Skocz do zawartości

Pytania newbie'sów ;)


LoOkas

Rekomendowane odpowiedzi

Nie. To co innego, chociaż... a działa tak, że podbija blask, pomaga w osuszaniu, usuwa niedoskonałości mycia, pozwala na szybko oblecieć prawie czyste auto. Poza tym jak piszą na etykietach - powala blaskiem, każe klękać przed maską itp. Sąsiedzi zazdraszczają... :f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


osobiście tenzi mam pianę, która nawet w spryskiwaczu bez końcówki pianującej działa w miarę dobrze jako pre-wash.

Ostatnio kupiłem preparat do mycia szyb (wycieranie tylko ściągaczką) - koncentrat 1l starczy na 40 litrów płynu do szyb, jedyne co to trzeba używać wody destylowanej. Przetestowany na szybach domowych - efekt powiedziałbym świetny. Do zwykłych płynów do szyb (domowych) już nie wrócę.

edit:

W uzupełnieniu - od Kenoteka miałem preparat do plastików wewnętrznych - całkiem przyzwoicie oczyszcza.

Ja używam kilku produktów TENZI do pre waschu i chwalę, znając politykę na pewno dla dużej ilości firm robią jako podwykonawca ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kupiłem preparat do mycia szyb (wycieranie tylko ściągaczką) - koncentrat 1l starczy na 40 litrów płynu do szyb, jedyne co to trzeba używać wody destylowanej. Przetestowany na szybach domowych - efekt powiedziałbym świetny. Do zwykłych płynów do szyb (domowych) już nie wrócę.

Też na pewno z czasem kupię! A jaki ma zapach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po umyciu auta chcę się zabrać za glinkowanie i mam jako lubrykant użyć ciepłej wody z szamponem? w jakiej ilości? tzn ile szamponu? Czy po każdym wyglinkowaniu elementu muszę go od razu spłukać wodą czy mogę przejechać całe auto i dopiero całość spłukać? A cleaner mam wcierać w auto tak długo jak nie zniknie cały czy tylko trochę wetrzeć aplikatorem i odczekać aż przeschnie i wtedy polerować? I czy wosk mogę nałożyć zaraz po cleanerze czy odczekać trochę? Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wszystko zależy od tego jaka to glinka. Ja używam glinki w stylu Optimum i tu na przykład wystarczy sama woda. Nie proponuje ciepłej mieszanki bo glinka może się całkowicie rozkleić. Wystarczy jak rozgrzejesz ją w dłoni.

2. Szamponu niewiele, kropla na pół litra, ma być lekko ślisko.

3. Zamiast płukania auta może lepiej wycierać wyglinkowany element MF, tak też się robi.

4. Cleaner wciera się w panel aż do wypracowania środka.

5. Wosk można nakładać od razu na cleaner.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Zamiast płukania auta może lepiej wycierać wyglinkowany element MF, tak też się robi.

Często są to ,,straszne mazy". Moim zdaniem jednak mycie po glinkowaniu musi być.
To zależy jak się obchodzimy z glinką, lubrykantem i MF. Jeśli się to Nam rozlezie to faktycznie lepiej umyć auto (ewentualnie przetrzeć QD). Szczególnie, że czasem jak lubrykant zaschnie stworzy plamy które nie zejdą przy samym płukaniu auta.

I po wpracowaniu cleanera jechać jeszcze MF?

Tak, zetrzeć resztki pasty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

z racji długich wakacji nie mogłem by obecny w tym zacnym gronie. Ostatni dzień wakacji a tu jakiś obszczymurek perfidnie zostawił mi pamiątkę... Zdjęcia mogą nie oddawać stanu rzeczywistego. Auto brudne z racji fatalnej pogody.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

głęboka rysa na chromie (początkowo wyglądało jak zardzewiałe ale przetarcie delikatne nie potwierdziło obawy) oraz rysa na lakierze ;/ pytanie jak to zniwelować? Zaznaczam, iż nie mam maszyny polerskiej. Wypełniać to jakoś? Jeżeli tak to czym itp. Znowu liczę na waszą fachową pomoc.

Z góry dzięki i po powrocie pochwalę się moim zestawem, który z waszą pomocą złożyłem z kosmetyków samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z chromem to raczej nie zawalczysz, rysa wygląda na bardzo głęboką :(

Możesz spróbować jakąś dedykowaną do chromów pastą, ale pewnie tylko

złagodzisz krawędzie.

