marctwain Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Nie. To co innego, chociaż... a działa tak, że podbija blask, pomaga w osuszaniu, usuwa niedoskonałości mycia, pozwala na szybko oblecieć prawie czyste auto. Poza tym jak piszą na etykietach - powala blaskiem, każe klękać przed maską itp. Sąsiedzi zazdraszczają... :f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonio3 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Dla sąsiadów będzie trzeba kupić haha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 osobiście tenzi mam pianę, która nawet w spryskiwaczu bez końcówki pianującej działa w miarę dobrze jako pre-wash. Ostatnio kupiłem preparat do mycia szyb (wycieranie tylko ściągaczką) - koncentrat 1l starczy na 40 litrów płynu do szyb, jedyne co to trzeba używać wody destylowanej. Przetestowany na szybach domowych - efekt powiedziałbym świetny. Do zwykłych płynów do szyb (domowych) już nie wrócę. edit: W uzupełnieniu - od Kenoteka miałem preparat do plastików wewnętrznych - całkiem przyzwoicie oczyszcza. Ja używam kilku produktów TENZI do pre waschu i chwalę, znając politykę na pewno dla dużej ilości firm robią jako podwykonawca ;)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalMagnes Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Ostatnio kupiłem preparat do mycia szyb (wycieranie tylko ściągaczką) - koncentrat 1l starczy na 40 litrów płynu do szyb, jedyne co to trzeba używać wody destylowanej. Przetestowany na szybach domowych - efekt powiedziałbym świetny. Do zwykłych płynów do szyb (domowych) już nie wrócę.Też na pewno z czasem kupię! A jaki ma zapach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lehto Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 jest w zasadzie bezzapachowy - tak żona mówi co używała - a wrażliwa na zapachy jest ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonio3 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 po umyciu auta chcę się zabrać za glinkowanie i mam jako lubrykant użyć ciepłej wody z szamponem? w jakiej ilości? tzn ile szamponu? Czy po każdym wyglinkowaniu elementu muszę go od razu spłukać wodą czy mogę przejechać całe auto i dopiero całość spłukać? A cleaner mam wcierać w auto tak długo jak nie zniknie cały czy tylko trochę wetrzeć aplikatorem i odczekać aż przeschnie i wtedy polerować? I czy wosk mogę nałożyć zaraz po cleanerze czy odczekać trochę? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 1. Wszystko zależy od tego jaka to glinka. Ja używam glinki w stylu Optimum i tu na przykład wystarczy sama woda. Nie proponuje ciepłej mieszanki bo glinka może się całkowicie rozkleić. Wystarczy jak rozgrzejesz ją w dłoni. 2. Szamponu niewiele, kropla na pół litra, ma być lekko ślisko. 3. Zamiast płukania auta może lepiej wycierać wyglinkowany element MF, tak też się robi. 4. Cleaner wciera się w panel aż do wypracowania środka. 5. Wosk można nakładać od razu na cleaner. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalMagnes Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 3. Zamiast płukania auta może lepiej wycierać wyglinkowany element MF, tak też się robi.Często są to ,,straszne mazy". Moim zdaniem jednak mycie po glinkowaniu musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonio3 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 glinka to bilt hamber auto clay soft. To nie myć drugi raz auta po glince? Czy na myjni tylko zastosować program opłukiwania? I po wpracowaniu cleanera jechać jeszcze MF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 3. Zamiast płukania auta może lepiej wycierać wyglinkowany element MF, tak też się robi.Często są to ,,straszne mazy". Moim zdaniem jednak mycie po glinkowaniu musi być.To zależy jak się obchodzimy z glinką, lubrykantem i MF. Jeśli się to Nam rozlezie to faktycznie lepiej umyć auto (ewentualnie przetrzeć QD). Szczególnie, że czasem jak lubrykant zaschnie stworzy plamy które nie zejdą przy samym płukaniu auta. I po wpracowaniu cleanera jechać jeszcze MF?Tak, zetrzeć resztki pasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkvolv Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Witam ponownie! z racji długich wakacji nie mogłem by obecny w tym zacnym gronie. Ostatni dzień wakacji a tu jakiś obszczymurek perfidnie zostawił mi pamiątkę... Zdjęcia mogą nie oddawać stanu rzeczywistego. Auto brudne z racji fatalnej pogody. głęboka rysa na chromie (początkowo wyglądało jak zardzewiałe ale przetarcie delikatne nie potwierdziło obawy) oraz rysa na lakierze ;/ pytanie jak to zniwelować? Zaznaczam, iż nie mam maszyny polerskiej. Wypełniać to jakoś? Jeżeli tak to czym itp. Znowu liczę na waszą fachową pomoc. Z góry