Venom Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 s.martino przy użyciu innej szmaty tych mazów nie ma, na bocznych inną szmatką polerowałem i jest ok. Szczerze ? - uważam że bezpieczeństwo przede wszystkim, często muszę wsiadać do auta i od razu jechać, przed aplikacją tego miałem kilka sytuacji że jechałem zaparowany i nie dużo brakło żebym w coś przywalił :P Także tutaj pod innym kątem traktuje to smarowidło. I mam nadzieję że i dla Was tutaj estetyka produktu nie będzie najważniejsza ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Jako że ostatnio nic się nie działo to postanowiłem zrobić sobie progi bo już się zakolegowały z rudym i jego kolegami dziurami :D Zamieszczam takiego drobnego tutoriala w związku z tym ;) Co będzie nam potrzebne : baranek, podkład , klar , folia , taśma , papier , papier ścierny , odtłuszczacz i trochę sprzętu ( można jeszcze zrobić to bez tego sprzętu, czyli produkty w spray'u chociaż do baranka chyba konieczny jest kompresor jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi) Najpierw zaczynamy od przygotowania powierzchni, bo to jest jakieś 80% pracy. jako że auto miałem mokre trzeba było je wytrzeć oraz osuszyć pistoletem pod ciśnieniem. Progi były już w fatalnym stanie , wg mnie po tej zimie byłyby do wywalenia. Trochę takich kwiatków było : Wyjmując zaślepki z przedniej części progów ukazała mi się korozja : Wstępnie już trzeba było przelecieć papierem ściernym na krążku 80. Niestety , ale tam przy zaślepkach trzeba było szorować ręcznie żeby wyeliminować korozję. Następnie poszła szpachla z włóknem szklanym w każde miejsce gdzie były jakieś ubytki : Tylne miejsca gdzie były zaślepki były w bdb stanie więc tam nic szpachlować nie trzeba było , za to musiałem wypełnić inne braki : Z przednimi było ciut gorzej trzeba było interweniować szpachlą z włóknem : Oczywiście przed szpachlowaniem wszystko było pryskane i wycierane tym odtłuszczaczem który widać na zdjęciach powyżej. Pamiętajcie żeby dobrze obkleić auto wraz z wnękami na opony Zaślepkami też trzeba było się zająć , oczyścić odtłuścić i później polakierować. Zdjęcie zrobione jak były mokre , widać dokładnie strukturę baranka Po szpachlowaniu trzeba było jeszcze papierem wyrównać powierzchnię oraz prysnąć podkładem Po lakierowaniu barankiem Żeby to jeszcze miało ręce i nogi na warstwę baranka poszły dwie warstwy klaru : Klar w tym wypadku "umocni" strukturę baranka , nada kolejnych właściwości powłoce , czyli brud nie będzie się tak trzymał oraz nada połysku. Czas pracy koło 3h. Obecnie auto stoi w garażu i powłoka się sezonuje czyli nabiera swoich właściwych parametrów ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Czemu szpachla poszła na gołą blachę?. Co to za podkład ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Jak znajdę puszkę to napisze jaki podkład, ale z tego co się orientuje to jakiś też antykorozyjny. Co do szpachli to ta z włóknem szklanym może być nakładana na gołą blachę, co prawda są dwie "szkoły" jedni mówią że nie drudzy że tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s.martino Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Fajno wyszlo, a nie mozna tak tych progow zwyklym lakierem i klarem, tak na gladko jak reszte auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Fajno wyszlo, a nie mozna tak tych progow zwyklym lakierem i klarem, tak na gladko jak reszte auta?To już są większe koszta i wymagają lepszego sprzętu jak i umiejętności :). Ja osobiście nie nakładał bym szpachli na gołą blachę, bo szpachla jak i podkłady dekoracyjne są powłokami higroskopijnymi a taki podkład reaktywny odcina dostęp wilgoci i innych niekorzystnych czynników do blachy więc ja jakoś preferuje nakładanie na reaktywny nie zależnie od rodzaju szpachli. Też jakoś nie lubie jak ktoś wysuszy szpachle która poszła na gołą blachę i wywali z opryskiwacza obfita ilość zmywacza na taka szpachle żeby to odtłuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Nie wiem czy zwracacie uwagę , ale jak macie progi w aucie to są one takie jak ze skórką pomarańczową i to taką konkretną :D I to jest