Z lakierem też wygląda nie najlepiej. Pogadaj z mx_nowicki odnośnie zaprawki

i jak to zrobić fachowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tego typu, iż to nowe auto w związku z czym nie chciałbym zbytnio 'ingerować' w konstrukcje tudzież robić na własną rękę zaprawki+ podmalowanie bo sądzę, że to właśnie radzicie. Mam ogromny dylemat co z tym zrobić... Aby nie nazwać dewastatorów dosadnie pominę ich kwestie. Nie jestem specem ale jedynie pasjonatem, który może poświęcić swoje zdolności manualne bez fachowej wiedzy/sprzętu. Czy w związku z tym jestem coś na to poradzić? Inna kwestia znana pewnie każdemu kto sporo jeździ to odpryski od kamieni - mam już dwa choć małe. Czytałem jak rozmawialiście o jakimś 'korku' który wypełnia nie wiem o co chodzi ale może mi się to przyda także jakby ktoś wyjaśnił tą kwestię byłaby przydatna innym użytkownikom. Na koniec dodam, że dziś wróciłem i wreszcie porządnie auto do-pucowałem i wstępnie zabezpieczyłem te ubytki woskiem Dodo Juice Purple haze (tylko to mi przyszło do głowy). Zdjęć brak, gdyż jak kończyłem woskowanie nie było dostatecznego oświetlenia - czytaj ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przybyłem do was na forum gdyż na KA nie dało się wstawić posta żęby go nie wywalili, mimo iż nie znalazłem odp na swoje pytania, z innego forum usłyszałem że tutaj jest bardziej humanitarne podejście do ludzi którzy zaczynają dopiero swoją przygodę z AD.

Mianowicie sprawa wygląda następująco :

Zakupiłem polerkę mech. Silverstone Silverline czy na odwrót.

Do niej planuje dokupić pady na dobry początek, myślałem o czymś takim :

SHOWCARSHINE BP 125MM - TALERZ OPOROWY M14

ABW PAD POLERSKI 150MM CZARNY PROFILOWANY FINISHING

FLEXIPADS / MENZERNA PAD POLERSKI ŻÓŁTY FINISHING 135MM

FINISH KARE 1000P HI TEMP PASTE WAX NAJTRWALSZY SEALANT PRODUKT ROKU 2009

FLEXIPADS / MENZERNA PAD POLERSKI POMARAŃCZOWY POLISHING 135MM

AUTOGLYM SUPER RESIN POLISH SRP - CZYŚCI, MASKUJE I ZABEZPIECZA

AUTOGLYM PAINT RENOVATOR 325ML - USUŃ RYSY GRATIS MIKROFIBRA

Wszystkie produkty są ze sklepu SCS w którym już robiłem wstępne zakupy.

Posiadam też QDlery

Największym dylematem są same produkty które należy zakupić, gubie się jeszcze w terminologii typu: glaze a politura a sealant.

Nie chce od razu też kupować środków za grubą kasę chce na początek czyli do końca jesieni popracować na moim lakierze.

Lakier jest czarny metalik nie jest mocno zniszczony ale widać na nim swirle i inne przykrości które nie cieszą mojego oka.

Do tego też dochodzi pytanie jakich obrotów na początek użyć aby nie spalić lakieru?

W sumie to jeśli usunięcie ten post to już nie wiem gdzie szukać pomocy, chyba po prostu po troszku będę kupował testery i testował na jakimś kawałku blachy czy drzwi ze szrotu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Janku w zawirowanym swiecie DC, mysle ze ser Maniek posta nie usunie i spoko tu ostanie, moja dobra rada dzial Przywitan bedzie ladniej wygladalo kolego.

Co do twoich pytan to temat rzeka albo i morze :D Specjlnie dobrze nie znam produktow wyzej przez ciebie wynienionych bo Ja dziwak jestem i sam mixerem w piwnicy cos tam mieszam :lol: o Flexipadach slyszalem tylko pozytywy,produkty Menzerny to juz klasa sama w sobie i jak chcesz sie poczatkowo bawic w nauke to mozesz spokojnie wybrac pasty Menzerny i pady flexipads wspolgraja dobrze a obroty hmmm , roznie pisza ale spokojnie 1500-1900 nie bedziesz mial problemow w polaczeniu z Menzerna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ciebie Sebastianie,

Wybacz moje faux pas na wstępie o tym nie przywitaniu się.

Czego to złego nie dośw. na KA mam nadzieje nie dośw. tutaj tam mody to istne kanalie.