dzięki i po powrocie pochwalę się moim zestawem, który z waszą pomocą złożyłem z kosmetyków samochodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonnes Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Z chromem to raczej nie zawalczysz, rysa wygląda na bardzo głęboką :( Możesz spróbować jakąś dedykowaną do chromów pastą, ale pewnie tylko złagodzisz krawędzie. Z lakierem też wygląda nie najlepiej. Pogadaj z mx_nowicki odnośnie zaprawki i jak to zrobić fachowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marctwain Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Chrom - ciężka sprawa, nie wiem czy lepiej nie poszukać nowej. A ryska - jak najbardziej posłuchaj fonnesa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkvolv Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Problem jest tego typu, iż to nowe auto w związku z czym nie chciałbym zbytnio 'ingerować' w konstrukcje tudzież robić na własną rękę zaprawki+ podmalowanie bo sądzę, że to właśnie radzicie. Mam ogromny dylemat co z tym zrobić... Aby nie nazwać dewastatorów dosadnie pominę ich kwestie. Nie jestem specem ale jedynie pasjonatem, który może poświęcić swoje zdolności manualne bez fachowej wiedzy/sprzętu. Czy w związku z tym jestem coś na to poradzić? Inna kwestia znana pewnie każdemu kto sporo jeździ to odpryski od kamieni - mam już dwa choć małe. Czytałem jak rozmawialiście o jakimś 'korku' który wypełnia nie wiem o co chodzi ale może mi się to przyda także jakby ktoś wyjaśnił tą kwestię byłaby przydatna innym użytkownikom. Na koniec dodam, że dziś wróciłem i wreszcie porządnie auto do-pucowałem i wstępnie zabezpieczyłem te ubytki woskiem Dodo Juice Purple haze (tylko to mi przyszło do głowy). Zdjęć brak, gdyż jak kończyłem woskowanie nie było dostatecznego oświetlenia - czytaj ciemno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankos Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Witam, przybyłem do was na forum gdyż na KA nie dało się wstawić posta żęby go nie wywalili, mimo iż nie znalazłem odp na swoje pytania, z innego forum usłyszałem że tutaj jest bardziej humanitarne podejście do ludzi którzy zaczynają dopiero swoją przygodę z AD. Mianowicie sprawa wygląda następująco : Zakupiłem polerkę mech. Silverstone Silverline czy na odwrót. Do niej planuje dokupić pady na dobry początek, myślałem o czymś takim : SHOWCARSHINE BP 125MM - TALERZ OPOROWY M14 ABW PAD POLERSKI 150MM CZARNY PROFILOWANY FINISHING FLEXIPADS / MENZERNA PAD POLERSKI ŻÓŁTY FINISHING 135MM FINISH KARE 1000P HI TEMP PASTE WAX NAJTRWALSZY SEALANT PRODUKT ROKU 2009 FLEXIPADS / MENZERNA PAD POLERSKI POMARAŃCZOWY POLISHING 135MM AUTOGLYM SUPER RESIN POLISH SRP - CZYŚCI, MASKUJE I ZABEZPIECZA AUTOGLYM PAINT RENOVATOR 325ML - USUŃ RYSY GRATIS MIKROFIBRA Wszystkie produkty są ze sklepu SCS w którym już robiłem wstępne zakupy. Posiadam też QDlery Największym dylematem są same produkty które należy zakupić, gubie się jeszcze w terminologii typu: glaze a politura a sealant. Nie chce od razu też kupować środków za grubą kasę chce na początek czyli do końca jesieni popracować na moim lakierze. Lakier jest czarny metalik nie jest mocno zniszczony ale widać na nim swirle i inne przykrości które nie cieszą mojego oka. Do tego też dochodzi pytanie jakich obrotów na początek użyć aby nie spalić lakieru? W sumie to jeśli usunięcie ten post to już nie wiem gdzie szukać pomocy, chyba po prostu po troszku będę kupował testery i testował na jakimś kawałku blachy czy drzwi ze szrotu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNB SWEDEN Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Witaj Janku w zawirowanym swiecie DC, mysle ze ser Maniek posta nie usunie i spoko tu ostanie, moja dobra rada dzial Przywitan bedzie ladniej wygladalo kolego. Co do twoich pytan to temat rzeka albo i morze :D Specjlnie dobrze nie znam produktow wyzej przez ciebie wynienionych bo Ja dziwak jestem i sam mixerem w piwnicy cos tam mieszam :lol: o Flexipadach slyszalem tylko pozytywy,produkty Menzerny to juz klasa sama w sobie i jak chcesz sie poczatkowo bawic w nauke to mozesz spokojnie wybrac pasty Menzerny i pady flexipads wspolgraja dobrze a obroty hmmm , roznie pisza ale spokojnie 1500-1900 nie bedziesz mial problemow w polaczeniu z Menzerna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankos Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Witam Ciebie Sebastianie, Wybacz moje faux pas na wstępie o tym nie przywitaniu się. Czego to złego nie dośw. na KA mam nadzieje nie dośw. tutaj tam mody to istne kanalie. No ale mniejsza o KA i ich modów. Widzisz ja jestem zielony jak szczypior na wiosnę jesli chodzi o polerkę mech. kupiłem sprzęt a