Jump to content

Menzerna FG400


szynka

Recommended Posts

Cześć!

Jako że Menzerna wprowadziła nową pastę do cięcia tj. FG400 zakładam ten temat z kilkoma odczuciami na jej temat.

Mam nadzieję, że temat się rozwinie również z Waszej strony :)

Do rzeczy - BMW 7, lakier czarny metalik.

"Polerowany" kiedyś przez dwóch magików w jedną noc...

Efekt?

Raczej jego brak.

Wracając do tematu, pasta FG400, wełna SNB, Makita i czarny metalik BMW.

Dołączona grafika

Drzwi przednie pasażera przed:

Dołączona grafika

Rysy, kilkanaście głebokich...

Dołączona grafika

i jedna dość widoczna. Trochę ją pomęczyłem przy 1szym podjesciu ale to było dla niej za mało.

Poniżej na zdjęciu widać ile pasty zostało na panelu po kilkunastu przejazdach - rozprowdzenie pasty, rozgrzanie panelu ~1500obr., praca ~2000obr. kilka przejazdów, czyszczenie wełny, kilka przejazdów na ~2000obr., czyszczenie, kilka ostatnich przejazdów ~1200obr. i pasta nadal jest na lakierze.

Dołączona grafika

Pracuje się fajnie, jest tłusta nie pyli jak jej poprzedniczka FG500. Tnie trochę lepiej niż FG500.

Wykończenie po wełnie to delikatne hologramy, które potem usunałem IP2000. Śmierdzi tak samo jak FG500.

Panel po, prowizoryczne 50/50:

Dołączona grafika

Jak widać rysa dalej widoczna, po zrobieniu całego panelu pomęczyłem ją trochę małą węłną.

Głębokie rysy są dalej widoczne i wymagaja kilku podejść żeby zeszły.

Tutaj inna część tego samego panelu, jest dobrze.

Dołączona grafika

Tutaj z kolei drzwi tylne od strony pasażera po wełnie Flexipads i po kilku przejazdach FG400 na żółtym tnącym padzie Lake Country

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I widok na cały panel

Dołączona grafika

Reasumując- pasta tnie dobrze, lecz nie ma się co spodziewać jakiegoś hardkoru, że mega tnie.

Jak są jakieś grubasy, to tak samo trzeba piłować, nie ma że raz-dwa i nie ma nic ;)

Nie pyli tak jak FG500, jest tłusta przez co możemy zrobić więcej przejazdów ale nie przesadzjcie z ilością dając na pada/wełnę - trochę mniej niż z FG500, tj. 2 max 3 małe kropki na kawałek panelu.

Za jakiś czas dodam kilka zdjęć z pracy na innych lakierach.

Czekam na Wasze opinie :u

Pozdrawiam

s.

Link to comment
Share on other sites


Fajnie że ktoś założył temat. Ja ją będę miał u siebie dopiero po przyszłym weekendzie, wtedy będę mógł coś o niej powiedzieć. Na pewno już mi się podoba że jest tłustsza od fg500 i że dużej nią popracujemy. A ktoś już testował może nowego polisha z menzerny??

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe jak by szło np. na..... Hondzie???

Robiłem nią na także mega-miękkim lakierze Toyoty:

- lepsza do sticky paint: nie roluje się, mało pyli, nic nie trzeba w tym przypadku kombinować :u , zaś na tym samym lakierze przy FG500 musiałem zwilżać pad itp.- tutaj nie było takiej potrzeby, a i krócej można było FG500 działać;

- pracując na padach można dojść do naprawdę fajnego wykończenia jak na tak ścierną pastę;

- tnie przyzwoicie (delikatnie lepiej od FG500), ale moim zdaniem tajemnica siły tkwi głównie w przyjemniejszej pracy- dłużej można się nią bawić, a to z kolei pozwala na kontrolę nawet na miękkim lakierze, jak bardzo ingerujemy w klar ;).

Podsumowując: ciekawa pasta, przyzwoita cena, to tyle co na razie mogę napisać ;).

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe jak by szło np. na..... Hondzie??? ;)

Spróbuje... ale po zimie ;)

No dobrze wyglada, ale 2000rpm...troche wysoko. Probowales na mx 1400rpm?

Przy takim lakierze nie miziam go na ok 1000obr bo musialbym robić z 6 podjeść do panelu.

Nie próbowałem Marcin, ale postaram się spróbować ;)

Link to comment
Share on other sites

Racja sorry

szynka duża różnica na lakierze po 400 i futrze w porównaniu do FG500 ?

Szczerze mówiąc na tym akurat niezauważyłem bardzo dużej różnicy lecz lekka jest.

Drugą stronę robiłem FG500 i po wełnie też było lekkie holo.

Link to comment
Share on other sites

Poniżej na zdjęciu widać ile pasty zostało na panelu po kilkunastu przejazdach - rozprowdzenie pasty, rozgrzanie panelu ~1500obr., praca ~2000obr. kilka przejazdów, czyszczenie wełny, kilka przejazdów na ~2000obr., czyszczenie, kilka ostatnich przejazdów ~1200obr. i pasta nadal jest na lakierze.

Na opakowaniu, według instrukcji mamy pracę w zakresie 900-1200 obrotów. Próbowałeś walczyć z nią na niższych biegach?

