Skocz do zawartości

Re: BMW E36 korekta + ceracoat


Venom

Rekomendowane odpowiedzi

s.martino przy użyciu innej szmaty tych mazów nie ma, na bocznych inną szmatką polerowałem i jest ok. Szczerze ? - uważam że bezpieczeństwo przede wszystkim, często muszę wsiadać do auta i od razu jechać, przed aplikacją tego miałem kilka sytuacji że jechałem zaparowany i nie dużo brakło żebym w coś przywalił :P Także tutaj pod innym kątem traktuje to smarowidło. I mam nadzieję że i dla Was tutaj estetyka produktu nie będzie najważniejsza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jako że ostatnio nic się nie działo to postanowiłem zrobić sobie progi bo już się zakolegowały z rudym i jego kolegami dziurami :D Zamieszczam takiego drobnego tutoriala w związku z tym ;)

Co będzie nam potrzebne : baranek, podkład , klar , folia , taśma , papier , papier ścierny , odtłuszczacz i trochę sprzętu ( można jeszcze zrobić to bez tego sprzętu, czyli produkty w spray'u chociaż do baranka chyba konieczny jest kompresor jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi)

Najpierw zaczynamy od przygotowania powierzchni, bo to jest jakieś 80% pracy. jako że auto miałem mokre trzeba było je wytrzeć oraz osuszyć pistoletem pod ciśnieniem.

Progi były już w fatalnym stanie , wg mnie po tej zimie byłyby do wywalenia. Trochę takich kwiatków było :

Dołączona grafika

Wyjmując zaślepki z przedniej części progów ukazała mi się korozja :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Wstępnie już trzeba było przelecieć papierem ściernym na krążku 80. Niestety , ale tam przy zaślepkach trzeba było szorować ręcznie żeby wyeliminować korozję. Następnie poszła szpachla z włóknem szklanym w każde miejsce gdzie były jakieś ubytki :

Dołączona grafika

Tylne miejsca gdzie były zaślepki były w bdb stanie więc tam nic szpachlować nie trzeba było , za to musiałem wypełnić inne braki :

Dołączona grafika

Z przednimi było ciut gorzej trzeba było interweniować szpachlą z włóknem :

Dołączona grafika

Oczywiście przed szpachlowaniem wszystko było pryskane i wycierane tym odtłuszczaczem który widać na zdjęciach powyżej.

Pamiętajcie żeby dobrze obkleić auto wraz z wnękami na opony

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zaślepkami też trzeba było się zająć , oczyścić odtłuścić i później polakierować.

Dołączona grafika

Zdjęcie zrobione jak były mokre , widać dokładnie strukturę baranka

Dołączona grafika

Po szpachlowaniu trzeba było jeszcze papierem wyrównać powierzchnię oraz prysnąć podkładem

Dołączona grafika

Po lakierowaniu barankiem

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Żeby to jeszcze miało ręce i nogi na warstwę baranka poszły dwie warstwy klaru :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Klar w tym wypadku "umocni" strukturę baranka , nada kolejnych właściwości powłoce , czyli brud nie będzie się tak trzymał oraz nada połysku.

Czas pracy koło 3h. Obecnie auto stoi w garażu i powłoka się sezonuje czyli nabiera swoich właściwych parametrów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajno wyszlo, a nie mozna tak tych progow zwyklym lakierem i klarem, tak na gladko jak reszte auta?

To już są większe koszta i wymagają lepszego sprzętu jak i umiejętności :). Ja osobiście nie nakładał bym szpachli na gołą blachę, bo szpachla jak i podkłady dekoracyjne są powłokami higroskopijnymi a taki podkład reaktywny odcina dostęp wilgoci i innych niekorzystnych czynników do blachy więc ja jakoś preferuje nakładanie na reaktywny nie zależnie od rodzaju szpachli. Też jakoś nie lubie jak ktoś wysuszy szpachle która poszła na gołą blachę i wywali z opryskiwacza obfita ilość zmywacza na taka szpachle żeby to odtłuścić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zwracacie uwagę , ale jak macie progi w aucie to są one takie jak ze skórką pomarańczową i to taką konkretną :D I to jest ten baranek. Specjalnie jest on taki żeby nie przepuszczał wody , konserwował , musi być elastyczny i odporny na uderzenia kamyczków. Dzięki temu cały syf który leci z drogi na progi nie robi z nich jesieni średniowiecza ;) Jakbyś robił tak na gładko jak mówisz czyli baza + klar to wg mnie nie będzie to tak wytrzymałe. Zauważyłeś ile masz odprysków na masce auta od jazdy ? :) A np na progach nie ma takiej ilości odprysków a dostają po tyłku nieźle. Zawsze można zrobić tak że będziesz miał to w kolorze czyli przygotowanie powierzchni + baranek + baza + klar.

