marctwain Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 Kupiłem tutaj: http://www.mrcleaner.pl/Carlack---Glass ... p1295.html I dzisiaj pierwszy raz zastosowałem. Wcześniej używałem dwóch innych "niewidzialnych wycieraczek". Jednej nazwy nie pamiętam, druga-bardzo dobra, niemiecka res-bona (dużo trudniejsza od carlacka w aplikacji). Jednak cena carlacka (opinie o tym akurat środku są pozytywne) jest dużo atrakcyjniejsza. O ile tamte były jednorazówkami ilościowymi za 20-40zł na przednią szybę, tutaj mamy za 74zł opakowania, które widzę, że wystarczą na 4 samochody kombi z aplikacją na wszystkie szyby. Cleaner aplikuje się energicznie, z dociskiem szmatką mf albo padem - ma konsystencję mleczka. Zostawia się na ok 10min, potem szmatką delikatnie poleruje. Ciężko idzie, szyba "tępa". Środek właściwy nakładałem papierowym ręcznikiem, zgodnie z instrukcją. Pachnie spirtem, jest lotny i trzeba uważać na lakier. Po 10 min. spryskałem tzw. cooling mist, mgiełka wodna w sprayu, według zaleceń producenta. I wytarłem czystą mf. Schodzi ładnie- szyba po aplikacji zamazana- szyba robi się gładziutka. Sprawdziłem delikatnie wodą-spływa jak głupia. Relacja video wskazana, i będzie. ;) Kto miał magiczną, ten wie jakie to uzyteczne :) Na zdjęciach lewa strona po nałożeniu środka. Podobne działanie ma też rewelacyjny wg mnie RainRepel DG. Nie ma takiej trwałości jak "regularne magiczne", ale użyty raz na dwa tygodnie po myciu, robi robotę. poprzednia, res-bona na przedniej szybie siedziała prawie pół roku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smalec Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 ciekawi mnie bardziej zestawienie z rain repellent od duraglossa... wiadomo, że to wyższa półka niż np. autoland, którego teraz używam. ale czy jest trwalszy i wydajniejszy od repellenta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted October 12, 2010 Author Report Share Posted October 12, 2010 Porównania nie mam, bo siedzi dopiero od godziny. Ale carlack jest napewno trwalszy od rainrepelaDG. Carlack to długodystansowiec jak np. res-bona dostępna na alle. DG RR to "podtrzymanie" między myciami, ale wytrzymuje dłużej niż od mycia do mycia. Właśnie mi się kończy butla RR i będę chciał kupić nową, a to dlatego, że po myciu i suszeniu elegancko pozbywam się zacieków i kropek po wodzie. Po prostu dobrze czyści a do tego ma te swoje właściwości repelenta. Po nim szyba jest gładsza niż po zwykłym płynie. Używam tylko na zewnątrz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smalec Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 rozumiem, no to poczekam, kiedy Ci się carlack na szybach będzie kończyć i wtedy zobaczymy jak z trwałością ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted October 12, 2010 Author Report Share Posted October 12, 2010 Myślę, że trochę poczekasz. Zapach i sam płyn przypomina poprzedni środek. Te sealanty do szyb działają wszystkie bardzo podobnie, różnią się jakością, czyli komponentami. A podstawa to właściwe nałożenie. Zrobię filmy. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smalec Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 ok, ale poczekam mimo wszystko ile carlack wytrzyma, zwłaszcza w nadchodzącym okresie... interesuje mnie po prostu maksymalnie długotrwały środek... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted October 13, 2010 Author Report Share Posted October 13, 2010 Kończę pierwszą butelkę DGRR (zawsze chwaliłem ten środek), którą kupiłem już nie pamiętam kiedy. I wierzcie mi, że sprawdzałem na bocznych przednich drzwiach w mondku. To w czasie deszczu widać. Ta z DGRR nałożonym po myciu, lepiej odprowadzała niż ta, umyta, ale z DG RR nałożonym trzy, cztery mycia wcześniej. DGRR naprawdę długo trzyma, ale nie wytrzyma pół roku w naszych warunkach, a na czołowej res-bona wytrzymuje (mycia, płyny itp). Zależy to też od szamponu, częstotliwości mycia. Szybę zrobiłem w volvo. W mondku mogę zrobić 50/50 DGRR/CL aplikowane raz. Nie ma sprawy. Czego nie robi się dla rozwoju nauki :lol: ps ja bocznych przednich używam/opuszczam często z racji...zigaretten nach Berlin. To też ma wpływ. Krótko. Tak zjeżdżającej po CL wody z przedniej szyby jeszcze nie widziałem. Zaczyna przy 40/h. Extra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damianese Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 a jak praca z wycieraczkami? smuży za wycieraczką? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted October 18, 2010 Author Report Share Posted October 18, 2010 Dzisiaj znowu miałem widowisko z rozpuszczonego ludu. Żadna inna "wycieraczka" tak nie odprowadza. Bez śladu. Kropla leci i leci aż wyleci poza auto. Damian, nie smuży. Nic a nic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Soprano Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Witajcie. tez testuje Car Lack'a na moim Partnerze i na Discovery od brata. Szyba w Disco jest inaczej nacylona i brat sie wqrwia, bo powyżej 80km/h ma gwiezdne wojny na szybie przedniej, mi w Pugrze dopiero przy 100 lecą tytuły z filmu kultowego o z Fordem w roli głównej. Jak na razie siedza na autach już 2 tygornie , Disco myte pianą w firmie firmy noname i nic się nie dzieje. Działa. Na