17 stopni ( nie mogłem sobie pozwolić na dłuższy czas oczekiwania i większą temperaturę ) i po polerowaniu auto wg mnie pod względem wizualnym zyskało dużo. Wcześniej miałem tak że jak myłem sobie autko to fajnie wyglądało jak było mokre , każdy syf był przykryty wodą. Niestety po wytarciu auta wyglądało jak jagodowa kupa. Obecnie jestem bardzo zadowolony i mam fajną jagodę :D Co prawda muszę zająć się lakierką , ale od dawna po wytarciu nie byłem tak zadowolony z koloru auta :u

Niestety zdjęcia to jakaś tragedia , ale jak zacząłem coś robić to już chce do końca :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jutro zrobię zdjęcia w świetle dziennym , mam nadzieję że lepiej to będzie wyglądało :/

Jako że to nie koniec dorwałem się do Car pro Perl , moje elementy plastikowe są wyblakłe i to strasznie, po użyciu glinki car pro pomyślałem sobie - hmm gorzej już być nie będzie więc spróbuje coś z tym zrobić. I byłem zadowolony z tego kroku, niestety zdjęcia nie oddają efektu , a szkoda :/

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Efekt mi się bardzo podoba , moje klamki dostały drugie życie , ale chyba też je polakieruje , zobacze jak długo perl się będzie utrzymywał ;)

Dołączona grafika

Lusterka też dostały drugie życie :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

A na koniec coś co też poprawiło mi humor :D czyli listewka tylnego zderzaka , która nadawała się jedynie do śmieci jeśli chodzi o jej wygląd, ale Perl ją uratował :D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

No i to co mi się podoba :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jeśli chodzi o Perla to jestem bardzo zadowolony, efekt uzyskany przez aplikację duraglossa również. Jak z wytrzymałością tego okaże się.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

postaram sie jutro jakies zdjęcia porobić , niestety cyfrówka mi odmówiła posłuszeństwa i nie wiem o co jej chodzi :/ Później jeszcze wrzucę zdjęcia kropel na tylnej klapie ;)

Mar tylny zderzak był szary zawsze :P w sumie co do wyglądu tego auta to wcześniej się nie interesowałem, miało mnie dostarczyć z pkt a do pkt b i tyle :P Na studenckie warunki jak znalazł, jak już będę bogatszy to zabieram na mamusiowe e46 coupe :D

Link to comment
Share on other sites

Takie drobne poglądowe foto. Będę oceniał właściwości danej powłoki pod względem straty właściwości hydrofobowych oraz dążeniu do właściwości hydrofilowych.

durex :

Dołączona grafika

NIC :

Dołączona grafika

hi temp :

Dołączona grafika

Jak widać w polu nic mamy inny kształt kropel są takie rozpłaszczone. Ja będę obserwował aż "skończy się" wosk na danej powierzchni i przyrównam sobie do próbki NIC i wyciągnę sobie wnioski co do wytrzymałości.

Link to comment
Share on other sites

jak tu lubić e36 które niedość że ma całe 1.6 pod maską to jeszcze jest w wersji compact :O a na dodatek sypie się w nim wszystko :) za to mamusiowe coupe jest idealne, w sumie byłoby gdyby nie cyrki z podłogą, ale odpukać póki co :D

Nie chcialem wczoraj pisać ale...to jest 2/3 BMW tylko 8-}

Link to comment
Share on other sites

Noo dorwałem aparat jakiś więc pstryknąłem kilka fot. Auta nie myłem bo na to czasu nie miałem, za to porobiłem kilka rzeczy w środku, ale o tym później.

Dołączona grafika

Moja wyblakła klameczka , która odzyskała swój dawny kolor, ale i tak chyba będzie lakierowana ;)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

A tutaj listewki , wiem że mam szparę , i pewnie to poprawie jak będę lakierował , niestety jak jestem na mazurach to zawsze jakiś durny kot wyskoczy mi prosto pod zderzak , nawet już nie montowałem ramki rejestracji tylko ją przykręciłem bo się nie opłaca zmieniać co wyjazd na mazury :D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Takie tam z odpychania wody :D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W między czasie jeszcze wyprałem sobie podłogę , nie wiem czy można tak nazwać też przetarcie tylnej tapicerki, bo miałem w jakimś białym syfie , odkurzaczem tego nie szło doczyścić więc lekko poszczotkowałem na mokro i jest git. Dodatkowo zabezpieczyłem plastiki w środku Aerospacem 303 :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Wcześniej jeszcze została wyciągnięta wgniotka z dachu bo mi jakaś wiewiórka kasztanem przywaliła , niestety nie mam fot, ale jak będę robił jakieś wgniotki to porobię fotki przed i po. Dodatkowo miałem wieśniacki tuningowany błękity mieszek który to sobie polakierowałem na czarno, znajdę zdjęcia to też wrzucę. No i mała zapowiedź renowacji popękanego podłokietnika ;)

Dołączona grafika

Tutaj już zdjęcie jest po oczyszczeniu włókniną i po szpachlowaniu żywicą. Nie lakierowałem od razu bo tutaj dużo musiałem tej żywicy dać jak sami widzicie , niezły ubytek mamy tutaj ;)

Link to comment
Share on other sites

Miłosz, dodam tylko, że tak krótki czas od aplikacji DG do polerowania (1 h to taki optymalny czas) + nieodczekanie ok. 24 h w temperaturze powyżej 10 stopni + moczenie sealant-u w czasie, kiedy jeszcze łączy się z lakierem (co najmniej 24 h wilgoć nie może osadzać się na lakierze) może zaważyć na krótszej trwałości DG ;). Piszę to, bo dużo osób (w tym w przeszłości także i ja :lol:) przejechało się na tym jak te sealanty są wrażliwe na warunki przed, po i w trakcie aplikacji :D. Miej to na uwadze ;).