ten baranek. Specjalnie jest on taki żeby nie przepuszczał wody , konserwował , musi być elastyczny i odporny na uderzenia kamyczków. Dzięki temu cały syf który leci z drogi na progi nie robi z nich jesieni średniowiecza ;) Jakbyś robił tak na gładko jak mówisz czyli baza + klar to wg mnie nie będzie to tak wytrzymałe. Zauważyłeś ile masz odprysków na masce auta od jazdy ? :) A np na progach nie ma takiej ilości odprysków a dostają po tyłku nieźle. Zawsze można zrobić tak że będziesz miał to w kolorze czyli przygotowanie powierzchni + baranek + baza + klar. PS nie jestem profesjonalistą , dopiero zaczynam bawić się w lakierowanie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Baranek nie przepuszczający wody?. Są takie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 No podobno są , ale i tak zamknąłem go jeszcze 2 warstwami klaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s.martino Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zaraz moment, nie karzde auta ma progi "barankiem" robione. Pewnie jast jakas dobra alternatywa, wlasnie tak "na gladko" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Ja nie mówię że każde :D ale te z którymi miałem styczność ;) w sumie to można położyć baranka i go papierem przejechać żeby był gładki , jutro się dowiem co zamiast tego można zrobić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s.martino Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Dobra, to jak sie dowiesz to sie podziel, bo tak nad moim sie zastanawiam. A szczegolnie to we wneki nad kolami bym klad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Tak jak mówiłem jeśli chodzi o zabezpieczenie progów na gładko , najpierw wszystkie czynności z przygotowaniem powierzchni , później baranek, następnie papier ścierny i robisz na gładko , baza i klar ;) Podkład uzywany bolla , również antykorozyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s.martino Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Ok, dzieki Venom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszlakier Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Tak jak mówiłem jeśli chodzi o zabezpieczenie progów na gładko , najpierw wszystkie czynności z przygotowaniem powierzchni , później baranek, następnie papier ścierny i robisz na gładko , baza i klar ;) Podkład uzywany bolla , również antykorozyjny. baranek równać papierem sciernym ?? po co ?? kolejnosc po mojemu: oczyszczenie z rdzy - podklad reaktywny - podklad akrylowy - szpachla - podklad akrylowy - baranek lub lakier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kermit Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Mam pytanie do "wąchających" na co dzień: czy podkład reaktywny i podkład epoksydowy na rdzę spełniają te same zadania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Dobra żeby nie było że moja praca poszła na marne , już mogę mały update zrobić i wnioski napisać ;) Na pierwszy ogień reflektory , efekt się nadal utrzymuje, dzisiaj umyłem auto i ukazał mi się taki widoczek : Ja jestem zadowolony z efektu , i potwierdzam że świecą o wiele lepiej niż wcześniej, a trochę kilometrów tym trupem już zrobiłem ;) Przechodzimy do progów, wszystko się trzyma , dzisiaj jak myłem nic nie odpadało pod wpływem ciśnienia z karchera więc póki co jestem zadowolony :P Trochę na temat duraglosa , co do efektu ochronnego to słabo słabiutko w porównaniu do tego co zapewnia nam powłoka kwarcowa. Stwierdzam że na zimę tylko i wyłącznie jakieś coś kwarcowe ;) efekt wizualny jak najbardziej ok , zdjęcia tego nie oddają , ale wet look jest na wysokim poziomie , tak samo jak połysk : Jeszcze kilka słów o fog fighticie. Zrobiłem też tylną szybę. Obecnie jak jadę mam takie coś fajnego jak z filmu Dzień niepodległości jak niby tak niebo zaczernia się od tych ufolufków :D :D , to tak samo rozprzestrzenia mi się na przedniej szybie warstwa / film ciekły. Jak włączam nawiew na szybę nagle zaczyna znikać w bardzo szybkim tempie. Jeśli o tył chodzi to tak jakbym patrzał przez filtr lejącej wody , trzeba włączyć na chwilkę ogrzewanie szyby i raz dwa to znika. Perl