bocznych zaś w Disco znowóż z racji ich bardziej pionowego ustawienia i innej aerodinamiki Disco niż Partnera woda leci jak poszalała. Na lusterkach lipa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted October 19, 2010 Author Report Share Posted October 19, 2010 Porównanie statyczne odprowadzania wody przez: szyba czołowa - CL GSK, szyby boczne i tylnia-DG RainRepel. Zdjęcia dzisiaj rano po nocnym deszczu. CL odprowadza dużo lepiej, pomimo łagodniejszego kata nachylenia. Aplikacja w tym samy czasie. CL odprowadza lepiej niż Res-bona, która była wcześniej na szybie czołowej. I film z jazdy. Dziś. 13 km, nie użyłem wycieraczek. Co nigdy się nie zdarzyło przy nałożonej resbonie i podtrzymaniu DG RR po myciach. http://www.youtube.com/watch?v=Jw4J-SnDjfA Wcześnie zjazd zaczynał się przy wyższych prędkościach. I nie był tak dokładny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Ale ucieka.. :shock: Biorę to! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted October 19, 2010 Author Report Share Posted October 19, 2010 CL naprawdę warte każdej złotówki. RR testuję od ponad pół roku. I widzę jak się zachowuje przednia szyba po RR i jak po CL. Z odprowadzaniem wody RR przegrywa. I z trwałością też. Po dwóch trzech myciach trzeba nałożyć ponownie, bo odprowadzanie spada. I tyle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted October 23, 2010 Author Report Share Posted October 23, 2010 Kolejna obserwacja. Po umyciu wytarłem zgrubnie irchą. I delikatnie fluffym. Pierwszy raz nie doczyszczałem jakichś "przyschnięć". Nie było ich. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted October 31, 2010 Author Report Share Posted October 31, 2010 Jak będzie ta nowa funkcja, to połączę te posty. A tu zdjęcia z rannej rosy. Prawie idealne owale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted November 29, 2010 Author Report Share Posted November 29, 2010 Obserwacja: dwa razy juz obleciałem na BP lancą z proszkiem. Przednią szybę też. Dzisiaj przy tych opadach, nie widzę, żeby proszek osłabił działanie carlacka :) I ogólnie- bez porównania z przypadkiem braku carlacka- nawet oblodzone wycieraczki rozmazujące lód z wodą po szybie nie utrudniają widoczności - woda zbiera się w krople i odpływa. Lux Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted December 7, 2010 Report Share Posted December 7, 2010 No i o to po przeczytaniu postów drogą kupna nabyłem ten zestaw, i pewnie dzisiaj wezmę się do pracy. Mam tylko nadzieję że Mariusz nie kłamał ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted December 7, 2010 Author Report Share Posted December 7, 2010 Jacek, nakładaj najlepiej papierem bezpyłowym jak masz, Nie szmatką i nie aplikatorem. Chodzi o ten drugi skladnik. I potem po kilku minutach najlepiej rozpylić delikatnie wodę na to i mf zebrac do czysta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted December 7, 2010 Report Share Posted December 7, 2010 Wiesz do nakładania dostałem jakąś taką dziwną ściereczkę ni to papier ni to materiał, ale sprawdziła się, jutro trochę w dzień zobacze efekty swojej pracy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted December 8, 2010 Author Report Share Posted December 8, 2010 Fizelina. Włóknina. Różnie to nazywają. Ale nadaje się lepiej od papieru.Mi takiej ie dali :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 Napisz żeby Ci dosłali :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yacek _b Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 Dzisiaj doszedł do mnie ten produkt i szybciutko go nałożyłem na szybę . Nie miałem żadnych problemów z nakładaniem ani cleanera , ani sealanta jak również z polerowaniem obu preparatów . Cleaner nałożyłem microfibrą raz przy razie , 10 min. czekania ( szyba robi się szara ) i wypolerowałem . Wcześniej miałem nałożoną jakiś czas temu niewidzialna wycieraczkę , szyba po cleanerze zrobiła się "tępa" , wosk nakładałem papierowym ręcznikiem złożonym w prostokąt . 10 min. czekania i wypolerowałem MF wcześniej minimalnie zraszając szybę woda . Zero zacieków czy smug , coś wydawało mi się ze źle zrobiłem , więc położyłem wosk jeszcze raz ( za łatwo poszło ) . Po jakimś czasie wypolerowałem. zobaczymy jak to "ustrojstwo" będzie się sprawować . ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted December 8, 2010 Author Report Share Posted December 8, 2010 Zawsze się wydaje, że źle poszło ale jest dobrze. Też miałem takie wrażenie, było dobrze. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted December 10, 2010 Report Share Posted December 10, 2010 No u mnie efekt wizualny po nałożeniu był okey, ale wczoraj jak jechałem w takiej zimowej chlapie po mieście to jak wycierałem wycieraczkami to przez 2 sekundy zostawały smugi, dodam że wycieraczki nowe i wcześniej tego nie było. Peczekam jeszcze jakiś czas może ten efekt zniknie, pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted December 10, 2010 Author Report Share Posted December 10, 2010 Jeszcze nie spotkałem takiego środka, który nie zostawia smużenia, mgiełki znikajacej prawie natychmiast. Tez mam nowe pióra i jest tak jak piszesz. To dla mnie normalne. Powstaje film. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.