nawet nie umiem się z nim obchodzić. Wychodzę z założęnia jednak że lepiej od razu rzucić się na głęboką wodę i próbować aby dążyć do ... no własnie narazie sam nie wiem. W każdym razie wciągnęło mnie to całe QD i powiem szczerze podoba mi się to, gorzej mojej dziewczynie ale ona kiedyś to zrozumie. Wracając do przedstawionych przeze mnie środków i padów do zakupu, to mam wątpliwość co do użycia/zastosowania Talerza oporowego M14 polecono mi go kupić ale za cholere nie wiem do czego go użyć i kiedy?? :(( Do tego jeszcze w SCS gdzie robię zakupy Mariusz nie ma Menz. IP 2000... takiej do polerowania - za nią wybrałem AG Paint Renovator - obawiam się jednak czy będzie równie dobry... Na wykończenie wybrałem MENZERNA SF 4000 250ML - ULTRA FINISHING, do czarnego dużego pada. Ujdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNB SWEDEN Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Mysle ze temat modow kierownikow itd to sobie zostawimy na czarne dni :D Tak samo zagadnienie polerowania lakieru jest gigantyczne,sprzet jest prosty maszynka kabelek itd :) Zartuje,dzis jestem padlina ale spoko cos sie naskrobie jutro zapoda pare linkow poczytasz obejzysz cos skumasz :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankos Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 No własnie widzisz z detaling.pl sciągnałem i wydrukowałem poradnik jak obchodzić się z maszynką, ale mi chodzi o obrazy coś a la you tube, szukałem ale sam nie wiedziałem czego konkretnie... mi to trzeba takie info jak krowie na rowie. :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNB SWEDEN Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 No własnie widzisz z detaling.pl sciągnałem i wydrukowałem poradnik jak obchodzić się z maszynką, ale mi chodzi o obrazy coś a la you tube, szukałem ale sam nie wiedziałem czego konkretnie... mi to trzeba takie info jak krowie na rowie. :mrgreen:Spoko zapodam ci pozniej link do yubka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s.martino Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Osobiscie to ja bym ci polecil skabinowac kawalek karoseri od jakiegos blacharza czy ze zlomowiska,oczywiscie ze darmo ;) ,i poprobowac jak ci to idzie.Lepiej wyrzucic jednego pada i troche pasty niz probowac na dobrym aucie. Oczywiscie nie chce cie wystraszyc bo kazdy z nas od czegos zaczynal,ale przynajmniej na poczatek pracujesz bez stresu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marctwain Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 I to jest słuszna podpowiedź. Ja też ćwiczyłem na klapie od beczki. Ale te ćwiczenia trwały krótko. Bo miałem maszynkę DA, ta jest przyjaźniejsza dla "zielonych". Nawet pojedź sobie z silverem do kogoś, złomiarz czy szrot - niech kawałek prądu Ci dadzą, pasta, pad i jedziesz. Tylko umyj albo przetrzyj apc blachę. Pada weź twardego i trzy kropy pasty, pojeździsz, przetrzesz i zobaczysz. :ymcowboy: A z terminologią sobie damy radę. Teraz czas na ~o) ~o) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankos Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 To samo podpowiadają mi znajomi aby ćwiczyć na kawałku blachy i zjechać ją do białej kości nie żałując pierwszego pada, gorzej z pastą trochę szkoda jak już kupię Menz. ale są jeszcze testery więc najwyżej one pójdą na próby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marctwain Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Pasty dużo nie zużyjesz, do kości nie trzeba, bo przecież na aucie nie będziesz jechał do kości. Poćwicz prowadzenie maszynki. A efekt sam zobaczysz. Pasty daj w trzy miejsca tak po niecałym centymetrze średnicy - wtedy dużo nie pójdzie a już coś zobaczysz. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankos Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 No własnie na początek spokojnie po troszku pasy i będzie dobrze, teraz jeszcze tylko muszę uporządkować sobie poszczególne szczeble i jakich produktów używać do lakieru: 1.MYCIE I OCZYSZCZANIE - no tu wiadomo, mycie na 2 wiadra + suszenie fibrą oraz w zależności + glinka + ponowne mycie i suszenie. 2.POLEROWANIE / REGENERACJA LAKIERU - cóż w moim przypadku to już raczej mechaniczna i tutaj środki, znalazłem ciekawy artykuł akurat o tescie past Menz. http://www.detailer.pl/blog/2011/04/menzerna-test/ więc już wiem co kupię, 3.PRZYGOTOWANIE PRZED ZABEZPIECZENIEM - no tutaj to nie wiem czego używać myli mi się to jeszcze, ale tutaj idzie chyba glaze czy cleaner? 4.WOSKOWANIE - prosta sprawa na zimę FK Hi Temp 1000, podobno śledź go nazywacie? 5.NABŁYSZCZANIE / ODŚWIEŻANIE - to nakłada się coś jeszcze na wosk?! :-o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.