niby mocny , ale ostatnio wpsikałem w zamki jakieś coś żeby mi nie zamarzły , nie pamiętam co to dokładnie było jakiś smar i troszkę mi uleciało na listewkę na której był perl. I dokładnie w tym miejscu się on skończył. Obecnie jeszcze wysmarowałem perlem opony i ciekawe czy potrzyma chociaż tydzień przy tej pogodzie soli i śniegu ( chociaż tego dużo u nas w 3mieście nie ma). Z aerospacea jestem bardzo zadowolony trzyma się do dzisiaj, rewelacyjny środek i na dodatek wizualnie bardzo ciekawie wygląda-polecam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s.martino Opublikowano 14 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Fajna location Venom :u Co to, twoj garaz moze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 nie niestety nie moja miejscówa ;) to miejsce gdzie obecnie pracuje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukolarz Opublikowano 14 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Trochę na temat duraglosa , co do efektu ochronnego to słabo słabiutko w porównaniu do tego co zapewnia nam powłoka kwarcowa. Rozwiń o co chodzi z tym efektem ochronnym ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Trochę na temat duraglosa , co do efektu ochronnego to słabo słabiutko w porównaniu do tego co zapewnia nam powłoka kwarcowa. Rozwiń o co chodzi z tym efektem ochronnym ;). W tym przypadku oceniam po właściwościach odpychania wody oraz po "czasie zrzutu" jeśli mogę tak to nazwać. Moja maska jest już trochę popękana po ostatnim mistrzu szpachli także miałem punkt odniesienia gdzie mam lać wodę i obserwować w jakim czasie zostanie ona zepchana z powierzchni lakieru. Oczywiście auto całkowcie suche , po myciu stało trochę w ciepłym pomieszczeniu. Niestety , ale tym razem wylewając wodę i obserwując efekt, ten był baaaaardzo powolny, trochę szkoda bo dużo czasu nie minęło od aplikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukolarz Opublikowano 14 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 A nie mówiłem? :D Hmm, to nie ja Ci coś takiego pisałem: Miłosz, dodam tylko, że tak krótki czas od aplikacji DG do polerowania (1 h to taki optymalny czas) + nieodczekanie ok. 24 h w temperaturze powyżej 10 stopni + moczenie sealant-u w czasie, kiedy jeszcze łączy się z lakierem (co najmniej 24 h wilgoć nie może osadzać się na lakierze) może zaważyć na krótszej trwałości DG ;). Piszę to, bo dużo osób (w tym w przeszłości także i ja :lol:) przejechało się na tym jak te sealanty są wrażliwe na warunki przed, po i w trakcie aplikacji :D. Miej to na uwadze ;). :lol: Błąd w aplikacji :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 W zbliżonych warunkach robiłem mnóstwo rzeczy , lakierowanie skór , lakierowanie progów, aplikacja cquartza , inni robili lakierowanie elementów karoserii , i wszystko działo. Także to firma produkująca duraglossa powinna się postarać o wzmocnienie substancji błonotwórczych jeśli w tym tkwi problem. Po za tym to my jesteśmy dla nich bo bez nas nie było by ich , więc niech dokładają wszelkich starań w produkcji swoich wyrobów, abyśmy byli zadowoleni :-bd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukolarz Opublikowano 14 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Eee tam... :) Uprzedzałem Cię... Każdy produkt możesz źle położyć i wyjdzie... kupa. Jak mi nie pasuje aplikacja czy same warunki aplikacji jakiegoś produktu to go nie używam- szczególnie zimą. A jak mi pasuję, to stosuję się do instrukcji. Sealanty to co innego niż powłoki kwarcowe i większość ma podobny sposób aplikacji- czysta chemia. A i jestem zdania, że można porównywać jakieś produkty tylko wtedy, jeśli są dobrze położone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 tukolarz to tak samo jakbyś kazał mi podczas użytkowania jazdy dieslem studzić turbinę po jezdzie. Auto jest dla mnie a nie ja dla niego i ma być dostosowane do moich potrzeb oraz wymagań ;) Żeby nie było nie kłócę się i nie mówię że robię wszystko super ekstra bo dopiero zaczynam przygodę z tym detailingiem , takie po prostu moje spostrzeżenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.