No ale mniejsza o KA i ich modów.

Widzisz ja jestem zielony jak szczypior na wiosnę jesli chodzi o polerkę mech. kupiłem sprzęt a nawet nie umiem się z nim obchodzić.

Wychodzę z założęnia jednak że lepiej od razu rzucić się na głęboką wodę i próbować aby dążyć do ... no własnie narazie sam nie wiem.

W każdym razie wciągnęło mnie to całe QD i powiem szczerze podoba mi się to, gorzej mojej dziewczynie ale ona kiedyś to zrozumie.

Wracając do przedstawionych przeze mnie środków i padów do zakupu, to mam wątpliwość co do użycia/zastosowania Talerza oporowego M14 polecono mi go kupić ale za cholere nie wiem do czego go użyć i kiedy?? :((

Do tego jeszcze w SCS gdzie robię zakupy Mariusz nie ma Menz. IP 2000... takiej do polerowania - za nią wybrałem AG Paint Renovator - obawiam się jednak czy będzie równie dobry...

Na wykończenie wybrałem MENZERNA SF 4000 250ML - ULTRA FINISHING, do czarnego dużego pada.

Ujdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze temat modow kierownikow itd to sobie zostawimy na czarne dni :D

Tak samo zagadnienie polerowania lakieru jest gigantyczne,sprzet jest prosty maszynka kabelek itd :) Zartuje,dzis jestem padlina ale spoko cos sie naskrobie jutro zapoda pare linkow poczytasz obejzysz cos skumasz :u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie widzisz z detaling.pl sciągnałem i wydrukowałem poradnik jak obchodzić się z maszynką, ale mi chodzi o obrazy coś a la you tube, szukałem ale sam nie wiedziałem czego konkretnie... mi to trzeba takie info jak krowie na rowie. :mrgreen:

Spoko zapodam ci pozniej link do yubka ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie to ja bym ci polecil skabinowac kawalek karoseri od jakiegos blacharza czy ze zlomowiska,oczywiscie ze darmo ;) ,i poprobowac jak ci to idzie.Lepiej wyrzucic jednego pada i troche pasty niz probowac na dobrym aucie.

Oczywiscie nie chce cie wystraszyc bo kazdy z nas od czegos zaczynal,ale przynajmniej na poczatek pracujesz bez stresu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest słuszna podpowiedź. Ja też ćwiczyłem na klapie od beczki. Ale te ćwiczenia trwały krótko. Bo miałem maszynkę DA, ta jest przyjaźniejsza dla "zielonych". Nawet pojedź sobie z silverem do kogoś, złomiarz czy szrot - niech kawałek prądu Ci dadzą, pasta, pad i jedziesz. Tylko umyj albo przetrzyj apc blachę. Pada weź twardego i trzy kropy pasty, pojeździsz, przetrzesz i zobaczysz. :ymcowboy:

A z terminologią sobie damy radę. Teraz czas na ~o) ~o)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasty dużo nie zużyjesz, do kości nie trzeba, bo przecież na aucie nie będziesz jechał do kości. Poćwicz prowadzenie maszynki. A efekt sam zobaczysz. Pasty daj w trzy miejsca tak po niecałym centymetrze średnicy - wtedy dużo nie pójdzie a już coś zobaczysz. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie na początek spokojnie po troszku pasy i będzie dobrze, teraz jeszcze tylko muszę uporządkować sobie poszczególne szczeble i jakich produktów używać do lakieru:

1.MYCIE I OCZYSZCZANIE - no tu wiadomo, mycie na 2 wiadra + suszenie fibrą oraz w zależności + glinka + ponowne mycie i suszenie.

2.POLEROWANIE / REGENERACJA LAKIERU - cóż w moim przypadku to już raczej mechaniczna i tutaj środki, znalazłem ciekawy artykuł akurat o tescie past Menz. http://www.detailer.pl/blog/2011/04/menzerna-test/ więc już wiem co kupię,

3.PRZYGOTOWANIE PRZED ZABEZPIECZENIEM - no tutaj to nie wiem czego używać myli mi się to jeszcze, ale tutaj idzie chyba glaze czy cleaner?

4.WOSKOWANIE - prosta sprawa na zimę FK Hi Temp 1000, podobno śledź go nazywacie?

5.NABŁYSZCZANIE / ODŚWIEŻANIE - to nakłada się coś jeszcze na wosk?! :-o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...