Link to comment
Share on other sites

Poniżej na zdjęciu widać ile pasty zostało na panelu po kilkunastu przejazdach - rozprowdzenie pasty, rozgrzanie panelu ~1500obr., praca ~2000obr. kilka przejazdów, czyszczenie wełny, kilka przejazdów na ~2000obr., czyszczenie, kilka ostatnich przejazdów ~1200obr. i pasta nadal jest na lakierze.

Na opakowaniu, według instrukcji mamy pracę w zakresie 900-1200 obrotów. Próbowałeś walczyć z nią na niższych biegach?

Zamierzam to na dniach (dzisiaj, jutro) sprawdzić i zdam od razu relacje :u
Link to comment
Share on other sites

Gdzieś już w innym temacie pisałem, że nie trzeba używać aż tak wysokich obrotów ;). Ja np. robiłem na 1200 obrotów i porównywałem z 1500 czy 900, to na 900 mniej ścierała, ale ścierała, a na 1500 działała podobnie jak na 1200. Na zalecanych prędkościach za to można było jeszcze dłużej działać co w konsekwencji daje lepsze ścieranie przy jednym przejeździe. Więc większa prędkość wcale nie dawała jakiegoś kopa :).

Dodatkowo zrobiłem mały test wziąłem pady (a la tricolory) i zacząłem działać ręcznie, to po FG500 hologramy były masakryczne, zaś po 400 nawet ręcznie tak ścierna pasta dużo po sobie nie zostawiła jakiś niedoskonałości :D.

Link to comment
Share on other sites

Miałem wczoraj okazje popracować FG400 na masce VW Golfa kombinacjami:

FG400 - pad zielony 3M, LC Niebieski Hydro-Tech, LC CCS pomarańczowy, 3M żółty, futro Flexi (merino) i LC Foam Wool.

Zaczynając od padów 3M i LC Hydro, kręcąc po rozprowadzeniu pomiędzy 1500 - 1800obr/min efekt zadowalający udało mi się osiągnąć po 3 atakach.

LC SSC pomarańczowy 4 ataki.

Futro Flexi 3 ataki , LC Foam Wool 1500-1600obr. jedno podejście!!

Porównując siłę cięcia 400 do FG500, to jest podobna lub taka sama i jak napisał szynka nie ma się co spodziewać jakiegoś hardkoru.

Praca dużo fajniejsza z FG400 w porównaniu do 500, resztki pasty łatwe do usunięcia.

Menzerna świetnie poprawiła produkt ale mogłaby dołożyć trochę więcej "siły"

Porównując do 101 na podobnych defektach i tych samych kombinacjach Fg400 usuwała defekty po 3 atakach a Megs po 2.

Powierzchnia po FG400 w porównaniu do 101 w mojej opinii wyglądała lepiej.

Pylenie małe.

Zanim nagrzałem garaż temp. wewnątrz wynosiła ok 10°C nie było problemu z wypracowaniem produktu.

Stan lakieru przed: średnie defekty, duże utlenienie

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

pod halogenem

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Po jednym ataku LC Hydro

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

po 2 podejściach

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

po 3 podejściach

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

jak wyżej

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

po 1 ataku LC Foam Wool (usunięcie utlenienia wiadomo futro, usuniecie swirlow killer!)

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

50/50 kombinacja padem

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Po usunięciu defektów i oświetleniu z większej odległości na lakierze były widoczne delikatne hologramy.

Co do obrotów i gąbki na tym lakierze dla mnie 1500 obr/min to minimum . Futro 1600obr/min średni docisk jest :u

900-1200 obrotów dla producenta chcącego zwiększyć sprzedaż, to normalka. Ktoś z Was zna bardziej bezpieczną prędkość dla rotacji ?? A mamy przecież mały bum na usługi detailingu.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe jak bedzie sie pracowala jak beda 35°C i wilgotnosc 90% bo jak do tej pory to jedyny minus past menzerny.

Co do 900-1200 RPM to nie wiem jak u ciebie, ale mi festool doskonale sobie radzi, a sa bardzo ale to bardzo podobne.

CHwyty reklamowe sa napewno, i jak mowilem 400 nie probowalem a tylko karty techniczne mialem w rekach. Jedno to co pisza e drugie jak to sie sprawuje...

Link to comment
Share on other sites

Próbowałem dzisiaj FG400 na niskich obrotach + wełna SNB.

Błotnik przedni, plastikowy, lakier znów BMW czarny metalik, ~1400/1500 obrotów, ciężar maszyny, lakier dość zmęczony jak na 2letnie auto - po jednym przejezdzie szau nie ma. Głębsze rysy delikatnie ruszone, po dwóch kilka zeszło ale dalej szału nie ma. Jutro spróbuje na lakierze.

Geo czyli lepiej pod względem cięcia wypada M101 ?

Link to comment
Share on other sites

Tak się rozpisaliście że może jutro j otworzę to cudo.

Chciałbym aby ktoś wymyślił pastę o mocy FC+ ale równym ziarnie rozpadającym się w sposób nie przypadkowy i tłustą co bym mógł pracować długo i żeby nie waliła tak że po 3 godzinach mam jej dość...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Create New...