PS nie jestem profesjonalistą , dopiero zaczynam bawić się w lakierowanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem jeśli chodzi o zabezpieczenie progów na gładko , najpierw wszystkie czynności z przygotowaniem powierzchni , później baranek, następnie papier ścierny i robisz na gładko , baza i klar ;)

Podkład uzywany bolla , również antykorozyjny.

baranek równać papierem sciernym ?? po co ??

kolejnosc po mojemu:

oczyszczenie z rdzy - podklad reaktywny - podklad akrylowy - szpachla - podklad akrylowy - baranek lub lakier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra żeby nie było że moja praca poszła na marne , już mogę mały update zrobić i wnioski napisać ;)

Na pierwszy ogień reflektory , efekt się nadal utrzymuje, dzisiaj umyłem auto i ukazał mi się taki widoczek :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ja jestem zadowolony z efektu , i potwierdzam że świecą o wiele lepiej niż wcześniej, a trochę kilometrów tym trupem już zrobiłem ;)

Przechodzimy do progów, wszystko się trzyma , dzisiaj jak myłem nic nie odpadało pod wpływem ciśnienia z karchera więc póki co jestem zadowolony :P

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Trochę na temat duraglosa , co do efektu ochronnego to słabo słabiutko w porównaniu do tego co zapewnia nam powłoka kwarcowa. Stwierdzam że na zimę tylko i wyłącznie jakieś coś kwarcowe ;) efekt wizualny jak najbardziej ok , zdjęcia tego nie oddają , ale wet look jest na wysokim poziomie , tak samo jak połysk :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jeszcze kilka słów o fog fighticie. Zrobiłem też tylną szybę. Obecnie jak jadę mam takie coś fajnego jak z filmu Dzień niepodległości jak niby tak niebo zaczernia się od tych ufolufków :D :D , to tak samo rozprzestrzenia mi się na przedniej szybie warstwa / film ciekły. Jak włączam nawiew na szybę nagle zaczyna znikać w bardzo szybkim tempie. Jeśli o tył chodzi to tak jakbym patrzał przez filtr lejącej wody , trzeba włączyć na chwilkę ogrzewanie szyby i raz dwa to znika.

Perl niby mocny , ale ostatnio wpsikałem w zamki jakieś coś żeby mi nie zamarzły , nie pamiętam co to dokładnie było jakiś smar i troszkę mi uleciało na listewkę na której był perl. I dokładnie w tym miejscu się on skończył. Obecnie jeszcze wysmarowałem perlem opony i ciekawe czy potrzyma chociaż tydzień przy tej pogodzie soli i śniegu ( chociaż tego dużo u nas w 3mieście nie ma).

Z aerospacea jestem bardzo zadowolony trzyma się do dzisiaj, rewelacyjny środek i na dodatek wizualnie bardzo ciekawie wygląda-polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę na temat duraglosa , co do efektu ochronnego to słabo słabiutko w porównaniu do tego co zapewnia nam powłoka kwarcowa.

Rozwiń o co chodzi z tym efektem ochronnym ;).

W tym przypadku oceniam po właściwościach odpychania wody oraz po "czasie zrzutu" jeśli mogę tak to nazwać. Moja maska jest już trochę popękana po ostatnim mistrzu szpachli także miałem punkt odniesienia gdzie mam lać wodę i obserwować w jakim czasie zostanie ona zepchana z powierzchni lakieru. Oczywiście auto całkowcie suche , po myciu stało trochę w ciepłym pomieszczeniu. Niestety , ale tym razem wylewając wodę i obserwując efekt, ten był baaaaardzo powolny, trochę szkoda bo dużo czasu nie minęło od aplikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mówiłem? :D Hmm, to nie ja Ci coś takiego pisałem:

Miłosz, dodam tylko, że tak krótki czas od aplikacji DG do polerowania (1 h to taki optymalny czas) + nieodczekanie ok. 24 h w temperaturze powyżej 10 stopni + moczenie sealant-u w czasie, kiedy jeszcze łączy się z lakierem (co najmniej 24 h wilgoć nie może osadzać się na lakierze) może zaważyć na krótszej trwałości DG ;). Piszę to, bo dużo osób (w tym w przeszłości także i ja :lol:) przejechało się na tym jak te sealanty są wrażliwe na warunki przed, po i w trakcie aplikacji :D. Miej to na uwadze ;).

:lol:

Błąd w aplikacji :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zbliżonych warunkach robiłem mnóstwo rzeczy , lakierowanie skór , lakierowanie progów, aplikacja cquartza , inni robili lakierowanie elementów karoserii , i wszystko działo. Także to firma produkująca duraglossa powinna się postarać o wzmocnienie substancji błonotwórczych jeśli w tym tkwi problem. Po za tym to my jesteśmy dla nich bo bez nas nie było by ich , więc niech dokładają wszelkich starań w produkcji swoich wyrobów, abyśmy byli zadowoleni :-bd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam... :) Uprzedzałem Cię... Każdy produkt możesz źle położyć i wyjdzie... kupa. Jak mi nie pasuje aplikacja czy same warunki aplikacji jakiegoś produktu to go nie używam- szczególnie zimą. A jak mi pasuję, to stosuję się do instrukcji. Sealanty to co innego niż powłoki kwarcowe i większość ma podobny sposób aplikacji- czysta chemia. A i jestem zdania, że można porównywać jakieś produkty tylko wtedy, jeśli są dobrze położone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tukolarz to tak samo jakbyś kazał mi podczas użytkowania jazdy dieslem studzić turbinę po jezdzie. Auto jest dla mnie a nie ja dla niego i ma być dostosowane do moich potrzeb oraz wymagań ;) Żeby nie było nie kłócę się i nie mówię że robię wszystko super ekstra bo dopiero zaczynam przygodę z tym detailingiem , takie po prostu moje spostrzeżenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy




×
×
  • Dodaj nową pozycję...