Link to comment
Share on other sites

Zdaje sobie sprawę z tego że do aplikacji jak i sezonowania powłoki muszą być spełnione odpowiednie warunki, ale sam wiesz jak jest :P To tak samo jak lakierowanie w garażu :D bez komory gdzie ani nie ustawisz temp, wilgotności itp. Po za tym ja dopiero raczkuje w tym temacie :D

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem to zdjęcie :D Znaczy się zdjęcie z tym mieszkiem , jeszcze z otomoto jak kupowałem auto ;) a wyglądało to bardzo wieśniacko czyli tak :

Dołączona grafika

Oczywiście gałkię i kondoma na kierę też zmieniłem hehe :D mało tego gałkię mam gdzieś jeszcze więc jak ktoś chętny to oddam i dopłacę nawet za zabranie tego :D

Ale nie o tym teraz , mieszek przelakierowałem z niebieskiego na czarny , ale jeszcze raz będzie lakierowane i wiedziałem o tym bo na szwach się rozeszło , niestety tak się zdarza jak materiał pracuje ;) ale spoko będzie lakierowany podłokietnik to i mieszek się pryśnie ;)

Dołączona grafika

I chyba moją gałkię też muszę odnowić :D

Link to comment
Share on other sites

Wyglądało gorzej niż źle, jak tak dalej będę dłubał w tym ulepie to wyjdzie że lepiej kupić inne auto , już raz lakierowane było przez pseudo władce szpachli i nigdy więcej , drugi silnik już siedzi zawieszenie tak samo...a ja dalej przy nim dłubie :o

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj ogarnąłem trochę elementy wnętrza. Polakierowałem podłokietnik , gałkę zmiany biegów oraz mieszek.

Mieszek jak wcześniej pisałem trzeba było jeszcze raz prysnąć , tak też uczyniłem , dobrałem kolorek przygotowałem powierzchnię i "psik psik"

Dołączona grafika

Gałka przed

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W trakcie lakierowania

Dołączona grafika

Obecnie schnie więc musiałem wrzucić na dzisiaj moją super niebieską gałkę zmiany biegów :D Gałkę będę chciał jeszcze poprawić.

Z podłokietnika nie jestem zadowolony bo jednak tutaj najlepiej byłoby zrobić płynną skórą, tutaj robiłem żywicą , która to pod natryskiem i temperaturą napęczniała mi, mimo że miałem to zeszlifowane na gładko :/

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

dokladnie opisz co i jak i pokaz efekt koncowy

pamietam jak w robocie mielismy mastera calkeim ladny ale kierownica brzydka - jakis fanatyk skubania kierownicy jezdzil tym masterem. wykrecilismy ta kierownice po wymyciu nitrem zapsikalem ja strukturka do zderzaków z APP (polecam :u ) z poczatku efekt lipny ale zrobilem nim pare kursów i az sie zdziwilem. ja sam z 500 km moj szef drugie tyle a z kierownicy nic nie zlazi nie brudzi rak, sama sie ladnie dopolerowala az wyszedl oryginal :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Miałem chwile czasu to zadbałem o reflektory. Niestety nie obklejałem i trochę robota typu drut , ale czas gonił :( Do "regeneracji" reflektorów użyłem past Manzerny. Najpierw 500 później 2500 a następnie 3000.

Reflektory przed :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

No i zaczynamy , efekt po 500 :

Dołączona grafika

po 2500 :

Dołączona grafika

po 3000 :

Dołączona grafika

i dla porównania efekt po zabiegu drugiej lapmy :

Dołączona grafika

Wszelkie sugestie mile widziane ;) Z tego co się orientuję to też matowi się przed polerowaniem na mokro papierem 2000, ja ten krok w tym przypadku pominąłem :)

PS pierwszy raz to robiłem i nawet jestem zadowolony , nawet mi się lepiej jezdzi teraz jakbym więcej widział na drodze w nocy hehe :D

Link to comment
Share on other sites

Jako że mamy już niby zimę, ale różnica temperaturowa jest duża - wewnątrz auta i na zewnątrz i tutaj pojawia się problem z parowaniem szyb. Ostatnio bardzo mnie to drażniło i postanowiłem sobie że się z tym uporam. Zakupiłem car pro fog fight. Nałożyłem na szyby boczne oraz przednią szybę. Chociaż przednia szyba to bardziej do testów trwałości mi posłuży. Jak widać przedzieliłem szybę na dwie części. Ta mniejsza nie została pokryta fight fogiem, reszta szyby pokryta :

Dołączona grafika

Co do aplikacji to nie ma tutaj nic trudnego , po za tym dostajemy cały zestaw do zabawy:

Dołączona grafika

Aplikujemy polerujemy czekamy chwilkę i testujemy. Wygląda to mniej więcej tak ( test)

Dołączona grafika

Video test :

zxdUDnNv1vA

Są jednak minusy , jak się stoi przed autem widać straszne mazy, niestety szmatka do polerowania z zestawu nadaje się jedynie do wysmarkania nosa. Ja z tym robić nic nie będę, wolę mieć mazy niż parowanie szyb :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu


×
×
  • Create New...